Ο νέος κανονισμός εφαρμόζεται στη Νότια Αυστραλία από την 1η Δεκεμβρίου και υποχρεώνει όσους οδηγούν supercar να έχουν και το ανάλογο δίπλωμα
Σε μια κίνηση που ίσως θα πρέπει να εφαρμοστεί και σε άλλα μέρη του κόσμου, οι αρχές στη Νότια Αυστραλία άρχισαν να «κυνηγούν» οδηγούς supercar που δε διαθέτουν το -υποχρεωτικό πια- superlicense, με το πρώτο «θύμα» να είναι ένας οδηγός μιας Lamborghini. Το νέο δίπλωμα κατηγορίας “U” αφορά αυτοκίνητα «εξαιρετικά υψηλής ισχύος» (Ultra high-powered vehicles – UHPV), δηλαδή όσα αυτοκίνητα διαθέτουν αναλογία ισχύος/βάρους μεγαλύτερη από 370 ίππους ανά τόνο.
Η εν λόγω κατηγορία αφορά κυρίως supercars, ενώ από αυτή εξαιρούνται οχήματα το βάρος των οποίων υπερβαίνει τους 4,5 τόνους, αφήνοντας οχήματα όπως λεωφορεία και φορτηγά έξω από την εξίσωση.
«Σεφτέ» στα πρόστιμα έκανε ένας οδηγός μια Lamborghini Huracan STO, την ημέρα που άρχισε να ισχύει ο νέος κανονισμός. Ο 36χρονος οδηγούσε το supercar της Lamborghini στο Hillcrest το πρωί της Κυριακής, ένα αυτοκίνητο που διαθέτει ισχύ 630 ίππων και ζυγίζει περίπου 1.340 κιλά, κάτι που σημαίνει πως η αναλογία ισχύος/βάρους ξεπερνά κατά περίπου 100 ίππους το όριο των 370/τόνο.
Ο οδηγός της Huracan δεν διέθετε το υποχρεωτικό δίπλωμα με αποτέλεσμα να του επιβληθεί πρόστιμο από τους αστυνομικούς. Η έκδοση του εν λόγω διπλώματος για οδήγηση supercar στην Αυστραλία γίνεται ολοκληρώνοντας ένα διαδικτυακό μάθημα που διαρκεί λιγότερο από 1 ώρα και κοστίζει μόλις 61 Αυστραλέζικα δολάρια (περίπου 37 ευρώ).
Η «καμπάνα» για όσους οδηγούν supercar χωρίς να κατέχουν το νέο δίπλωμα στην Αυστραλία είναι… σκληρή, αφού θα τιμωρούνται με πρόστιμο ύψους $2.500 για την πρώτη παράβαση, με το ποσό να ανεβαίνει μέχρι και τα $5.000, προτού καταλήξει σε φυλάκιση, για όσους δε συμμορφώνονται. Οι αρχές στην Αυστραλία δεν σταματούν εκεί, αφού όσοι «πιαστούν» να οδηγούν supercar έχοντας απενεργοποιήσει συστήματα όπως, ABS, Traction Control, Stability Control και φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης θα καλούνται να πληρώσουν πρόστιμα ύψους 5.000 αυστραλέζικων δολαρίων.
Από το τελευταίο θα εξαιρούνται όσοι οδηγοί μπορούν να αποδείξουν πως «δεν γνώριζαν για την ύπαρξη των εν λόγω συστημάτων», ή όσοι «δεν γνώριζαν πως αυτά ήταν απενεργοποιημένα».
Ενώ η λογική πως ένας οδηγός χρειάζεται περαιτέρω εκπαίδευση για να οδηγεί ένα εξαιρετικά γρήγορο αυτοκίνητο με ασφάλεια, δυσκολευόμαστε να καταλάβουμε πως αυτό θα επιτευχθεί μέσω ενός σύντομου διαδικτυακού τεστ. Ωστόσο, οι αρχές υποστηρίζουν πως οι οδηγοί «θα μάθουν πως να χειρίζονται ένα supercar με ασφάλεια» και «θα ανακαλύψουν τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας, το φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης και άλλα αυτοματοποιημένα συστήματα».
Πηγή: Motor1.com
Όλες οι ειδήσεις
Tα «κουμπιά» του χειμώνα: Ποια είναι τα σύμβολα τους στο αυτοκίνητο και τι σημαίνουν
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν ευκολότερα την αξία τους απ’ ότι τα θερμικά
Πρώτες εντυπώσεις από το τετρακίνητο υβριδικό Jeep Avenger 4xe