ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τι σημαίνει αν τα νέα σας ελαστικά έχουν κόκκινη και κίτρινη βούλα

ti-simainei-an-ta-nea-sas-elastika-echoun-kokkini-kai-kitrini-voula-750690

Ποιος είναι ο λόγος που ορισμένοι κατασκευαστές «μαρκάρουν» με χρώμα τα πλαϊνά των καινούργιων τους ελαστικών

Δεν το συναντάμε σε όλα τα ελαστικά αλλά μερικοί κατασκευαστές χρησιμοποιούν αυτή την πρακτική και σίγουρα θα το έχετε δει σε ορισμένα. Μιλάμε για κάποια σημάδια με χρώμα, συνήθως βούλες με κόκκινο και κίτρινο χρώμα, τα οποία βρίσκονται στα πλαϊνά του ελαστικού.

Μπορεί επίσης να τα έχετε συναντήσει ως γραμμές με λευκό μαρκαδόρο ή με μια μόνο χρωματιστή βούλα. Ο λόγος που οι κατασκευαστές ελαστικών βάζουν αυτά τα σημάδια, είναι για διευκολύνουν την ζυγοστάθμιση, μια απαραίτητη διαδικασία όταν «φρέσκα» ελαστικά τοποθετούνται σε ένα αυτοκίνητο.

Όταν παράγεται ένα ελαστικό, υπάρχουν μικρές ανομοιομορφίες στην κατανομή του υλικού του, πράγμα που σημαίνει ότι αυτό δεν είναι «ζυγισμένο» απόλυτα. Πέραν του βάρους, αυτό επηρεάζει ελάχιστα και το σχήμα του, που δεν είναι απόλυτα κυκλικό αλλά ενδέχεται να έχει «υψηλά» και «χαμηλά» σημεία στην περιφέρεια του.

Μπορεί όλα αυτά να μην φαίνονται με γυμνό μάτι και να μην έχουν επίδραση στατικά, αλλά με την περιστροφή ενός ελαστικού, αυτές οι μικρές διαφορές στην κατανομή βάρους, παράγουν κραδασμούς.

Κατά την ζυγοστάθμιση, όπου το ελαστικό τοποθετείται μαζί με την ζάντα σε ένα ειδικό μηχάνημα, εντοπίζονται τα σημεία όπου υπάρχουν ανισορροπίες, κατά την περιστροφή του τροχού και με την τοποθέτηση βαριδιών από μολύβι στη ζάντα, επιτυγχάνεται η εξισορρόπηση στη κατανομή του βάρους.

Τα χρωματιστά σημάδια στα πλαϊνά των ελαστικών λοιπόν, βοηθούν σε αυτή την διαδικασία. Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένο και αποδεκτό από όλους «κωδικολόγιο», συνήθως η κίτρινου χρώματος βούλα, υποδεικνύει το σημείο όπου το ελαστικό είναι ελαφρύτερο.

Για τον μηχανικό που τοποθετεί το ελαστικό στη ζάντα, αυτό σημαίνει ότι το σημείο αυτό θα πρέπει να συμπέσει με το βαρύτερο σημείο της ζάντας, που είναι αυτό στο οποίο υπάρχει η βαλβίδα πλήρωσης αέρα.

Η κόκκινη βούλα από την άλλη, δείχνει το «υψηλότερο» σημείο στην περιφέρεια ενός ελαστικού και σε ορισμένες ζάντες, υπάρχει αντίστοιχου χρώματος σημάδι στο εσωτερικό τους, όπου αφορά το «χαμηλότερο» σημείο στην δική της περιφέρεια.

Αν λοιπόν έχουμε το ελαφρύτερο και το «υψηλότερο» σημείο σε ένα ελαστικό και τα ευθυγραμμίσουμε με το βαρύτερο και το «χαμηλότερο» σημείο σε μια ζάντα, επιτυγχάνεται σε μεγάλο βαθμό ισορροπία. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα χρειαστεί να τοποθετηθούν βαρίδια κατά την ζυγοστάθμιση αλλά σε κάθε περίπτωση, αυτά θα είναι λιγότερα και μικρότερου βάρους.

Τέλος, όπως αναφέρθηκε, δεν φέρουν όλα τα ελαστικά αυτά τα σημάδια αλλά αυτό δεν αποτελεί λόγο ανησυχίας. Τα μηχανήματα ζυγοστάθμισης στα βουλκανιζατέρ είναι πολύ ακριβή και κάνουν την δουλειά τους μια χαρά.

Όλες οι ειδήσεις

Formula 1: Η McLaren αποκαλύπτει πρώτη το νέο της μονοθέσιο MCL39

Τι είναι τα συννεφάκια «καπνού» που βγαίνουν από την εξάτμιση; Να ανησυχήσω;

Δείτε ποια αυτοκίνητα κινδυνεύουν με απόσυρση στη Θεσσαλονίκη

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο