Αρχής γενομένης από το Βελγικό GP, κάμερες υψηλής ανάλυσης θα καταγράφουν ένα συγκεκριμένο τμήμα των μονοθέσιων
Το ότι στην F1 εξετάζονται και μελετούνται τα πάντα μέχρι την τελευταία τους λεπτομέρεια, είναι γνωστό και.. επιβεβλημένο. Η κορυφαία από πλευράς τεχνολογικών εφαρμογών έκφανση του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αποτελεί ένα πεδίο όπου άνθρωποι και μηχανές δοκιμάζονται στο όριο και φυσικά τίποτα δεν θα μπορούσε να αφεθεί στην τύχη του.
Βάση της πρόσφατης ντιρεκτίβας της FIA λοιπόν, και αρχής γενομένης από το βελγικό GP, κάμερες υψηλής ανάλυσης 4K θα τοποθετηθούν στα ρύγχη συγκεκριμένων μονοθέσιων, χωρίς να αποκαλύπτεται σε ποια (στη φωτογραφία, το λαχανί χρώμα «προδίδει» την Sauber πάντως) και θα καταγράφουν ένα και μόνο πλάνο στη διάρκεια του αγώνων.
⚠️🇧🇪 | A new technical directive TD034G will come into effect from the Belgian Grand Prix. FIA aims to monitor and collect data on the rotation and twisting of the front wing at various speeds.
FIA insisted all front wings are fully legal based on existing load tests. The… pic.twitter.com/UW8nNM5MtD
— RBR News 🇳🇱🇲🇽 (@redbulletin) July 25, 2024
Το πλάνο αυτό θα έχει ως «πρωταγωνιστές» τα κάθετα πτερύγια που βρίσκονται εκατέρωθεν των πλευρών της μπροστινής αεροτομής. Όπως μπορείτε να δείτε και στην σχετική φωτογραφία που επισυνάπτουμε, στα πτερύγια έχουν τοποθετηθεί «σημάδια» με υψηλής αντίθεσης ομόκεντρους κύκλους.
Σκοπός του όλου εγχειρήματος είναι να διαπιστωθεί, κατόπιν ανάλυσης του καταγεγραμμένου video, το ποσοστό παραμόρφωσης των πτερυγίων στη διάρκεια ενός αγώνα, όταν δέχονται σε πραγματικές συνθήκες, θερμικές και αεροδυναμικές καταπονήσεις.
Mέσω αυτή της διαδικασίας, η FIA θα εξάγει συμπεράσματα σχετικά με τα κατά πόσο οι στατικές δοκιμές κάμψης και στρέψης των πτερυγίων αυτών, προσομοιώνουν με ακρίβεια τα φορτία που δέχονται τα τμήματα αυτά, στη διάρκεια ενός αγώνα. Σημειώνεται πάντως, ότι όλες οι ομάδες έχουν συμμορφωθεί και πληρούν τα όρια αντοχής και παραμόρφωσης που έχει ορίσει η FIA για τα αεροδυναμικά στοιχεία των μονοθέσιων και η συγκεκριμένη διαδικασία, δεν έχει ως σκοπό να αποκαλύψει τυχόν παρεκκλίσεις.
Η καταγραφή του πως και πόσο επηρεάζονται τα κάθετα αυτά πτερύγια σε πραγματικές συνθήκες, θα βοηθήσει την FIA να κατανοήσει σε μεγαλύτερο βαθμό την ευκαμψία, συναρτήσει των δομών στα αεροδυναμικά βοηθήματα, με τα στοιχεία να χρησιμοποιούνται μελλοντικά σε νέους κανονισμούς που θα βελτιώνουν την ασφάλεια και την απόδοση.
Όλες οι ειδήσεις
Το νέο Suzuki Swift τώρα σε ακόμα πιο προσιτές τιμές
Trannos: Αγόρασε νέο πανάκριβο supercar αξίας 175.000 ευρώ
Η Kawasaki παρουσίασε μοτοσυκλέτα που καίει υδρογόνο και είναι… κάπως