F1

2023 Μπαχρέιν Grand Prix – Προεπισκόπηση

2023-bachrein-grand-prix-proepiskopisi-660416

Η νέα γόμα της Pirelli, C1, κάνει το ντεμπούτο της στον πρώτο αγώνα της νέας σεζόν της Φόρμουλα 1 στο Μπαχρείν.

Η νέα C1 μπορεί να είναι μια χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα

«Ο πρώτος αγώνας της χρονιάς θα είναι ένα σημαντικό τεστ για να αξιολογήσουμε τη δουλειά που κάναμε πέρυσι επάνω στην εξέλιξη των ελαστικών. Αυτό μας επέτρεψε να ενισχύσουμε περισσότερο τη δομή τους και να δημιουργήσουμε μια νέα γόμα. Η καινούργια γόμα C1 θα κάνει το ντεμπούτο της στο Σακχίρ, ενώ βασίζεται στην περσινή C2 - κάτι που μας επιτρέπει να  μειώσουμε την διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις σκληρότερες γόμες της γκάμας μας. Εκτιμούμε ότι θα αποτελέσει χρήσιμη επιλογή για τον αγώνα του Σαββατοκύριακου. Το προσπέρασμα μέσω στρατηγικής, σταματώντας νωρίτερα για αλλαγή  ελαστικών ‘undercut’ είναι εφικτό στο Grand Prix, του Μπαχρέιν. Θα έχει ενδιαφέρον λοιπόν να δούμε πως θα χρησιμοποιήσουν οι ομάδες τη νέα παράμετρο στην τριάδα γομών που επιλέχθηκε για το Σακχίρ», δήλωσε ο Mario Isola, Διευθυντής μηχανοκίνητου αθλητισμού.

 

Τα ελαστικα στην πιστα

  • Η νέα γόμα C1 κάνει ντεμπούτο στον πρώτο αγώνα της χρονιάς στο Σακχίρ. Φέτος η Pirell αύξησε τον αριθμό των διαθέσιμων γομών σε 6, απ’ αυτές θα επιλέγονται οι τρεις σε κάθε αγώνα. Η καινούργια γόμα C1 έρχεται να καλύψει το κενό ανάμεσα στην πιο σκληρή C0 (πέρυσι είχε τον κωδικό C1) και στη C2 που παραμένει ίδια με πέρυσι.
  • Στο Grand Prix του Μπαχρέιν η C1 θα είναι η P Zero λευκή σκληρή γόμα, η C2 θα είναι η P Zero κίτρινη μέση γόμα και η C3 θα είναι η P Zero κόκκινη μαλακή γόμα. Οι ομάδες θα έχουν στη διάθεσή τους δυο σετ σκληρής γόμας, τρία σετ μέσης γόμας και 8 σετ μαλακής γόμας για κάθε μονοθέσιο. Επίσης θα υπάρχουν οι συνήθεις επιλογές ενδιάμεσων και βρόχινων ελαστικών Cinturato.
  • Η άσφαλτος στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν είναι από τις πιο τραχείες που απαντώνται στη χρονιά. Την ίδια στιγμή η διαδρομή που έχει στροφές χαμηλής και μέσης ταχύτητας θέτει στα ελαστικά σημαντικές προκλήσεις στη φάση της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. H χάραξη απαιτεί επίσης καλή σταθερότητα στο πίσω μέρος του μονοθεσίου.
  • Η μεγάλη διακύμανση της θερμοκρασίας πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη. Η θερμοκρασία της ασφάλτου μπορεί να ξεπεράσει τους 45 βαθμούς Κελσίου στη διάρκεια της μέρας, πέφτει όμως τουλάχιστον 15 βαθμούς Κελσίου χαμηλότερα όταν νυχτώσει. Η δεύτερη περίοδος ελεύθερων δοκιμών (FP2) οι κατατακτήριες δοκιμές και ο αγώνας εκκινούν στις 18:00 τοπική ώρα (17:00 ώρα Ελλάδος) όπου οι συνθήκες διαφέρουν σημαντικά από τις άλλες δυο περιόδους που θα διεξαχθούν νωρίς το απόγευμα.
  • Το Grand Prix του Μπαχρέιν διεξάγεται σε μια πίστα που περιβάλλεται από την έρημο του Σακχίρ. Πολλές φορές ο άνεμος φέρνει άμμο στην πίστα και αυτό μεταβάλλει τα επίπεδα πρόσφυσης κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Οι αγώνες υποστήριξης που περιλαμβάνουν Formula 2 και Formula 3, συντελούν στο στρώσιμο της αγωνιστικής γραμμής με γόμα που βελτιώνει το κράτημα.
  • Η πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω θερμικής καταπόνησης (degradation) αποτελεί καθοριστικό παράγοντα στην επιλογή στρατηγικής. Πέρυσι όλοι οι οδηγοί πλην ενός, σταμάτησαν τρεις φορές (αντί για δυο που περιμέναμε) καθώς εμφανίστηκε λίγο πριν το φινάλε, αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο νικητής Charles Leclerc (Ferrari) χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη και μετά έβαλε τη μέση γόμα. Εκμεταλλεύτηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Carlos Sainz.

Οι δυο θεσμοί που χρησιμοποιούν μόνο ελαστικά Pirelli ξεκινούν στο Μπαχρέιν. Η φετινή Formula 2 έχει στις τάξεις της 10 οδηγούς που προέρχονται από τη Formula 3: ανάμεσά τους ο πρωταθλητής 2022 Victor Martins, που πήρε υποτροφία 300 χιλιάδων ευρώ από την Pirelli για να βοηθηθεί στη συμμετοχή του, στη F2. Συνολικά στη Formula 2 αγωνίζονται 22 οδηγοί ενώ στη F3 αγωνίζονται 30 οδηγοί, εκ των οποίων οι 18 για πρώτη φορά.

Το World Rally Championship – άλλο ένα πρωτάθλημα που διεξάγεται αποκλειστικά με ελαστικά Pirelli – ξεκίνησε. Ο περσινός πρωταθλητής με Toyota, Kalle Rovanpera, κέρδισε στο Μόντε Κάρλο και ο Ott Tanak πήρε τη νίκη για λογαριασμό της M-Sport Ford στη Σουηδία στο δεύτερο αγώνα του με αυτή την ομάδα.

Το Intercontinental GT Challenge Powered by Pirelli ξεκίνησε τη σεζόν 2023 στην πίστα Bathurst της Αυστραλίας. Ήταν ο ταχύτερος 12ωρος αγώνας στην ιστορία. συμπληρώθηκε ρεκόρ αριθμού γύρων. Η νικήτρια Mercedes πέρασε τη γραμμή τερματισμού με διαφορά μικρότερη του δευτερολέπτου από την Porsche. Ο θρυλικός αναβάτης Valentino Rossi ήταν ταχύτερος στο FP2, τελικά τερμάτισε 6ος στον αγώνα με την ομάδα της BMW.

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο