ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

VR6: Ο θρυλικός κινητήρας της Volkswagen βγαίνει στη σύνταξη

vr6-o-thrylikos-kinitiras-tis-volkswagen-vgainei-sti-syntaxi-744170

Ο τελευταίος κινητήρας VR6 βγήκε από το εργοστάσιο της Volkswagen βάζοντας τέλος σε μια παράδοση 34 χρόνων

Μας συστήθηκε για πρώτη φορά πριν 3 δεκαετίες και βάλε, πραγματοποιώντας την πρεμιέρα του δίπλα στο VW Golf 3ης γενιάς στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το μακρινό 1991. Ο λόγος φυσικά για τον VR6, έναν κινητήρα που έμελλε να μπει και σε άλλα μοντέλα του γερμανικού κολοσσού, όπως τα, Corrado, Passat, Beetle, Bora, Jetta, Tuareg και άλλα. Εκτός από αυτά, ο VR6 τοποθετήθηκε και σε μοντέλα των Porsche, Audi, Seat και Skoda, όπως τα, Cayenne, Q7, TT, Leon, Superb κλπ.

Μπορεί να χαιρέτησε την Ευρώπη κάπου στα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας, αλλά ο VR6 συνέχισε να κυκλοφορεί μέχρι πριν μερικά χρόνια στις ΗΠΑ και μέχρι πρόσφατα στην Κίνα, αλλά όχι πια.

Ο VR6 συνέχισε να τροφοδοτεί αυτοκίνητα όπως το Talagon και το Audi Q6 στην Κίνα, ωστόσο, ο τελευταίος VR6 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στις 12 Δεκεμβρίου του 2024, σηματοδοτώντας το τέλος μιας εποχής και μιας παράδοσης 34 χρόνων, με τη Volkswagen να κατασκευάζει συνολικά κοντά στα 2 εκ. παραδείγματα. Τα περισσότερα από αυτά μπήκαν σε αυτοκίνητα του οίκου, αλλά υπήρχαν και πολλές εξαιρέσεις, όπως το Ford Galaxy, η Mercedes Vito, ακόμα και το θρυλικό VR, Winnebago.

Φωτό: Williamscrawford.co.uk

Πως όμως κατάφερε να αντέξει για 30+ χρόνια; Η απάντηση βρίσκεται στην απόδοση, με τον μικρό… για την εποχή εξακύλινδρο κινητήρα να είναι ιδανική επιλογή για μικρά «ραλιάρικα» μπροστοκίνητα, ενώ η ροπή του του επέτρεπε να χρησιμοποιείται και σε οχήματα μεγαλύτερου βάρους. Τα χρόνια πέρασαν και οι νέες τεχνολογίες έκαναν τους μικρότερους τετρακύλινδρους turbo κινητήρες πιο αποδοτικούς και πιο οικονομικούς, με τον VR6 σιγά-σιγά να παραγκωνίζεται.

Φωτό: Powermag.gr

Βέβαια η δύναμή του και η ροπή του τον μετέτρεψε σε «λίρα εκατό» στα μάτια των fan της βελτίωσης, με αρκετά παραδείγματα του VR6 να κυκλοφορούν ακόμα στη χώρα μας κρύβοντας… πολλαπλάσια ιπποδύναμη κάτω από το καπό.

Όπως φαίνεται, μπορεί να πήρε και επίσημα… σύνταξη, αλλά παραμένει επικίνδυνος!

Πηγή: Motor1

Όλες οι ειδήσεις

Η Lancia ανακατεύει το αλφάβητο: Ypsilon, Gamma και σειρά έχει το… Delta!

Ferrari World Abu Dhabi: Πήγαμε στο μοναδικό πάρκο της Ferrari!

Δοκιμάζουμε το MG ZS MAX Hybrid+: Άκρως οικογενειακό και… υβριδικό!

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο