Του Σπύρου Πέττα
Ο Μαξ Φερσταπεν έκανε το ντεμπούτο του στη Formula 1 στην ομάδα της Toro Rosso το 2015 στο πλευρό του Κάρλος Σαινθ επιδεικνύοντας αμέσως αξιοσημείωτες οδηγικές δυνατότητες και μια απαράμιλλη ικανότητα να κουβαλάει ταχύτητα στα φρένα.
Η προαγωγή στην κυρίως ομάδα της Red Bull δεν άργησε να έρθει την αμέσως επόμενη χρονιά το 2016 και μάλιστα στο ντεμπούτο του με αυτήν στη Βαρκελώνη ο απίθανος Ολλανδός κατάφερε να νικήσει παρά την ασφυκτική πίεση των δύο Ferrari sf16h των Ραϊκόνεν και Φετελ σε όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Στη συνέχεια η ομάδα του ψαχτηκε αρκετά μέχρι να βρει την κορυφαία ανταγωνιστικότητα χωρίς αυτό να εμποδίσει τον ιπτάμενο Ολλανδό από το να αποσπάσει σποραδικές νίκες.
Τελικά χάρη σε ένα πολύ καλό σασί και εύστοχες μετατροπές στις αναρτήσεις η Red Bull κατάφερε να διαθέσει στον Μαξ ένα κορυφαίο μονοθέσιο το 2021 και αυτός το αξιοποίησε δεόντως για να εξασφαλίσει τον πρώτο παγκόσμιο τίτλο του έπειτα από μια μονομαχία θρίλερ με όχι άλλον από τον Λιούις Χάμιλτον που κρίθηκε στον τελικό γύρο του τελικού αγώνα στο Άμπου Ντάμπι.
Το 2022 το γεγονός ότι διέθετε ένα επίσης κορυφαίο μονοθέσιο συν το γεγονός ότι η κυρία αντίπαλος Ferrari απεδείχθη ανέτοιμη να διεκδικήσει με αξιώσεις τον τίτλο στη διάρκεια της σεζόν επέτρεψε στον Μαξ Φερσταπεν να κυριαρχήσει εκ νέου με 15 νίκες που συνιστά και νέο ρεκόρ.
Και το 2023 δεν υπήρξε ιστορία. Διαθέτοντας ένα ακόμη τέλειο μονοθέσιο σημείωσε ένα ακόμη ρεκόρ με 10 συνεχόμενες νίκες και εξασφάλισε τον τίτλο πολύ καιρό πριν ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα.