Από τον Ασκάρι στον Λεκλέρ – 800 πόντιουμ για τη Scuderia.
του Σπύρου Πέττα
Ήταν στο Μονακό το 1950, όταν στο δεύτερο αγώνα στην ιστορία της Formula 1, ο Ιταλός δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Αλμπέρτο Ασκάρι (στη φωτό με μια καλλονή της εποχής), στο τιμόνι της Ferrari 275 F1 τερμάτισε δεύτερος, έστω ένα γύρο πίσω από τον νικητή Φάντζιο με Alfa Romeo. Στο Σπα το 2023, ο poleman Σαρλ Λεκλέρ κατακτά την τρίτη θέση, που συνιστά και το 800ό πόντιουμ για τη Scuderia Ferrari.
Ένα θετικό αποτέλεσμα στο οποίο συνέβαλαν το λείο οδόστρωμα του μαγικού σιρκουί του Σπα Φρανκοσάν και οι χαμηλές θερμοκρασίες που επικράτησαν, με τη φθορά των ελαστικών – μεγάλη “αχίλλειο πτέρνα” της Ferrari – να κινείται σε χαμηλά επίπεδα, συνθήκες που επέτρεψαν στους τεχνικούς της Ferrari να βρουν ένα set up κοντά στο ιδανικό. Έτσι, στην πιο ολοκληρωμένη και απαιτητική πίστα του κόσμου, η Ferrari κατάφερε να νικήσει “στα ίσια” και έπειτα από μονομαχία διαρκείας τη Mercedes, με τον Λεκλέρ να παραδίδει μαθήματα οδήγησης στον Χάμιλτον και αυτό παρότι στο τελευταίο τρίτο του αγώνα έπρεπε να σώνει καύσιμο…
Στο Σπα έκανε το ντεμπούτο του για την SF23 ένα νέο δάπεδο με ελικοειδές σχέδιο στα πλαϊνά, που στόχο έχει τη “σφράγιση” της κεντρικής ροής του αέρα κάτω από αυτό, ώστε αυτή να αποδίδει καλύτερα. Και στη Μόντσα αναμένεται ένα νέο δάπεδο με νέα κανάλια Venturi. Από την Αυστρία και μετά σχεδιαστική τάση, χάρη και στη νέα εμπρόσθια αεροτομή με τα καμπυλωτά endplates, είναι να αυξηθεί το ασκούμενο αεροδυναμικό φορτίο στον εμπρόσθιο άξονα, ώστε να μειωθεί η υποστροφή και τα ελαστικά να πατάνε καλύτερα κι έτσι να φθείρονται λιγότερο.
Όσον αφορά τους οδηγούς, αναμένονται σύντομα οι ανακοινώσεις των επεκτάσεων συμβολαίου, αν και στη Formula 1 οι εκπλήξεις καραδοκούν…