Οι αγωνοδίκες του κινεζικού γκραν πρι απέρριψαν την διαμαρτυρία που είχαν καταθέσει οι άνθρωποι της Aston Martin κατά των αποτελεσμάτων.
Οι άνθρωποι της Aston Martin εξέφρασαν τη διαμαρτυρία τους για τα αποτελέσματα των σημερινών επίσημων δοκιμαστικών του κινεζικού γκραν πρι, καθώς ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ είχε ατύχημα με τη Ferrari του, για το οποίο βγήκαν κόκκινες σημαίες, ωστόσο του επετράπη να συνεχίσει, όταν επανάρχισε η διαδικασία. Οι αγωνοδίκες ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους ότι η Aston Martin διαμαρτυρήθηκε για φερόμενη παράβαση του άρθρου 39.6 των αθλητικών κανονισμών της Φόρμουλα Ένα. Αυτό αναφέρει ότι «σε οποιονδήποτε οδηγό, του οποίου το μονοθέσιο σταματάει στην πίστα στη διάρκεια της περιόδου των δοκιμαστικών ή των δοκιμαστικών του σπριντ, δεν θα επιτρέπεται να πάρει άλλο μέρος σε αυτήν την περίοδο». Και οι εκπρόσωποι της Ferrari κλήθηκαν στους αγωνοδίκες σχετικά με τη διαμαρτυρία.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η Aston Martin είδε τον Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει την τρίτη θέση στα επίσημα δοκιμαστικά και τον Λανς Στρολ να κατατάσσεται ενδέκατος. Έτσι, η βρετανική ομάδα προχώρησε σε αυτήν την διαμαρτυρία, καθώς, εάν ο Σάινθ δεν είχε συνεχίσει, ο Στρολ θα έμπαινε στη δεκάδα που διεκδίκησε την “pole position” στο τρίτο και τελευταίο μέρος των επίσημων δοκιμαστικών (Q3).
Υπενθυμίζεται ότι το Q2 διεκόπη περίπου στο μέσον του, όταν ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ πήρε λίγο ανοιχτά την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να «ακουμπήσει» το πάνω μέρος του κερμπ και να «χάσει» το πίσω μέρος της Ferrari, η οποία έκανε στροφή 180 μοιρών, πριν γλιστρίσει και καταλήξει στις μπαριέρες που βρίσκονται στην απέναντι μεριά. Οι οθόνες με τους χρόνους των μονοθεσίων κατέγραψαν το αυτοκίνητό του ως σταματημένο, ωστόσο ο Σάινθ κράτησε τη μονάδα ισχύος σε λειτουργία και κατάφερε να το… ξεκολλήσει από το γρασίδι και να πάει στα πιτ, όπου οι μηχανικοί του άλλαξαν ελαστικά και εμπρός πτέρυγα (η οποία είχε υποστεί ζημιά από την πρόσκρουση) και τον έστειλαν ξανά στην πίστα. Ήταν τρίτος στο Q2 και τελικά πήρε την έβδομη θέση, με τον «ομόσταυλό» του, Σαρλ Λεκλέρκ, να κατατάσσεται έκτος.
Απορρίφθηκε η διαμαρτυρία της Aston Martin
Οι αγωνοδίκες του κινεζικού γκραν πρι απέρριψαν την διαμαρτυρία που είχαν καταθέσει οι άνθρωποι της Aston Martin κατά των αποτελεσμάτων των επίσημων δοκιμαστικών, αφού ο Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ είχε ατύχημα, αλλά συνέχισε στη διαδικασία. Η διαμαρτυρία αφορούσε το άρθρο 39.6 των αθλητικών κανονισμών της Φόρμουλα Ένα, το οποίο ορίζει ότι «σε οποιονδήποτε οδηγό, του οποίου το μονοθέσιο σταματάει στην πίστα στη διάρκεια της περιόδου των δοκιμαστικών ή των δοκιμαστικών του σπριντ, δεν θα επιτρέπεται να πάρει άλλο μέρος σε αυτήν την περίοδο». Ο Σάινθ σταμάτησε για περίπου 70 δευτερόλεπτα στην διάρκεια του δεύτερου μέρους των επίσημων δοκιμαστικών (Q2), καθώς πήρε λίγο ανοιχτά την τελευταία στροφή, με αποτέλεσμα να «ακουμπήσει» το πάνω μέρος του κερμπ και να «χάσει» το πίσω μέρος της Ferrari, η οποία έκανε στροφή 180 μοιρών, πριν γλιστρίσει και καταλήξει στις μπαριέρες που βρίσκονται στην απέναντι μεριά. Όμως, ο Ισπανός κατάφερε να… ξεκολλήσει από το γρασίδι χωρίς βοήθεια από το προσωπικό της πίστας, να φτάσει στα πιτ χωρίς εμπρός πτέρυγα και, αφού άλλαξε λάστιχα και εμπρός πτέρυγα, συνέχισε στα δοκιμαστικά και κατετάγη έβδομος, πίσω από τον Μονεγάσκο «ομόσταυλό» του, Σαρλ Λεκλέρκ.
Στην ετυμηγορία που εκδόθηκε περισσότερες από τρεις ώρες μετά την υποβολή της διαμαρτυρίας, οι αγωνοδίκες τονίζουν ότι βρήκαν «πολλά παραδείγματα, όπου μονοθέσια είχαν σταματήσει για διαφορετικά χρονικά διαστήματα και τους επετράπη να επανεκκινήσουν και να συνεχίσουν να μετέχουν στην εν λόγω περίοδο». «Υπήρχε επομένως ένα σαφές μοτίβο παλαιότερης πρακτικής στο άθλημα, σύμφωνα με το οποίο αυτός ο κανόνας ερμηνεύθηκε για να επιτρέψει σε ένα μονοθέσιο να επανεκκινήσει και να συνεχίσει, εφόσον δεν έλαβε εξωτερική βοήθεια για να το κάνει» συνεχίζει η ετυμηγορία των αγωνοδίκων, για να καταλήξει:
«Η απόφαση που πάρθηκε από τη διεύθυνση αγώνα δεν ήταν ασυμβίβαστη με την προηγούμενη πρακτική ούτε παραβίαζε το άρθρο 39.6. Θεωρήσαμε ότι, ακόμα κι αν η απλή διατύπωση του άρθρου 39.6 δικαιολογούσε ένα πιο αυστηρό συμπέρασμα, η συνεπής πρακτική στο άθλημα μέχρι σήμερα δεν δικαιολογούσε την παραίτηση της διακριτικής ευχέρειας που ασκείται από τη διεύθυνση αγώνα από εμάς ως αγωνοδίκες».
Η Aston Martin είδε τον Φερνάντο Αλόνσο να παίρνει την τρίτη θέση στα επίσημα δοκιμαστικά, ενώ ο Λανς Στρολ αποκλείστηκε στο Q2 και θα εκκινήσει από την 11η θέση στο αυριανό (21/4) γκραν πρι της Κίνας.
Όλες οι ειδήσεις
Ο νέος τρόπος οδήγησης του One-Pedal Driving. Πώς είναι στην πράξη;