Η ιδιαίτερη σχέση αγάπης-μίσους που έχει ο 2 φορές πρωταθλητής της F1, Μαξ Φερστάπεν με τον μηχανικό του, Τζιανπιέρο Λαμπιάζε.
Η 8η νίκη στη σειρά του Ολλανδού πρωταθλητή της Φόρμουλα 1, Μαξ Φερστάπεν, δεν ήταν αναίμακτη, καθώς δεν άργησαν να έρθουν εντάσεις μεταξύ του ίδιου και του μηχανικού του, Τζιανπιέρο Λαμπιάζε (γνωστός επίσης ως “GP”). Ο GP δεν κατάφερε να κρύψει την ενόχλησή του σχετικά με τον τρόπο που ο Φερστάπεν χρησιμοποίησε τα ελαστικά του στο βελγικό Γκραν Πρι, ζητώντας από τον 25άχρονο οδηγό στον 33ο γύρο να «χρησιμοποιήσει το μυαλό του λιγάκι παραπάνω»! Η παράκληση αυτή βέβαια δεν μπορεί να θεωρηθεί εντελώς άτοπη μιας και το Σπα φημίζεται για πολλά πράγματα, μεταξύ των οποίων και το πόση φθορά προκαλεί στα λάστιχα.
Η παραπάνω επικοινωνία μεταξύ των δυο αντρών δεν θα μπορούσε να μείνει ασχολίαστη από τον Κρίστιαν Χόρνερ, επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, μιας και η συζήτηση αυτή ήδη τρένταρε στο Twitter. Ο ίδιος όπως χαρακτηριστικά ανέφερε κατευνάζοντας τα πνεύματα «Υπάρχει σπουδαία εμπιστοσύνη και σεβασμός μεταξύ των δύο τους». Δε δίστασε μάλιστα να αστειευτεί αναφέροντας πως κάποιες φορές «Κάνουν σαν χρόνια παντρεμένο ζευγάρι… αλλά υπάρχει απίστευτος σεβασμός μεταξύ των 2 τους. Γνωρίζουν ο ένας τον άλλο απ’ όλες τις πλευρές… και είναι μαζί από τον πρώτο αγώνα του Μαξ εδώ (δηλαδή στην Red Bull), άρα γνωρίζουν ο ένας τον άλλο εξαιρετικά καλά». Όταν ρωτήθηκε ο ίδιος ο Verstappen, η απάντηση που έδωσε ήταν πως, φυσικά και ανταποκρίθηκε στις συμβουλές του μηχανικού του, μιας και όλοι απ’ την ομάδα (συμπεριλαμβανομένου και του εαυτού του) ενδιαφέρονται για τους αριθμούς, και ως εκ τούτου την φθορά των ελαστικών. Χαρακτηριστικά μάλιστα δήλωσε πως «Δεν θες να κάνεις υπερβολικά ανεπιθύμητα πράγματα, και αυτό είναι που κάναμε έως το τέλος».
Ανεξάρτητα βέβαια από τις δηλώσεις του Χόρνερ, το κοινό αίσθημα θέλει τον Φερστάπεν να είναι κάποιες φορές το «ανώριμο» παιδί, και τον Λαμπιάζε τον μεγαλύτερο αδερφό του που θα διασφαλίσει πως ο Μαξ δεν θα διακινδυνεύσει την νίκη του, ανεξάρτητα από τον αριθμό των νικών που έχει ήδη φέρει. Ο Φερστάπεν ωστόσο φαίνεται να μην ενοχλείται με τη κατάσταση αυτή μιας και όπως έχει πει απολαμβάνει τη σχέση που έχει με τον μηχανικό του, παρά το γεγονός ότι μπορεί σε κλάσματα του δευτερολέπτου να μεταβληθεί από μια ήπια συζήτηση σε κάτι το σοβαρό όταν η κατάσταση επιτάσσει άμεσες αποφάσεις, αναγνωρίζοντας πως ο αγώνας σε κάνει νευρικό.
Ο τρόπος που μίλησε ο GP στον πρωτοπόρο της κατάταξης και 2 φορές παγκόσμιο πρωταθλητή θα ήταν σοκαριστικός, αν δεν υπήρχε μια ιδιαίτερη επαγγελματική σχέση μεταξύ τους. Φαντάζεστε να μιλούσε κάποιος μηχανικός έτσι στον Κίμι Ραίκονεν π.χ.; Ωστόσο, αυτό είναι μονάχα το τελευταίο παράδειγμα της σχέσης τους, με αντίστοιχες ατάκες να γίνονται ολοένα και πιο συνηθισμένες όσο οι 2 τους γνωρίζονται περισσότερο, από τότε που άρχισαν να συνεργάζονται το 2016. Ο Λαμπιάζε έχει δει από πρώτο χέρι την εξέλιξη του Φερστάπεν και είναι σίγουρα αναπόσπαστο μέρος της.
Οι συζητήσεις των 2 μπορούν να πάρουν… άσχημη τροπή στο δευτερόλεπτο, ειδικά άμα η επιτυχία στον αγώνα κρίνεται από μια απόφαση. Ο Μαξ έχει δείξει πως μπορεί να γυρίσει τον… διακόπτη από το χαμόγελο στην οργή πολύ εύκολα, αν τα πράγματα δε πάνε καλά, με τον Λαμπιάζε να είναι συχνά ο αποδέκτης.
Κάτι τέτοιο συνέβη και κατά τη διάρκεια του Q2 την Παρασκευή, με τον Φερστάπεν να εκφράζει τον θυμό του, ενώ η ομάδα κινδύνευε να χάσει το Q3. «ΟΚ, άμα θέλεις να διαλέξεις εσύ ελαστικά και στρατηγική, μπορούμε να το κάνουμε για το Q3», ακούγεται να λέει στον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός στη συνέχεια καταφέρνει να βελτιώσει το χρόνο του κατά περίπου 0,9 δευτερόλεπτα στο Q3 και δεν ξέχασε να… απολογηθεί στον μηχανικό του. «Άρχισα και το συνηθίζω» ακούγεται να λέει ο Φερστάπεν, εμφανώς ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα. Φυσικά, ο ο «GP» δεν είναι ο αποκλειστικός αποδέκτης της οργής του Φερστάπεν, αλλά όπως φαίνεται, τα λόγια του Λαμπιάζε φαίνεται να τον «ακουμπούν» λιγάκι περισσότερο.
Κατά τη διάρκεια του αγώνα της Κυριακής -και ενώ ο Φερστάπεν είχε καταφέρει να σκαρφαλώσει στην πρώτη θέση ενώ ξεκίνησε 6ος- ο Ολλανδός θεώρησε πως αυτή ήταν μια ιδανική στιγμή για την ομάδα της Red Bull να κάνει λίγο προπόνηση στα pit stops. «Να πιέσω και να κάνω άλλο ένα stop;» ρώτησε. «Να κάνουμε λίγο προπόνηση pit stop;», με τον μηχανικό του να τον… γειώνει. «Όχι, όχι αυτή τη φορά», είπε ο Λαμπιάζε, αναφερόμενος στα παρόμοια καμώματα του Φερστάπεν στο Γκραν Πρι της Αυστρίας.
Ο… συντηρητισμός του GP αυτή τη φορά κόστισε ένα πόντο στην ομάδα, αφού ο Χάμιλτον μπήκε στα pits λίγο πριν το τέλος του αγώνα και κατάφερε να κάνει τον ταχύτερο γύρο χάρη στα φρέσκα ελαστικά του. «Ξέρω ότι στην ομάδα δεν αρέσει να κάνει κι άλλο pit stop», είπε ο Μαξ στη συνέντευξη Τύπου μετά την 45η νίκη του, φυσικά αστειευόμενος. «Όλα εντάξει. Γνωριζόμαστε πολύ καλά και έχουμε πολύ καλές σχέσεις», ολοκλήρωσε.
Η συγκεκριμένη εσωτερική «κόντρα» μεταξύ του οδηγού της Red Bull και του μηχανικού του, σε έναν αγώνα στον οποίο τερμάτισε 22 δευτερόλεπτα μπροστά από τον 2ο και μισό λεπτό μπροστά από τον 3ο, δείχνει την προσοχή στη λεπτομέρεια και τη συγκέντρωση που επικρατεί στην ομάδα, κάτι που σίγουρα παίζει μεγάλο ρόλο στις αλλεπάλληλες επιτυχίες τους.
Πηγή: www.the-race.com