του Σπύρου Πέττα
Το αγωνιστικό τριήμερο του Interlagos σκιάστηκε από έντονο παρασκήνιο. Η πίσω πτέρυγα της Mercedes W12 του Hamilton βρέθηκε παράτυπη στις δοκιμές της Παρασκευής και έπρεπε να ξεκινήσει τελευταίος για τον αγώνα κατάταξης του Σαββάτου (qualifying sprint).
Πατήστε εδώ για να δείτε τα κορυφαία στιγμιότυπα του αγώνα
Συγκεκριμένα βρέθηκε ότι το DRS άνοιγε παραπάνω από το κανονικό για 0,2 χιλιοστά, ενώ οι έφοροι τιμώρησαν και τον Verstappen με…. 50.000 δολάρια επειδή ακούμπησε ελαφριά το συγκεκριμένο μέρος της Mercedes σε καθεστώς παρκ φερμέ, μια απόφαση που επιεικώς αγγίζει τα όρια του γελοίου καθώς ο Vettel στο παρελθόν έκανε πολύ χειρότερα υπό ίδιο καθεστώς. Αυτό του Ολλανδού ήταν μάλλον το πιο ακριβό… χάδι στην ιστορία της Formula 1…
Την παράβαση της Mercedes, μονάχα στο μονοθέσιο του Hamilton και όχι σε αυτό του Bottas διαπίστωσε ο από το 1998 Γερμανός υπεύθυνος για τους ελέγχους της Fia, Jo Bauer και η απόφαση να ξεκινήσει ο Hamilton τελευταίος στο qualifying sprint ελήφθη έπειτα από πολύωρες διαβουλεύσεις. Ο Toto Wolf της Mercedes χαρακτήρισε την απόφαση ανέκδοτο. Ο Christian Horner της Red Bull Racing αποκάλυψε ότι την παρατυπία της Mercedes την επισήμανε στην ομάδα του και κατόπιν στη Fia, μια “πηγή”, και όλα δείχνουν ότι αυτή δεν είναι άλλη από τον Mattia Binotto της Ferrari, που εκδικείται έτσι τη Mercedes για το σκάνδαλο του 2019 με τα λάστιχα και τις ακόλουθες περιοριστικές ντιρεκτίβες στον Evo3 τότε υπερκινητήρα της Ferrari SF90 που έβγαζε 1100 ίππους αλλά τέθηκε στο περιθώριο για το 2020. Αλλά και για την απαγόρευση του “έξυπνου” δαπέδου που περιείχε υγρά του κιβωτίου και του περιορισμού της δυνατότητας να καίει λάδι ο κινητήρας στη Ferrari SF70H στον Καναδά το 2017, και την απαγόρευση της αντιενεργητικής ανάρτησης με τους υδραυλικούς αποσβεστήρες της Ferrari SF71H μετά το Spa το 2018, για να αναφέρουμε ορισμένα μονάαχα παραδείγματα για τα οποία η κατά τα άλλα υπερβολικά ήσυχη σε αγωνιστικό και πολιτικό στίβο Ferrari αναζητεί βεντέτα…
Στον αγώνα κατάταξης τώρα, ο Bottas πέρασε στην εκκίνηση τον πολύ προσεκτικό επικεφαλής Verstappen και στο τέλος της πίσω ευθείας τον Ολλανδό πέρασε και ο Sainz που ξεκινούσε μόλις 6ος. Μάλιστα, οι Sainz και Verstappen παραλίγο να ακουμπήσουν και ο Ολλανδός είχε μια έξοδο, που δεν του κόστισε όμως άλλες θέσεις.
Στη συνέχεια ο Max κατάφερε να περάσει τη Ferrari, που όπως όλη τη χρονιά “υποφέρει” από τη μεγάλη οπισθέλκουσά της εξαιτίας των περιορισμών στους κανονισμούς, με τον Bottas να νικά, και τον Sainz, που πόνταρε στα πιο μαλακά κόκκινα soft ελαστικά βλέποντας έξυπνα τις χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν, να τερματίζει τρίτος. Τέταρτος ήταν ο Perez και πέμπτος ο Hamilton με πολλά προσπεράσματα και τρομερή ανάκαμψη, χάρη και στον ισχυρό “φρέσκο” θερμικό κινητήρα του, που σύμφωνα με τη Red Bull δίνει πλεονέκτημα δύο δεκάτων του δευτερολέπτου στον γύρο. Έκτος ήταν ο Norris που προσπέρασε εκ νέου μετά τη Monza “με τσαμπουκά” τον έβδομο Leclerc.
Για τον κυρίως αγώνα, τώρα, ο Hamilton επειδή άλλαξε θερμικό μοτέρ ξεκινούσε δέκατος με ποινή πέντε θέσεων. Μέσα σε πέντε γύρους ήταν τρίτος… Άλλαξε θέσεις τρεις φορές με τον θετικό Perez και κατόπιν επιδόθηκε σε μια τιτανομαχία με τον επικεφαλής Verstappen που με τη σειρά του είχε περάσει τον poleman Bottas στην πρώτη στροφή.
Οι διαρκείς διακοπές του αγώνα λόγω συμβάντων λειτούργησαν εις βάρος της Red Bull, αλλά ο Hamilton ήταν τόσο γρήγορος που εν τέλει πέρασε από την εξωτερική στο τέλος της πίσω ευθείας τον Verstappen και νίκησε για να μειώσει τη διαφορά στους 14 βαθμούς και τώρα πάμε για θρίλερ στους τρεις εναπομείναντες αγώνες σε Κατάρ, Τζέντα και Άμπου Ντάμπι στην αραβική χερσόνησο.