F1

Φόρμουλα 1: Στον Max Verstappen η Pole position για τον αγώνα της Κυριακής

formoula-1-ston-max-verstappen-i-pole-position-gia-ton-agona-tis-kyriakis-711256

Το σερί των Pole position για τον Max Verstappen συνεχίζεται και στο Κινεζικό Grand Prix, το ίδιο και το 1-2 για την RedBull. Sergio Perez και Fernando Alonso συμπλήρωσαν την τριάδα των πρώτων θέσεων για τον αυριανό πρωινό αγώνα. Ψυχρολουσία για τον Lewis Hamilton που αποκλείστηκε από το Q1.

Την πέμπτη διαδοχική “pole position” του στην τρέχουσα σεζόν της Φόρμουλα Ένα και συνολικά 37η στην καριέρα του πανηγύρισε σήμερα (20/4) ο Μαξ Φερστάπεν. Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής της Red Bull σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στα επίσημα δοκιμαστικά για το κυριακάτικο γκραν πρι της Κίνας, το οποίο είναι ο πέμπτος αγώνας της χρονιάς, και θα βρίσκεται αύριο στην πρώτη θέση της εκκίνησης στην πίστα της Σανγκάης. Ο Ολλανδός «πιλότος» θα έχει πλάι του στην πρώτη σειρά τον Μεξικανό «ομόσταυλό» του, Σέρχιο Πέρες, με την δεύτερη Red Bull, ενώ πίσω τους θα βρίσκονται ο Φερνάντο Αλόνσο με Aston Martin και ο Λάντο Νόρις με McLaren. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο Φερστάπεν παραμένει ο μόνος οδηγός που έχει πανηγυρίσει “pole position” μέσα στο 2024, ενώ η Red Bull έφτασε τις 100 «πρωτιές» στην εκκίνηση στη Φόρμουλα Ένα.

Η έκπληξη του πρώτου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών (Q1) ήταν ο αποκλεισμός του Λιούις Χάμιλτον. Λίγες ώρες μετά τη δεύτερη θέση που πήρε στον αγώνα σπριντ, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes δεν κατάφερε να «γράψει» μια επίδοση που θα του επέτρεπε να συνεχίσει στο Q2, με αποτέλεσμα να… αποχαιρετήσει από νωρίς τη διαδικασία.

Στο μεταξύ, το Q2 διεκόπη περίπου στο μέσον της διαδικασίας, όταν ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ πήρε λίγο ανοιχτά την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να «ακουμπήσει» το πάνω μέρος του κερμπ και να «χάσει» το πίσω μέρος της Ferrari, η οποία έκανε στροφή 180 μοιρών, πριν γλιστρίσει και καταλήξει στις μπαριέρες που βρίσκονται στην απέναντι μεριά. Πάντως, ο Ισπανός κατάφερε να… ξεκολλήσει το μονοθέσιο από το γρασίδι και να πάει στα πιτ, με την εμπρός πτέρυγα να είναι η μεγαλύτερη ορατή ζημιά στη Ferrari του, και να συνεχίσει στα δοκιμαστικά.

Στο Q3 ο Φερστάπεν τέθηκε προσωρινά επικεφαλής με την πρώτη προσπάθειά του (1:33.977), επίδοση που βελτίωσε στη συνέχεια (1:33.660) για να πάρει την “pole position”.

Η πρώτη δεκάδα των επίσημων δοκιμαστικών για το κινεζικό γκραν πρι έχει ως εξής:

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull)         1:33.660

2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull)            1:33.982

3. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin)    1:34.148

4. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren)         1:34.165

5. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren)         1:34.273

6. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari)             1:34.289

7. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari)   1:34.297

8. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes)       1:34.433

9. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Haas)        1:34.604

10. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Sauber)         1:34.665

Νωρίτερα το πρωί είχε προηγηθεί η επικράτηση του Φερστάπεν και στον αγώνα σπριντ στη Σανγκάη

Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν ο νικητής στον πρώτο αγώνα σπριντ της Φόρμουλα Ένα για το 2024. Ο τρις παγκόσμιος πρωταθλητής εκκίνησε τέταρτος στον αγώνα 19 γύρων που πραγματοποιήθηκε στην πίστα της Σανγκάης, στο πλαίσιο του γκραν πρι της Κίνας, ωστόσο εκμεταλλεύθηκε την ταχύτητα της Red Bull για να βρεθεί επικεφαλής και να πάρει τους οκτώ βαθμούς της πρώτης θέσης. Ο Ολλανδός οδηγός επωφελήθηκε από την έξοδο που είχε στη διάρκεια του πρώτου γύρου ο -“poleman” του σπριντ- Λάντο Νόρις, ενώ προσπέρασε στη συνέχεια την Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο και τη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον. για να πάρει την πρωτοπορία στον αγώνα και να φτάσει χωρίς πρόβλημα στην καρό σημαία.

Με τον Χάμιλτον να τερματίζει δεύτερος, ο Σέρχιο Πέρες με την άλλη Red Bull επικράτησε στη «μάχη» για την τρίτη θέση, στην διάρκεια της οποίας ο Αλόνσο «αποκόμισε» ένα κλαταρισμένο ελαστικό, ύστερα από επαφή που είχε με τη Ferrari του Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ. Ο Σαρλ Λεκλέρκ με Ferrari ήταν τέταρτος, αφήνοντας πίσω του τον Σάινθ με το δεύτερο κόκκινο μονοθέσιο, ενώ τη βαθμολογούμενη οκτάδα συμπλήρωσαν οι δύο οδηγοί της McLaren, Λάντο Νόρις και Όσκαρ Πιάστρι. Την όγδη θέση κατέλαβε ο Τζορτζ Ράσελ με τη δεύτερη Mercedes, ο οποίος ήταν ο μόνος που χρησιμοποίησε μαλακά ελαστικά.

Η βαθμολογούμενη οκτάδα του αγώνα σπριντ για το κινεζικό γκραν πρι και οι βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών έχουν ως εξής:

1. Μαξ Φερστάπεν (Ολλανδία/Red Bull)          85 βαθμοί

2. Σέρχιο Πέρες (Μεξικό/Red Bull)             70 βαθμοί

3. Σαρλ Λεκλέρκ (Μονακό/Ferrari)              64 βαθμοί

4. Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ (Ισπανία/Ferrari)    59 βαθμοί

5. Λάντο Νόρις (Μ. Βρετανία/McLaren)          40 βαθμοί

6. Όσκαρ Πιάστρι (Αυστραλία/McLaren)          34 βαθμοί

7. Τζορτζ Ράσελ (Μ. Βρετανία/Mercedes)        25 βαθμοί

8. Φερνάντο Αλόνσο (Ισπανία/Aston Martin)     24 βαθμοί

9. Λιούις Χάμιλτον (Μ. Βρετανία/Mercedes)     17 βαθμοί

10. Λανς Στρολ (Καναδάς/Aston Martin)           9 βαθμοί

11. Γιούκι Τσουνόντα (Ιαπωνία/RB)               7 βαθμοί

12. Όλιβερ Μπέρμαν (Μ. Βρετανία/Ferrari)        6 βαθμοί

13. Νίκο Χούλκενμπεργκ (Γερμανία/Haas)          3 βαθμοί

14. Κέβιν Μάγκνουσεν (Δανία/Haas)               1 βαθμοί

15. Αλεξάντερ Άλμπον (Ταϊλάνδη/Williams)        0 βαθμοί

16. Γκουανγιού Ζου (Κίνα/Sauber)                0 βαθμοί

17. Ντάνιελ Ρικιάρντο (Αυστραλία/RB)            0 βαθμοί

18. Εστεμπάν Οκόν (Γαλλία/Alpine)               0 βαθμοί

19. Πιέρ Γκασλί (Γαλλία/Alpine)                 0 βαθμοί

20. Βάλτερι Μπότας (Φινλανδία/Sauber)           0 βαθμοί

21. Λόγκαν Σάρτζεντ (ΗΠΑ/Williams)              0 βαθμοί

Βαθμολογία κατασκευαστών

1. Red Bull-Honda RBPT – 155 βαθμοί

2. Ferrari – 129 βαθμοί

3. McLaren-Mercedes – 74 βαθμοί

4. Mercedes – 42 βαθμοί

5. Aston Martin-Mercedes – 33 βαθμοί

6. RB-Honda RBPT – 7 βαθμοί

7. Haas-Ferrari – 4 βαθμοί

8. Williams-Mercedes – 0 βαθμοί

9. Sauber-Ferrari – 0 βαθμοί

10. Alpine-Renault – 0 βαθμοί

Στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο της Σαγκάης που έχει σχεδιαστεί από τον Hermann Tilke έχουν διεξαχθεί και τα 16 Κινέζικα GP έως σήμερα. Το περίγραμμά του βασίζεται στον κινεζικό χαρακτήρα «shang», που σημαίνει «από ψηλά». Η πίστα μήκους 5.451 μέτρων διαθέτει 16 στροφές, πολλές από τις οποίες είναι πολύ αργές, όπως για παράδειγμα το τμήμα στροφών 1 έως 3 και 6 έως 14. Άλλες στροφές όπως οι 7 και 8 είναι υψηλής ταχύτητας,. Υπάρχουν δύο μεγάλες ευθείες, στις οποίες έχουμε αντίστοιχες ζώνες DRS. Η πρώτη στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού και η άλλη στην πίσω ευθεία μήκους άνω του ενός χιλιομέτρου που εκτείνεται από τη στροφή 13, η οποία είναι ελαφρώς κεκλιμένη (οβάλ), ως την στροφή 14.

Όλες οι ειδήσεις

Ο νέος τρόπος οδήγησης του One-Pedal Driving. Πώς είναι στην πράξη;

Ποια αυτοκίνητα μπορούν να ρυμουλκήσουν ένα αεροπλάνο;

Δοκιμή BMW iX2 xDrive30: Γεννημένη για να ξεχωρίζει

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο