MOTORSPORT

Φόρμουλα Ένα: «Φωτιά» στο πρωτάθλημα δύο στροφές πριν το τέλος – Οι κόντρες και οι πίστες που θα κρίνουν το αποτέλεσμα

formoula-ena-fotia-sto-protathlima-dyo-strofes-prin-to-telos-oi-kontres-kai-oi-pistes-pou-tha-krinoun-to-apotelesma-627634

Στις τελευταίες στροφές είναι το φετινό πρωτάθλημα της Φόρμουλα Ένα με το πρωτάθλημα να κρίνεται σχεδόν στον πόντο μεταξύ του Μαξ Φερστάπεν (πρωτοπόρος στην βαθμολογία) και του Λιούις Χάμιλτον που ακολουθεί σε απόσταση αναπνοής με 8 πόντους.

Η φετινή σεζόν έχει κρατήσει αμείωτο το ενδιαφέρον από την πρώτη ημέρα των αγώνων με την κόντρα Φερστάπεν- Χάμιλτον να έχει τραβήξει όλα τα φώτα της δημοσιότητας τόσο μέσα όσο και έξω από τις πίστες.

Μόλις δύο «στροφές» απομένουν για το τέλος της σεζόν στη Φόρμουλα Ένα και η συνέχεια αναμένεται να έχει ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον, καθώς ο Λιούις Χάμιλτον πανηγύρισε μια μεγαλειώδη νίκη στο Ιντερλάγκος, αν και ξεκίνησε τελευταίος.

Την ίδια ώρα η μάχη συνεχίζεται και στην κατάταξη των κατασκευαστών. Η Mercedes παραμένει πρωτοπόρα με 546.5 βαθμούς, έχοντας διαφορά 5 πόντων από τη δεύτερη Red Bull.

Πάμε όμως να δούμε τους τελευταίους αγώνες μέχρι το φινάλε αλλά και την κόντρα Χάμιλτον και Φερστάπεν.

Η κόντρα μεταξύ Χάμιλτον και Φερστάπεν

Το κλίμα μεταξύ των δύο διεκδικητών του τίτλου έχει δυναμιτιστεί και κανείς δε γνωρίζει τι μας επιφυλάσσουν τα επόμενα Grand Prix. Ένα, όμως, είναι σίγουρο: έχουμε μπροστά μας μία από τις πιο συναρπαστικές κόντρες στην ιστορία της Φόρμουλα Ένα την τελευταία δεκαετία.

Το επεισόδιο στο Grand Prix της Βραζιλίας  που ο Ολλανδός «πιλότος» της Red Bull είχε ωθήσει με την οδήγησή του τον Βρετανό 7 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή εκτός πίστας, στην προσπάθειά του να μην επιτρέψει το προσπέρασμα ήρθε να προστεθεί στη μακρά λίστα με τις αψιμαχίες των δύο διεκδικητών του τίτλου.

Το ατύχημα στην Ιταλία 

Στο ιταλικό Grand Prix ο Λιούις Χάμιλτον βγαίνει από τα pits και βρίσκεται μπροστά από τον Μαξ Φερστάπεν.

Ο Ολλανδός προσπαθεί να τον προσπεράσει. Ο Χάμιλτον κρατά τη θέση του και στην πρώτη στροφή της πίστας, οι δυο τους συγκρούονται σφοδρά. Το μονοθέσιο του Φερστάπεν περνά πάνω από το κεφάλι του Χάμιλτον, ωστόσο, τα χειρότερα αποφεύγονται.

Ο οδηγός της Red Bull βγαίνει ατάραχος από το μονοθέσιό του, το οποίο έχει μείνει σκαρφαλωμένο πάνω σ’ εκείνο της Mercedes, ρίχνει μια ματιά στον Βρετανό που προσπαθεί να απεγκλωβιστεί και φεύγει. Το ατύχημα ήταν πολύ σοβαρό και, όπως φάνηκε από τις πρώτες φωτογραφίες που έκαναν τον γύρο διαδικτύου μερικά λεπτά μετά τη σύγκρουση, εάν δεν υπήρχε το προστατευτικό Halo πάνω από το κεφάλι των οδηγών, ίσως να μιλούσαμε τώρα για μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες στην ιστορία της Φόρμουλα Ένα.

Ο Λιούις Χάμιλτον δήλωσε αργότερα: «Προσγειώθηκε στο κεφάλι μου, αλλά είμαι εντάξει. Aγωνιζόμουν όσο σκληρά μπορούσα, επιτέλους πέρασα τον Λάντο Νόρις και είχα την πρωτοπορία. Όταν βγήκα από τα pits είδα ότι ο Μαξ ερχόταν και διασφάλισα ότι άφησα το πλάτος ενός αυτοκινήτου στην εξωτερική».

Ο Μαξ Φερστάπεν απάντησε από την πλευρά του: «Φυσικά συνειδητοποιήσαμε ότι θα ήταν οριακά τα πράγματα στη στροφή 1. Έκοψε, και κατάλαβε ότι θα έκανα την επίθεσή μου. Συνέχιζε να με πιέζει και ήθελα να συνεχίσω. Δεν περίμενα ότι θα συνέχιζε να με πιέζει, να με ωθεί προς την εξωτερική, και μετά δεν υπήρχε πουθενά να πάω. Με πίεσε στα κερμπς, και για αυτό τον λόγο συγκρουστήκαμε».

Το μεσαίο δάχτυλο του Φερστάπεν στο αμερικανικό Grand Prix

Τέλη Οκτωβρίου στο Όστιν του Τέξας για το Grand Prix των ΗΠΑ. Η μέρα είναι Παρασκευή και όπως συνηθίζεται κάθε Παρασκευή πριν από τους αγώνες, οι οδηγοί και οι ομάδες κάνουν ελεύθερες δοκιμές στην πίστα.

Κατά τη διάρκεια αυτής, λοιπόν, ο Λιούις Χάμιλτον συναντά τον Μαξ Φερστάπεν και αποφασίζουν να στήσουν μια κόντρα στο τέλος της μεγάλης ευθείας. Ο Βρετανός προσπερνά τον Ολλανδό, ο οποίος εξαγριώνεται, σηκώνει το μεσαίο του δάχτυλο και τον αποκαλεί ηλίθιο. Τότε η ομάδα του παρεμβαίνει και του ζητά να τον αγνοήσει.

Grand Prix Κατάρ: O Superfast Χάμιλτον και η νέα «φωτιά» στο πρωτάθλημα

Τελικά ο Φερστάπεν τη γλύτωσε για το σκληρό “τζαρτζάρισμα” στον Χάμιλτον στη Βραζιλία, αλλά όχι και για το ότι δεν έκοψε υπό καθεστώς κίτρινων σημαιών στις κατατακτήριες δοκιμές στο Κατάρ και τιμωρήθηκε με ποινή υποβιβασμού πέντε θέσεων στο γκριντ. 

 Πατήστε εδώ για να δείτε τα κορυφαία στιγμιότυπα του αγώνα

Με μια τρομερή εκκίνηση και προσπεράσματα, όμως, ήταν σύντομα 2ος, με τον poleman Χάμιλτον να ελέγχει το προβάδισμα και να διευρύνει τη διαφορά έως τα 9 δλ. και, μετά και το τρίτο πιτ στοπ του Φερστάπεν, για να μοντάρει τα κόκκινα πολύ μαλακά ελαστικά και να σημειώσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα που του αποδίδει έναν έξτρα βαθμό, η διαφορά πλησίασε τα 30 δλ… 

Με αυτά και με αυτά, ο Χάμιλτον μείωσε τη διαφορά από τον Φερστάπεν στους 8 βαθμούς και πάει τώρα διαθέτοντας το ταχύτερο μονοθέσιο σε Τζέντα και Άμπου Ντάμπι για τις νίκες και το όγδοο πρωτάθλημα και πέμπτο συνεχόμενο. 

 Τρίτος τερμάτισε ο Αλόνζο με την Alpine επιστρέφοντας στο πόντιουμ για πρώτη φορά από το πολύ μακρινό 2013, όταν έτρεχε για τη Ferrari. Τέταρτος ήταν ο Πέρεζ με ρεσιτάλ προσπερασμάτων, πέμπτος ο Οκόν, έκτος ο Στρολ, έβδομος ο Σάινθ και όγδοος ο Λεκλέρ, για τη Ferrari που καταποντίσθηκε. 

 1095 άλογα το Mercedes V6  

Το φρέσκο θερμικό μοτέρ του Xάμιλτοn  που έκανε το ντεμπούτο του στη Βραζιλία και χρησιμοποιήθηκε και στο Κατάρ φέρεται να αποδίδει μαζί με τους ηλεκτροκινητήρες (ο ένας, το ERS, παίρνει κίνηση από το turbo και ο άλλος, το KERS, από τους άξονες του κιβωτίου) 1095 τουλάχιστον άλογα χάρη σε (κρυφές από τη FIA;) βελτιώσεις. Το Honda V6 έχει μείνει στα 1080 άλογα και το Ferrari χάρη στο νέο υβριδικό σύστημα που έκανε το ντεμπούτο του στο Sochi με τον Leclerc, έφτασε τα 1060 άλογα. Στη Ferrari όλες οι ελπίδες για το 2022 έχουν εναποτεθεί στον Wolf Zimmerman που θα προσπαθήσει να εισάγει το turbo στην εισαγωγή για καλύτερη χωροταξία, σε μια προσπάθεια να μειωθεί στο χάσμα επιδόσεων. 

 Πάντως ένα θέμα που έχει προκύψει είναι ότι οι μηχανολόγοι των ομάδων είναι ανωτέρου επιπέδου από αυτούς της FIA και ενδεχομένως να είναι δύσκολο για τους δεύτερους να ανακαλύψουν τα τρικ  των πρώτων στους κινητήρες (βλέπε Ferrari 2019 και Mercedes φέτος)… Εξάλλου η πίσω ανάρτηση της Mercedes W12 που χαμηλώνει στις ευθείες (μηχανική εκφόρτιση) για να στολάρει ο διαχύτης και να ανεβαίνει η τελική καθώς έτσι μειώνεται η οπισθέλκουσα, έχει εγείρει περαιτέρω υποψίες για τη νομιμότητά της… 

Οι πίστες στις οποίες θα κριθεί ο τίτλος  

Προ τελευταία «στροφή» το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας

(3-5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

Η Σαουδική Αραβία θα κάνει το ντεμπούτο της στο κορυφαίο επίπεδο του motorsport φέτος, όταν θα φιλοξενήσει για πρώτη φορά αγώνα στην Τζέντα. Το σιρκουί, μήκους 6,175 χλμ., που βρίσκεται στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας, Τζέντα και αναμένεται να είναι η ταχύτερη πίστα, σε δρόμους πόλης.

Οι διοργανωτές αναφέρουν ότι η μέση ωριαία ταχύτητα θα φθάνει τα 250 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 322 χλμ./ώρα, πριν την τελευταία στροφή που οδηγεί στην ευθεία της εκκίνησης.

Ακόμη μία πρωτιά που θα έχει η συγκεκριμένη πίστα θα είναι αυτή των περισσότερων στροφών, διότι οι συνολικά 27 (16 αριστερές και 11 δεξιές) θυμίζουν ορισμένα τμήματα του Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών αλλά και αυτού στο Μόντρεαλ του Καναδά, ξεπερνώντας έτσι την Μαρίνα Μπέι της Σιγκαπούρης (23 στροφές).

Στο Αμπού Ντάμπι θα σβήσουν τα φώτα της φετινής σεζόν

(10-12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ)

Φινάλε του πρωταθλήματος στο Αμπού Ντάμπι που έχει τα ωραία του και κυρίως πολλά χρήματα. Όταν το 2006, ανακοινώθηκαν τα σχέδια για την ανάπτυξη του νησιού Yas, που κατασκευάστηκε επί 11 χρόνια και κόστισε 40 δισ. δολάρια, ανατολικά του Αμπού Ντάμπι, σε έναν νέο τουριστικό προορισμό, περιελάμβανε και ένα σιρκουί 5,554 χλμ.

Στα εννέα χρόνια του αγώνα δεν έχουν λείψει οι στιγμές που θα μείνουν στην ιστορία του σπορ. Το 2014, όταν ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του και το 2016, όταν ο Νίκο Ρόσμπεργκ στέφθηκε πρωταθλητής, πριν αποχωρήσει οριστικά από το σπορ.

Μάλιστα, το 2014 ήταν και η πρώτη και η μοναδική χρονιά που ο τελευταίος αγώνας της σεζόν είχε διπλούς βαθμούς. Ο κανονισμός αποσύρθηκε για το 2015.

Αγωνιστικά, η πίστα, μήκους 5,5 χλμ., η διάρκεια του αγώνα θα είναι 55 γύροι, 305,355 χλμ. και αποτελείται από 21 στροφές κ

Μάλιστα, είναι από τις τρεις πίστες στο καλεντάρι που έχει φορά αντίθετη του ρολογιού (μαζί με το Austin και το Interlagos) ενώ το ρεκόρ γύρου: το έχει 1:39.283, Λιούις Χάμιλτον (2019).

Τι αλλάζει στην πίστα

Η πρώτη αλλαγή βρίσκεται στην αρχή του δεύτερου τομέα της πίστας. Η στροφές 4, 5, 6 θα δώσουν τη θέση τους σε μία στροφή, από την οποία τα μονοθέσια θα φρενάρουν με αρκετά χιλιόμετρα. Ως αποτέλεσμα θα δημιουργηθεί ευκαιρία για προσπέρασμα τόσο στη στροφή αυτή αλλά και στην επόμενη ευθεία, όπου θα είναι σε χρήση το DRS.

Η δεύτερη αλλαγή θα πραγματοποιηθεί στις στροφές 11, 12, 13 και 14. Οι στροφές αυτές θα αποτελέσουν παρελθόν για μία παρατεταμένη αριστερή στροφή, η οποία θα είναι κεκλιμένη.

Οι διοργανωτές θέλουν να κάνουν την πίστα πιο φιλική στο προσπέρασμα. Τα τελευταία χρόνια οι οδηγοί έχουν δηλώσει πως είναι από τις δυσκολότερες διαδρομές για προσπέρασμα.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο