Το PEUGEOT 9X8 2024 πήρε το πραγματικό βάπτισμα του πυρός σε δύσκολες συνθήκες στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari της Imola.
H ομάδα Peugeot TotalEnergies έδειξε θάρρος και αποφασιστικότητα προκειμένου να πάρει τους πρώτους βαθμούς στον βαθμολογικό πίνακα στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής FIA 2024. Έχοντας προκριθεί στην 14η και 15η θέση στο αρχικό grid (γραμμή εκκίνησης), τα PEUGEOT 9X8 2024 ξεκίνησαν τον αγώνα ακριβώς στη μέση ενός αριθμού 37 δυνατών συμμετοχών στη στενή πίστα της Imola. Ενώ ο Nico Müller (Νο. 93) κατάφερε να βρει έναν τρόπο να βρεθεί στην μέση της ομάδας με τα Hypercars, ο Paul di Resta (Νο. 94) χτυπήθηκε από πίσω και στάλθηκε στην αμμοπαγίδα ασφαλείας στην μόλις πρώτη στροφή.
Στην πραγματικότητα, το υπ’ αριθ. 94 PEUGEOT 9X8 δεν είχε τύχη καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα, αφού μια σύγκρουση στην πρώτη στροφή του προκάλεσε εκτεταμένη ζημιά ενώ στη συνέχεια είχε ένα κλαταρισμένο ελαστικό αμέσως μετά το πρώτο μισό του αγώνα. Παρά την ατυχία τους, οι Paul di Resta, Loïc Duval και Stoffel Vandoorne αρνήθηκαν να τα παρατήσουν και κατάφεραν να αντεπιτεθούν για να τερματίσουν 15οι στη γενική κατάταξη. «Ήταν δύσκολα στην Imola. Ξεκίνησα την οδήγησή μου τη χειρότερη δυνατή στιγμή, δηλαδή με slick ελαστικά στη βροχή. Ήταν λίγο τρελό αυτό, με τα αυτοκίνητα να γλιστρούν και να βγαίνουν στο χαλίκι στην άκρη της πίστας αλλά και παντού», σχολίασε ο Stoffel στον τερματισμό. «Το να φτάσουν τα slick ελαστικά στην κατάλληλη θερμοκρασία ήταν αρκετά δύσκολο. Δεν είχαμε τίποτα άλλο για να διεκδικήσουμε, οπότε δοκιμάσαμε διαφορετικά πράγματα για να συλλέξουμε δεδομένα για το μέλλον».
Εν τω μεταξύ, το μονοθέσιο Νο. 93 ανέβηκε στην κατάταξη χάρη στην εξαιρετικά σταθερή απόδοση που είχαν οι Nico Müller, Mikkel Jensen και Jean-Eric Vergne. Στη βροχή, ο “JEV” κέρδισε τη μάχη «σώμα με σώμα» με το No.2 Cadillac και στη συνέχεια προσπέρασε την No. 38 Porsche στην διεκδίκηση της ένατης θέσης. «Η έναρξη της οδήγησής μου στην βρεγμένη πίστα ήταν πολύ δύσκολη. Νόμιζα ότι θα έχανα το αυτοκίνητο σε πολλά σημεία στην ευθεία! Ο ρυθμός μου βελτιώθηκε μετά και φρόντισα καλά τα βρόχινα ελαστικά μου όταν η πίστα άρχισε να στεγνώνει. Η ομάδα με έφερε στα πιτ την κατάλληλη στιγμή για να βάλω τα slicks» υποστήριξε ο Γάλλος.
Έτσι το Νο. 93 PEUGEOT 9X8 2024 τερμάτισε τον αγώνα στην ένατη θέση, εξασφαλίζοντας τους πρώτους βαθμούς της Team Peugeot TotalEnergies αυτή τη σεζόν. Αν και δεν αντικατοπτρίζεται πλήρως στην κατάταξη, η έκδοση του 2024 έδειξε πραγματική πρόοδο στην Ιταλία. Ο τερματισμός στους βαθμούς ήταν απλώς ανταμοιβή για όλες τις προσπάθειες που έκανε η ομάδα για την εξέλιξη του αυτοκινήτου και όλο το Σαββατοκύριακο στην εμβληματική πίστα Imola.
Τι δήλωσαν
Olivier Jansonnie, Τεχνικός Διευθυντής Team Peugeot TotalEnergies
«Το μονοθέσιο Νο 94 χτυπήθηκε από πίσω στην αρχή του αγώνα κάτι που προξένησε μεγάλη ζημιά στο αμάξωμα. Πραγματοποιήσαμε επισκευές σε δύο στάδια, ένα εκ των οποίων ενώ το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν εντός πίστας για να προσπαθήσουμε να παραμείνουμε στον ίδιο γύρο με τον πρωτοπόρο για όσο το δυνατόν περισσότερο. Σε εκείνο το σημείο δεν υπήρχαν πολλά για να διεκδικήσουμε από αγωνιστική άποψη. Στο μονοθέσιο Νο 93, είχαμε ένα πρόβλημα συμπλέκτη κατά τη διάρκεια του αγώνα που θα πρέπει να διερευνήσουμε άμεσα και το οποίο αναμφίβολα μας κόστισε μερικές θέσεις στη γενική κατάταξη. Διαχειριστήκαμε καλά τη στρατηγική για να τερματίσουμε στην πρώτη δεκάδα, ειδικά όσον αφορά τις αλλαγές ελαστικών. Για το Spa-Francorchamps, προφανώς, θα πρέπει να τα πάμε καλύτερα στις κατατακτήριες».
Nico Müller – PEUGEOT 9X8 #93
«Στην αρχή, ορισμένοι οδηγοί πήραν πάρα πολλά ρίσκα στην πίστα. Αλλά ευτυχώς, κατάφερα να κρατηθώ μακριά από προβλήματα. Έπειτα ο ρυθμός μου ήταν καλός. Στόχος μας ήταν να τερματίσουμε στους βαθμούς και αυτό καταφέραμε. Ήταν δύσκολο να διαχειριστούμε τις καιρικές συνθήκες, αλλά η ομάδα παρέμεινε συγκεντρωμένη και κάναμε τη σωστή στρατηγική για τα ελαστικά».
Loïc Duval – PEUGEOT 9X8 #94
«Είχαμε ένα ατύχημα στον πρώτο γύρο και αυτό επηρέασε αναπόφευκτα τον υπόλοιπο αγώνα. Η πρώτη μου περίοδος οδήγησης (πρώτο stint) πήγε καλά παρόλο που υπήρχαν πολλές γαλάζιες σημαίες κατά την διάρκεια του αγώνα. Ο ρυθμός μου ήταν καλός. Κατά τη δεύτερη περίοδο οδήγησης, είχα πρόβλημα στο να προσπεράσω, ενώ κατά την διάρκεια ενός φρεναρίσματος μπλόκαρα τους τροχούς σε ένα σημείο και δυστυχώς είχα ένα κλατάρισμα στο αριστερό ελαστικό. Ήταν ένας πολύ περίπλοκος αγώνας για εμάς. Υπάρχουν θετικά από το Σαββατοκύριακο όσον αφορά την ισορροπία του μονοθέσιου και τη συνέπειά μας στα stints».
Όλες οι ειδήσεις
Νέα Cayenne GTS: Ακρίβεια και δυναμισμός by Porsche