FORMULA 1

Επιστροφή για τους λατρεμένους V10 κινητήρες στην F1: Ρε λες;

epistrofi-gia-tous-latremenous-v10-kinitires-stin-f1-re-les-751337

Φωτιά στις τάξεις των φίλων της F1 βάζει ο Ben Sulayem, λέγοντας πως θα πρέπει να εξεταστεί το ενδεχόμενο επιστροφής του V10

Κλείνουμε τα μάτια και ταξιδεύουμε στο μακρινό πια 2005, όταν και grid της F1 απαρτιζόταν εξ ολοκλήρου από μονοθέσια με θερμικούς V10 κινητήρες. Οι μεγαλύτεροι σίγουρα θυμούνται αυτό που οι νεότεροι έχουν ζήσει μόνο βλέποντας βίντεο στο Youtube: Την χρυσή εποχή της F1 με τα μονοθέσια να παράγουν έναν εκκωφαντικό και πραγματικά αξέχαστο θόρυβο, για τον οποίο φυσικά ευθύνονταν οι θρυλικοί V10 κινητήρες. Τι ωραία που ήταν τότε…

Πολύ γκρίνια έχει πέσει τα τελευταία χρόνια, αφού τα μονοθέσια της F1 του σήμερα ακούγονται… φιμωμένα, λόγω των ολοένα και πιο σκληρών κανονισμών. Καλύτερα ή χειρότερα; Καλύτερα σίγουρα για το περιβάλλον αλλά χειρότερα για τους fans, με τον πρόεδρο της FIA, Mohammed Ben Sulayem, να παίρνει θέση.

«Η τελετή έναρξης της F1 αυτής της εβδομάδας στο Λονδίνο έχει πυροδοτήσει πολλές θετικές συζητήσεις για το μέλλον του αθλήματος», έγραψε ο Ben Sulayem στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. «Ενώ προσβλέπουμε στην εισαγωγή των κανονισμών του 2026 για πλαίσια και κινητήρες, πρέπει επίσης να πρωτοστατήσουμε στις μελλοντικές τάσεις του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Θα πρέπει να εξετάσουμε μια σειρά από επιλογές, συμπεριλαμβανομένου και του βρυχηθμού του V10 που λειτουργεί με βιώσιμο καύσιμο».

Την εν λόγω θέση φαίνεται να μοιράζεται και με τον CEO της F1, Stefano Domenicali, ο οποίος δήλωσε πέρσι πως «ίσως δεν χρειάζεται πλέον να είμαστε τόσο αυστηροί όσον αφορά την εξέλιξη του κινητήρα. Έτσι μπορεί να σκεφτούμε το ενδεχόμενο επιστροφής σε κινητήρες που είναι πολύ ελαφρύτεροι και ίσως με καλύτερο ήχο», ουσιαστικά φωτογραφίζοντας τους V10 κινητήρες.

Το ότι η επιστροφή των V10 κινητήρων στην F1 θα εκτόξευε άμεσα το ενδιαφέρον των fans είναι το μόνο σίγουρο, είτε αυτοί είναι της λεγόμενης «παλιάς σχολής» ή νεότεροι, ωστόσο, οι απόψεις των ομάδων -και όχι των αρχών- είναι οι πιο σημαντικές. Προς το παρόν βέβαια, η F1 πάει σε φουλ συνθετικά καύσιμα από την επόμενη σεζόν, ενώ οι κατανομή απόδοσης μεταξύ θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα θα είναι σχεδόν στο 50/50.

Πηγή: Motorsport.com

Όλες οι ειδήσεις

Νέο Tesla Model Y: Πόσο κοστίζει στην Ελλάδα;

Oδηγούμε το νέο Hyundai Inster: Πρώτες εντυπώσεις

Dacia: Έτοιμη για «σοκ» στην αγορά με ηλεκτρικό SUV στα 18.000 ευρώ!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο