Ο Σαρλ Λεκλέρκ πήρε την πρώτη pole position της νέας σεζόν στην έναρξη του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Φόρμουλα Ενα και θα εκκινήσει από την πρώτη θέση στο αυριανό -εναρκτήριο-γκραν πρι στο Μπαχρέιν
Ο 24χρονος -από το Μονακό πιλότος- της Ferrari ήταν ταχύτερος στις κατατακτήριες δοκιμές, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τον Ολλανδό παγκόσμιο πρωταθλητή της Red Bull, Μαξ Φερστάπεν, ενώ θα εκκινήσει από την τρίτη θέση ο άλλος πιλότος της «σκουντερία», Κάρλος Σάινθ. την τέταρτη θέση ήταν ο Σέρχιο Πέρεθ, ενώ ο Λιούις Χάμιλτον ξεκινά τη σεζόν από την πέμπτη θέση.
Αυτή είναι η δέκατη φορά που ο Λεκλέρκ θα είναι πρώτος στη γραμμή εκκίνησης και έδειξε πως το φετινό μονοθέσιο (F1-75) της διάσημης ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι πολύ βελτιωμένο και σε θέση, ίσως, να μπει «σφήνα» σε Red Bull και Mercedes στη διεκδίκηση του φετινού τίτλου. Αυτό τουλάχιστον ελπίζουν στο Μαρανέλο της Ιταλίας…
Το αγωνιστικό ευτύχημα για την Κόκκινη είναι πως πέραν του Λεκλέρκ εξαιρετικά τα πήγε και ο Σάινθ. Ο Ισπανός «έγραψε» τον τρίτο χρόνο και ήταν μια ανάσα από το να χαρίσει το πρώτο 1-2 στην ιταλική ομάδα μετά το 2019 στην Ιαπωνία (Φετελ-Λεκλέρκ, τότε). Ο Μαξ του χάλασε τα σχέδια, όμως μένει να φανεί τι ρυθμό αγώνα θα έχουν οι Ταύροι αύριο.
Ο Φερστάπεν, νωρίτερα, είχε ξεκινήσει το Q2 με μια πολύ ηχηρή προειδοποιητική βολή, 0,7 δευτ. ταχύτερη από τον πρώτο χρόνο που είχε κάνει ο Λεκλέρ στο Q1. Όμως σύντομα στο Q2 οι δύο οδηγοί της Ferrari απάντησαν και τον πλησίασαν στα εκατοστά του δευτερολέπτου, αφήνοντας τις υποσχέσεις που τελικά επιβεβαίωσαν για μια συγκλονιστική μάχη στο Q3.
Σε ένα απίθανο παιχνίδισμα της τύχης ακριβώς πίσω του -και δίπλα του στη σειρά εκκίνησης- βρέθηκε ο Βάλτερι Μπότας, παρότι φέτος ο Φινλανδός δεν οδηγεί το έτερο μονοθέσιο της Mercedes, αλλά μια Alfa Romeo. Ο Τζορτζ Ράσελ, αντίθετα, πλήρωσε ένα μικρό λάθος στο δεύτερό του γύρο στο Q3 και έμεινε 1,65 δευτ. μακριά, και πίσω από τους εντυπωσιακούς Κέβιν Μαγκνουσεν της Haas και Φερνάντο Αλόνσο της Alpine.
Στη δεκάδα κατάφερε να μπει και ο Πιέρ Γκασλί, αποκλείωντας στο τελευταίο δευτερόλεπτο του Q2 από αυτή τον Εστεμπάν Οκόν της Alpine. Ο ομόλογός του στην Alpha Tauri, Γιούκι Τσουνόντα, έμεινε έξω από το Q1 λόγω μηχανικού προβλήματος, ενώ η αρνητική έκπληξη της ημέρας ήταν η McLaren, καθώς ο Λάντο Νόρις αποκλείστηκε στο Q2 και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ακόμα χειρότερα στο Q1.
Αναλυτικά τα αποτελέσματα στο Μπαχρέιν:
1. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari) 1:30.558
2. Mαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull) 1:30.681
3. Κάρλος Σάινθ Jr (Ισπανία/Ferrari) 1:30.687
4. Σέρχιο Πέρεθ (Mεξικό/Red Bull) 1:30.921
5. Λιούις Χάμιλτον (Βρετανία/Mercedes) 1:31.238
6. Βαλτέρι Μπότας (Φινλανδία/Alfa Romeo) 1:31.560
7. Kέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas-Ferrari) 1:31.808
8. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Alpine-Renault) 1:32.195
9. Τζορτζ Ράσελ (Βρετανία/Mercedes) 1:32.216
10. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/AlphaTauri) 1:32.338
Οι φετινές αλλαγές
Στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα εισάγονται οι πιο σημαντικές αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, τα τελευταία 40 χρόνια! Οι νέοι κανονισμοί σχεδιάστηκαν με σκοπό να επιτρέπουν στα αυτοκίνητα να ακολουθούν πιο εύκολα το ένα το άλλο, αλλά και να αυξάνονται τα προσπεράσματα.
Για να το πετύχει αυτό, η ομάδα Τεχνικών Θεμάτων της Formula 1, επικεφαλής της οποίας είναι ο Νικόλας Τομπάζης, επανέφερε στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του αυτοκινήτου, τη χρήση του λεγόμενου φαινομένου ground effect (επίδρασης εδάφους) το οποίο είχε καταργηθεί το 1983. Εκμεταλλευόμενο το θεμελιώδες θεώρημα της Υδροδυναμικής του Μπερνούλι – σύμφωνα με το οποίο η πίεση ενός ρευστού μειώνεται όσο αυξάνεται η ταχύτητά του – το «πάτωμα» των νέων μονοθεσίων είναι έτσι σχεδιασμένο ώστε να λειτουργεί σαν μια πτέρυγα που, αντίθετα με ό,τι συμβαίνει σε ένα αεροπλάνο, «ρουφά» το κάτω μέρος του αυτοκινήτου στον δρόμο. Με αυτόν τον τρόπο και απλοποιώντας παράλληλα όλες τις πτέρυγες και τα αεροδυναμικά βοηθήματα που δημιουργούσαν βίαιες αναταράξεις οι οποίες δεν επέτρεπαν στο επόμενο αυτοκίνητο να πλησιάσει εύκολα το προπορευόμενο, η Formula 1 ευελπιστεί να δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιδίδονται σε περισσότερες «ρόδα με ρόδα» μονομαχίες και να προσφέρει ακόμη περισσότερο θέαμα.
Εξίσου σημαντική αλλαγή με αυτή της επανεμφάνισης του ground effect, είναι και η αύξηση της διάστασης των τροχών, οι οποίοι από τις 13 ίντσες περνούν στις 18. Σκοπός πίσω από αυτήν τη ριζοσπαστική κίνηση, είναι να μειωθεί η υπερθέρμανση των ελαστικών, κάτι που αναμένεται ότι θα δώσει στους οδηγούς τη δυνατότητα να τα πιέζουν ακόμη περισσότερο χωρίς φόβο φθοράς, αυξάνοντας έτσι τις προϋποθέσεις για εντονότερες και πιο κοντινές μονομαχίες.
Οι χειμερινές δοκιμές σε Βαρκελώνη και Μπαχρέιν έδωσαν κάποια εικόνα για τη φετινή δυναμικότητα των ομάδων. Ωστόσο, όπως κάθε χρόνο, έτσι και στις αρχές του 2022, δεν μπορούν να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα καθώς οι ομάδες, για ευνόητους λόγους, τείνουν να κρατούν τα χαρτιά τους κλειστά. Οι πρώτες απαντήσεις για τις πραγματικές δυνατότητες των αυτοκινήτων θα δοθούν στις παρθενικές κατατακτήριες δοκιμές της χρονιάς όταν και όλα τα μονοθέσια θα παραταχθούν στην πίστα με το ίδιο φορτίο καυσίμου.
Θα μπορέσει λοιπόν ο Μαξ Φερστάπεν να κρατήσει το Νο1 στο αυτοκίνητό του για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά; Θα επανέλθει δριμύτερος ο Λιούις Χάμιλτον για να κατακτήσει το 8ο πρωτάθλημα της καριέρας του; Θα μπει και 3η ομάδα (βλ. Ferrari, McLaren) στην εξίσωση τίτλος; Θα ανέβει επίπεδο η Alpine ώστε να δώσει τη δυνατότητα στον Αλόνσο να πάει για τον 3ο τίτλο του; Πώς θα εξελιχθεί η μάχη ανάμεσα στις λεγόμενες μεσαίες ομάδες; Ο χρόνος θα δείξει.