F1

Φόρμουλα 1: Ξεκινά η μεγαλύτερη σεζόν στην έως τώρα ιστορία

formoula-1-xekina-i-megalyteri-sezon-stin-eos-tora-istoria-705435

Μόλις μια εβδομάδα μετά την ολοκλήρωση των δοκιμών εξέλιξης, η Φόρμουλα 1 επιστρέφει στο Μπαχρέιν για τον πρώτο γύρο του 2024, από Πέμπτη 29 Φεβρουαρίου έως και Σάββατο 2 Μαρτίου.

Όλα θα γίνουν μια μέρα νωρίτερα απ’ ότι συνήθως – όπως και το επόμενο Σαββατοκύριακο στη Σαουδική Αραβία – με δύο περιόδους ελεύθερων δοκιμών την Πέμπτη, μια περίοδο ελεύθερων δοκιμών την Παρασκευή όπως και κατατακτήριες δοκιμές. Το Grand Prix θα γίνει το Σάββατο (εκκίνηση 17:00 ώρα Ελλάδος). Αυτή η επιλογή έγινε από τη Φόρμουλα 1 καθώς οι ημερομηνίες συμπίπτουν με την έναρξη του Ραμαζανίου τη δεύτερη Κυριακή του Μαρτίου. Οι ομάδες έχουν στη διάθεσή τους πληθώρα πληροφοριών για το σετάρισμα του μονοθεσίου και των ελαστικών στο Σακχίρ. Το οδόστρωμα είναι τραχύ και αποτελούν κλειδί για την απόδοση η ελκτική πρόσφυση στην έξοδο των αργών στροφών και η σταθερότητα στο φρενάρισμα: τόσο σ’ ένα γρήγορο γύρο όσο και σε μεγαλύτερες αποστάσεις. Η βελτίωση του κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής είναι κάπως περιορισμένη, η θερμοκρασία παίζει το ρόλο της σ’ αυτό: δύο από τις τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών πραγματοποιούνται υπό το φως του ήλιου στη ζέστη της ημέρας, οπότε δεν λαμβάνονται αντιπροσωπευτικά δεδομένα για τον αγώνα. Ένας άλλος παράγοντας που επηρεάζει συχνά είναι ο άνεμος, καθώς μπορεί να φέρει άμμο στην πίστα και επίσης να αποσταθεροποιήσει τα μονοθέσια. Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης είναι σημαντική και μπορεί να έχει καθοριστικό αντίκτυπο στην απόδοση του αγώνα. Η φθορά των ελαστικών είναι περιορισμένη γενικά.

Φόρμουλα 1

Το Grand Prix του Μπαχρέιν είναι παραδοσιακά ένας από τους πιο θεαματικούς αγώνες της χρονιάς, καθώς προσφέρει ποικίλες ευκαιρίες προσπέρασης, ιδιαίτερα στις στροφές 1, 4 και 11. Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης, μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετικές στρατηγικές και δημιουργεί επίσης ενδιαφέρουσες διαφορές στις επιδόσεις. Πέρυσι, η στρατηγική που επικράτησε ήταν αυτή των δυο αλλαγών με χρήση της γόμας C1 και C3. Τη γόμα C2 χρησιμοποίησε μόνο μία ομάδα (McLaren).

Ο αγώνας αυτού του Σαββάτου θα σηματοδοτήσει το 20ο Grand Prix του Μπαχρέιν, αν και ο συνολικός αριθμός αγώνων που έχουν διεξαχθεί στην πίστα είναι 21: το 2020 διεξήχθη επιπλέον το Sakhir Grand Prix, το οποίο κέρδισε ο τότε οδηγός της Racing Point, Sergio Perez.

Ο οδηγός που έχει σημειώσει τις περισσότερες νίκες είναι ο Lewis Hamilton με πέντε, ακολουθεί ο Sebastian Vettel με τέσσερις και ο Fernando Alonso με τρεις. Ο Ισπανός είναι ο μόνος οδηγός που συμμετείχε επίσης στον πρώτο αγώνα του Sakhir, το 2004. Πέρυσι, ο Max Verstappen πέτυχε την πρώτη του νίκη στο Grand Prix του Μπαχρέιν, δίνοντας τέλος σε ένα σερί χωρίς νίκη, για τη Red Bull στο Μπαχρέιν, που κράτησε 10 χρόνια. Η Ferrari είναι η πιο επιτυχημένη ομάδα με επτά νίκες στο Grand Prix του Μπαχρέιν.

Φόρμουλα 1

Formula 2

Για το πρωτάθλημα FIA Φόρμουλα 2 του 2024, υπάρχει ένα ολοκαίνουργιο μονοθέσιο, το οποίο δοκιμάστηκε στη Mόντσα πέρυσι. Η Pirelli, προμηθεύει με ελαστικά το θεσμό εξαρχής. Στη διάθεση των ομάδων θα βρίσκονται οι ίδιες τρεις γόμες με πέρυσι – σε συμφωνία με τον διοργανωτή – ώστε οι ομάδες και οι οδηγοί να μάθουν τα νέα τους μονοθέσια έχοντας ένα σταθερό σημείο αναφοράς από το 2023. Αυτό επίσης δεικνύει την προσαρμοστικότητα των ελαστικών Pirelli F2, τα οποία όχι μόνο καλύπτουν όλες τις ανάγκες που θέτει το πρωτάθλημα, αλλά λειτουργούν καλά και σε ένα εντελώς νέο μονοθέσιο όπως λειτουργούσαν και στην προηγούμενη γενιά. Κατά τη διάρκεια του shakedown στη Βαρκελώνη και των δοκιμών στο Μπαχρέιν, οι ομάδες μπόρεσαν να γνωρίσουν το μονοθέσιο του 2024 και οι πρώτες εντυπώσεις τους, για τα ελαστικά, ήταν θετικές. Η απόδειξη θα δοθεί αυτό το Σαββατοκύριακο στον πρώτο αγώνα, σε μια πίστα όπου οι οδηγοί γνωρίζουν καλά τις συνθήκες που επικρατούν. Η Pirelli επέλεξε τα σκληρά και τα μαλακά ελαστικά για το Σακχίρ, η διαφορά ανάμεσα στις διαθέσιμες γόμες είναι ίδια με πέρυσι. Οι διαφορές στην απόδοσή τους και η πτώση λόγω υπερθέρμανσης είναι βασικός παράγοντας στις επιλογές στρατηγικής. Η μαλακή γόμα αναμένεται να χρησιμοποιηθεί στον αγώνα σπριντ, ενώ ένα από τα κλειδιά στον κανονικό αγώνα θα είναι η απόφαση για το αν θα ξεκινήσεις ή όχι με το σκληρό ελαστικό ώστε να διανύσεις μεγάλη απόσταση και να επωφεληθείς από τη σταθερότητά του και μετά στο τέλος να βάλεις το μαλακό ελαστικό ή το αντίστροφο. Ο αγώνας του Μπαχρέιν συχνά προσφέρει συναρπαστικό θέαμα χάρη σε αυτές τις διαφορετικές επιλογές στρατηγικής, καθώς και τη σχετική ευκολία στα προσπεράσματα.

Φόρμουλα 1

Formula 3

Ομάδες και οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους το νέο σκληρό ελαστικό της Pirelli για τον πρώτο γύρο του Πρωταθλήματος FIA Φόρμουλα 3. Αυτό αποφασίστηκε λόγω της ιδιαίτερα τραχιάς πίστας του Σακχίρ, των υψηλών απαιτήσων πέδησης και πρόσφυσης, καθώς και των υψηλών θερμοκρασιών περιβάλλοντος που προσδίδουν άφθονη θερμότητα στα ελαστικά. Η νέα έκδοση του σκληρού ελαστικού που θα κάνει το ντεμπούτο της, είναι λίγο πιο μαλακή από την αντίστοιχη περσινή. Οι ομάδες μπόρεσαν να δουλέψουν στο σετάρισμα με αυτή τη νέα γόμα πριν από δύο εβδομάδες, κατά τη διάρκεια δοκιμών στο Σακχίρ: μια πρόσθετη πρόκληση για μια σειρά που εγγυάται πάντα αμφίρροπους και απρόβλεπτους αγώνες.

Όλες οι ειδήσεις

Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα

Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!

Το Fiat Pandina συνεχίζει το θρύλο του Panda

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο