ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Το τελευταίο αυτοκίνητο του Πάπα Φραγκίσκου

to-teleftaio-aftokinito-tou-papa-fragkiskou-742357

Απλός, προσιτός και αγαπητός, ο Πάπας Φραγκίσκος είχε επιλέξει ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο για τις δημόσιες εμφανίσεις του

Σε ηλικία 88 ετών, ο Αργεντίνος στην καταγωγή Πάπας Φραγκίσκος (ή κατά το κοσμικό του όνομα, Χόρχε Μάριο Μπεργκόλιο), έφυγε απο την ζωή, βυθίζοντας στο πένθος όλους τους καθολικούς και όχι μόνο. Ήταν ένας από τους πιο αγαπητούς θρησκευτικούς ηγέτες των τελευταίων ετών, η δεδεκαετής θητεία του οποίου, χαρακτηρίστηκε από προσπαθείες μεταρρύθμισης και αντιμετώπιση εσωτερικών εντάσεων στο Βατικανό, ευαγγελίζοντας παράλληλα ένα πανανθρώπινο μήνυμα αγάπης και συμφιλίωσης.

Ο διαφορετικός τρόπος σκέψης του Πάπα Φραγκίσκου, είχε να κάνει και με το αυτοκίνητο που επέλεξε για τις δημόσιες εμφανίσεις του. Τα παπικά οχήματα, αποτελούν ένα κεφάλαιο από μόνα τους και μάλιστα έχουν ιδίατερη σημασία και για το Βατικανό, αφού υπάρχει ειδικός χώρος – μουσείο, όπου και εκτείθονται οι άμαξες και τα αυτοκίνητα που έχουν χρησιμοποιήσει ποντίφικες στο παρελθόν.

Το αυτοκίνητο του Πάπα Φραγκίσκου λοιπόν, η τελευταία προσθήκη στον στόλο των παπικών οχήματων, ήταν ένα πλήρως ηλεκτρικό Mercedes G 580 και δεν μιλάμε φυσικά για το προσωπικό του μέσο μετακίνησης αλλά για αυτό το οποίο χρησιμοποποιούσε στις δημόσιες εμφανίσεις του.

Είναι γνωστό ότι ο Πάπας για το καθολικό ποίμνιο, είναι το αντίστοιχο rockstar, αφού φέρεται ότι μιλά απευθείας με τον Θεό. Αυτό το είδους δημοσίου προφίλ και εμφανίσεων, δεν αποτελούσε απλά μια συνήθεια του πάπα Φραγκίσκου, πρόκειται για μια παπική υποχρεώση και γίνεται εδω και αιώνες, ή δεκαετίες αν μιλάμε για της επισκέψεις σε άλλα κράτη.

Τα «παπικά αυτοκίνητα» για αυτή την δουλειά, τοποθετούν τον Πάπα σε υπερυψωμένη θέση, σαν έκθεμα, ώστε να τον βλέπει ο κόσμος. Παλιότερα, είχαν θωράκιση και αλεξίσφαιρα τζάμια γιατί παρά τον ισχυρισμό ότι οι Πάπες είναι σε «ανοικτή γραμμή» με τον Θεό, η προστασία από ρουκέτες, βόμβες και πολυβόλα, μάλλον δεν συμπεριλαμβανόταν στο «πακέτο» της συμφωνίας.

Ο Πάπας Φραγκίσκος, όντας πιο απλός και προσιτός, ήθελε επαφή με τον κόσμο, για αυτό και το ηλεκτρικό Mercedes «G», που είχε επιλέξει, ήταν ναι μεν μεταποιημένο ώστε να προσφέρει θρόνο σε υπερυψωμένη θέση, από την άλλη όμως, πέραν ενός προσθαφαιρούμενου σκέπαστρου για τη βροχή, δεν είχε θωράκιση και όλα ήταν ανοικτά και αρκούντως «κάμπριο».

Το αυτοκίνητο είχε βαφεί σε λευκό χρώμα και έφερε τα διακριτικά του Βατικανό. Κανονικά, το G 580 αποδίδει 579 ίππους αλλά μάλλον δεν χρειαζόταν αυτή η ισχύς για την συγκεκριμένη χρήση. Ακριβή στοιχεία δεν είχεν δοθεί ποτέ βέβαια στη δημοσιότητα, πέραν του ότι η κατασκευάστρια Mercedes, αναφέρε εκτεταμένες τροποποιήσεις, ώστε το αυτοκίνητο να είναι καλύτερα προσαρμοσμένο για κίνηση με χαμηλές ταχύτητες.

Η αυτονομία δεν είναι κάτι που είχε απασχολήσει ποτέ τον Πάπα (έτσι και αλλιώς, άλλοι ασχολούνταν) καθότι η χωρητικότητας 116 kWh μπαταρία κάλυπτε και με το παραπανω  τις ενεργειακές ανάγκες για τις ταχύτητες και τις αποστάσεις που κινούνταν και κάλυπτες το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Μετά τον θάνατο του Πάπα Φραγκίσκου, είναι άγνωστο το τι θα απογίνει το συγκεκριμένου μοντέλο. Η διαδοχή στο θωκό της ρωμαιοκαθολικής εκκλησίας, αποτελεί μια διαδικασία με πολύ ίντριγκα, παρασκήνιο και διαβουλεύσεις. Το προφίλ του νέου Πάπα, όποιος και αν είναι αυτός, ενδέχεται να είναι πολύ διαφορετικό από αυτό του εκκλιπόντα, πράγμα που σημαίνει ότι θα αλλάξει και το αυτιοκίνητο, επιστρέοντας σε κάτι αρκούντως θωρακισμένο.

Όλες οι ειδήσεις

Ταξίδι στο Εθνικό Πάρκο Κοτυχίου-Στροφυλιάς με το νέο VW Tiguan

Ford Mustang Mach-e Blue Cruise: Οδήγηση χωρίς χέρια!

Άλλη μια νίκη για τον Piastri στο GP Σαουδικής Αραβίας

 

car-prices
google-news
ad-banner

Περισσότερα Βίντεο