F1

Φόρμουλα 1: Το Γκράν Πρι της Ουγγαρίας υπό το πρίσμα της Pirelli

formoula-1-to-gkran-pri-tis-oungarias-ypo-to-prisma-tis-pirelli-724020

Η McLaren πέτυχε το 1 – 2  τόσο στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου όσο και στον αγώνα της Κυριακής στη Φόρμουλα 1.

Αυτός είναι ο τίτλος του Grand Prix Ουγγαρίας όπου ο Oscar Piastri εξασφάλισε την πρώτη του νίκη στη Φόρμουλα 1, ενώ ο Lando Norris ξεκίνησε από την pole position και τερμάτισε δεύτερος πίσω από τον Αυστραλό. Ο Lewis Hamilton ανέβηκε στο τρίτο σκαλί του βάθρου, καταγράφοντας την 200ή του παρουσία στο βάθρο, μετά από 345 εκκινήσεις στη Φόρμουλα 1, με ποσοστό επιτυχίας 57,97%.

Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη της McLaren για τη φετινή σεζόν, η 185η συνολικά και η δωδέκατη στο Ουγγαρόρινγκ, ενώ ο συνολικός αριθμός των 1 – 2 της ομάδας ανέρχεται πλέον στα 49, με το τελευταίο να χρονολογείται στο Grand Prix Ιταλίας το 2021 όταν ο Norris ήταν και πάλι δεύτερος πίσω από έναν Αυστραλό οδηγό, εκείνη τη φορά τον Daniel Ricciardo.

Φόρμουλα 1

Τα ελαστικά στην πίστα

Όπως αναμενόταν, η μέση γόμα της Pirelli ήταν εκείνη που προτιμήθηκε περισσότερο για την εκκίνηση: 13 οδηγοί επέλεξαν την C4 για το πρώτο τμήμα του αγώνα, ενώ τέσσερις πήγαν με τη μαλακή και τρεις, συμπεριλαμβανομένου του Gasly που ξεκίνησε από τα pit, επέλεξαν τη σκληρή.

Φόρμουλα 1

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική δύο pit-stop, με μόλις τρεις οδηγούς να επιλέγουν διαφορετικό δρόμο. Ενώ η στρατηγική τριών pit-stop δεν έφερε κανένα όφελος για τους Ocon και Sargeant, καθώς το τελευταίο pit-stop τπθς για μαλακή γόμα ελαστικών έγινε όταν δεν υπήρχε πλέον τίποτα να χάσουν. Tα πράγματα ήταν διαφορετικά για τον Tsunoda που έκανε μόνο ένα pit-stop και τερμάτισε ένατος κυρίως λόγω της καλής διαχείρισης των ελαστικών του και στις δύο περιόδους (πρώτα για 29 γύρους με μεσαία γόμα και μετά για 41 με σκληρή). Ακολουθώντας τις επιλογές που είχαν κάνει από τις ελεύθερες δοκιμές, οι δύο οδηγοί της Aston Martin επέλεξαν τη στρατηγική που χρησιμοποιούσε και τα τρία είδη ελαστικών με σειρά μαλακά/μεσαία/σκληρά, η οποία απέδωσε μόλις ένα βαθμό, χάρη στην δέκατη θέση του Stroll, ο οποίος τερμάτισε μία θέση μπροστά από τον Alonso.

Φόρμουλα 1

Το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα (41 γύρους με σκληρή γόμα) ολοκλήρωσαν οι δύο οδηγοί της RB, Ricciardo και Tsunoda, ενώ τους περισσότερους γύρους (31) με μεσαία γόμα ελαστικών έκανε ο Stroll, ο οποίος έκανε επίσης και τους περισσότερους γύρους (14) με την μαλακή.

 Mario Isola, Διευθυντής Motorsport Pirelli

«Πιστεύω ότι οι 310.000 θεατές που ήρθαν στο Ουγγαρόρινγκ αυτό το Σαββατοκύριακο και τα εκατομμύρια θεατών που παρακολούθησαν μέσω τηλεόρασης και άλλων καναλιών σε όλο τον κόσμο πρέπει να πέρασαν υπέροχα. Το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε σαν παρτίδα σκάκι και έφτασε στην κορύφωσή του με έναν πολύ συναρπαστικό και ανοιχτό αγώνα, όπου η πρωτοπορία άλλαξε χέρια επτά φορές. Με θερμοκρασίες αρκετά παρόμοιες με αυτές που είχαμε δει στις δεύτερες ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής (FP2), η μέση γόμα αποδείχθηκε πιθανότατα η πιο αποτελεσματική συνολικά: αν δεν είχε συγκρουστεί με τον Hamilton, ο Verstappen ,σχεδόν σίγουρα, θα είχε τερματίσει τρίτος. Αλλά και η σκληρή γόμα, που χρησιμοποιήθηκε περισσότερο, ήταν επίσης ανταγωνιστική, όχι μόνο στις δύο Mercedes αλλά και σε άλλα μονοθέσια. Τελικά, πιστεύω ότι αυτός ο αγώνας μας έδειξε για άλλη μια φορά πόσο σημαντικό είναι για τις ομάδες να υπολογίζουν προσεκτικά ποιες είναι οι πιο κατάλληλες γόμες για τα μονοθέσιά τους, καθώς και πως η τρέχουσα γκάμα ελαστικών επιτρέπει, διαφορετικές επιλογές στρατηγικής στην πίστα. Άλλωστε, αυτός είναι στην πραγματικότητα, ο κύριος στόχος που μας θέτει κάθε χρόνο η FIA, η Φόρμουλα 1 και οι άλλοι εμπλεκόμενοι φορείς του αθλήματος, δηλαδή να κατασκευάζουμε ελαστικά που πρωτίστως παρέχουν εγγύηση μέγιστης δυνατής ασφάλειας, επιτρέποντας παράλληλα στις ομάδες και στους οδηγούς να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις δυνατότητές τους. Αυτό προσπαθούμε να πετύχουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, όχι μόνο στη Φόρμουλα 1 αλλά και στις δύο κατηγορίες υποστήριξης, όπου επίσης είμαστε αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών».

Φόρμουλα 2

Άλλος ένας θεαματικός αγώνας, για τον Andrea Kimi Antonelli (PREMA Racing) που κέρδισε αξιοποιώντας στο έπακρο τη δεύτερη περίοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας. Στην πραγματικότητα, στο πρώτο μέρος του αγώνα, το αυτοκίνητο ασφαλείας ωφέλησε όσους είχαν επιλέξει να εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα, όπως ο Victor Martins (ART Grand Prix) που τερμάτισε δεύτερος. Ο Antonelli από την άλλη πλευρά είχε ξεκινήσει με τη σκληρή και στη συνέχεια εκμεταλλεύτηκε την πρόσθετη πρόσφυση από τη μαλακότερη γόμα, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι το μονοθέσιό του ήταν ελαφρύτερο, οπότε είναι δίκαιο να πούμε ότι η νίκη του δεν οφείλεται στην τύχη. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Richard Verschoor (Trident), μια παρηγοριά για την απώλεια της πρώτης θέσης καθώς αποκλείστηκε από την κατάταξη του αγώνα Sprint.

Στη γραμμή εκκίνησης υπήρχε μια τέλεια ισοπαλία μαλακής – σκληρής γόμας, με έντεκα ψήφους για την καθεμία. Αυτή ήταν η δεύτερη νίκη του Antonelli στη Φόρμουλα 2, μετά τη νίκη του στο Sprint στο Silverstone. Τον τοποθετεί στην έκτη θέση της βαθμολογίας οδηγών με 86 βαθμούς. Ο Γάλλος Isack Hadjar (Campos Racing) εξακολουθεί να ηγείται, παρά το γεγονός πως δεν συγκέντρωσε βαθμούς στον αγώνα αυτόν. Έχει 140 βαθμούς, 18 περισσότερους από τον Εσθονό Paul Aron (Hitech Pulse-Eight) που συγκέντρωσε μόνο τους δύο βαθμούς που έρχονται από την pole position.

Φόρμουλα 3

Φαινόταν πως ήταν ένα τέλειο Σαββατοκύριακο για την ομάδα ART Grand Prix, καθώς μετά το εντυπωσιακό στο Sprint, επανέλαβαν την επιτυχία τους στον κυρίως αγώνα, αλλάζοντας απλώς τη σειρά. Ο Βούλγαρος Nikola Tsolof πήρε την καρό σημαία, μπροστά από τον έτερο οδηγός της ομάδας Laurens Van Hoopen. Ωστόσο, ο Ολλανδός αποκλείστηκε αργότερα λόγω τεχνικής παράβασης, δίνοντας τη δεύτερη θέση στον Μεξικανό Noel Leon (Van Amersfoort Racing) και την τρίτη στον Leonardo Fornaroli (Trident).

Από πλευράς ελαστικών, ο αγώνας ήταν αντίγραφο του προηγούμενου, με τα σκληρά ελαστικά να δείχνουν ελάχιστη φθορά, επιτρέποντας στους οδηγούς να πιέζουν στο όριο. Η υπερθέρμανση ήταν επίσης ελάχιστη, επιτρέποντας στους οδηγούς να αγωνίζονται κοντά ο ένας στον άλλο, δημιουργώντας περισσότερες ευκαιρίες προσπέρασης. Ήταν ένα δύσκολο Σαββατοκύριακο για τους τρεις πρωτοπόρους του πρωταθλήματος, με μόνο τον Luke Browning να σημειώνει πόντους (3), ενώ οι Gabriele Minì και Arvid Lindblad έφυγαν με άδεια χέρια. Αυτό σημαίνει ότι η μάχη για τον τίτλο συνεχίζεται ενώ απομένουν δύο αγώνες, στο Spa το επόμενο Σαββατοκύριακο και στον τελικό του πρωταθλήματος στη Monza. Ο Minì εξακολουθεί να ηγείται με 119 πόντους, ο Browning είναι δεύτερος με 115, ο Lindblad τρίτος με 113 και ο Fornaroli τέταρτος με 112.

Όλες οι ειδήσεις

Η ηλεκτρική Alfa Romeo Junior με χαμηλότερη τιμή από την υβριδική έκδοση

Cadillac Sollei και ο ρεβιζιονισμός της «americana» αισθητικής

Στον «Σείριο» φέτος η υπερειδική διαδρομή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024!

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο