Σύντομα ξεκινούν οι δοκιμές του ελικοφόρου Ηeart X1, που φιλοδοξεί να γίνει η μεγαλύτερη πτητική μηχανή με μπαταρίες
Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να έχει διεισδύσει για τα καλά στα επίγεια μέσα μεταφοράς, με τον αέρα όμως δεν τα πάει και τόσο καλά. Εντάξει, σίγουρα υπάρχουν τα drones που είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά αλλά στην προκειμένη περίπτωση, μιλάμε για κάτι που να πετάει με… γέμιση ανθρώπους.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα στις προσπάθειες για κάτι τέτοιο, είναι ότι το βάρος στα αεροσκάφη, αποτελεί πολύ σημαντική συνισταμένη και καθορίζει εν πολλοίς την πτητική συμπεριφορά του. Με τις μπαταρίες να έχουν πολύ μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα από ότι τα αεροπορικά καύσιμα, είναι εξαιρετικά δύσκολο, τουλάχιστον με την σημερινή τεχνολογία, να κατασκευαστεί ένα ηλεκτρικό αεροσκάφος εφάμιλλο σε απόδοση με ένα μέσο, συμβατικό επιβατικό.
Εν ολίγοις, θα είναι θεόβαρο και δεν θα απογειωθεί. Ποτέ. Η σουηδική αεροναυπηγική εταιρεία «Heart Aerospace» το έχει βάλει πείσμα πάντως να ανατρέψει αυτή την θεώρηση και το X1, είναι το αεροσκάφος με το οποίο θα το επιχειρήσει. Η κατασκευή του πειραματικού αυτού μοντέλου ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο (2024) και πολύ σύντομα πρόκειται να πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση.
Με 32 μέτρα άνοιγμα φτερών, το X1 φέρει τέσσερις συνολικά έλικες και είναι κανό να μεταφέρει 30 επιβάτες. Η πρόωση του αεροσκάφους, γίνεται αποκλειστικά ηλεκτρικά, με ενέργεια αντλούμενη από μια μπαταρία της BAE Systems. Υπάρχουν επίσης στροβιλογεννήτριες που παράγουν ηλεκτρισμό, χρησιμοποιώντας βέβαια καύσιμο, επί της ουσίας λοιπόν, μάλλον για υβριδικό πρόκειται αλλά με σύνδεση «σε σειρά».
Το γεγονός ότι μπορεί να καλύψει μια απόσταση 200 χιλιομέτρων μόνο με τη χρήση της μπαταρίας του, σημαίνει εξοικονόμηση καυσίμων και μικρότερη εκπομπή ρύπων. Με τη χρήση του υβριδικού συστήματος πρόωσης, το βεληνεκές του X1, φτάνει τα 400 χιλιόμετρα. Προφανώς δεν θα κάνει υπερατλαντικά ταξίδια αλλά είναι μια αρχή.
Οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του αεροπλάνου θα πραγματοποιηθούν στο αεροδρόμιο του Plattsburgh, που βρίσκεται στην πολιτεία της Νέας Υόρκης, στις ΗΠΑ. Αν όλα πάνε καλά, το μοντέλο παραγωγής θα ονομάζεται ES-30 και φιλοδοξία της Heart Aerospace, είναι να ενταχθεί στον στόλο εταιρειών για χρήση σε μικρών αποστάσεων δρομολόγια.
Όλες οι ειδήσεις
Γι’ αυτό «σκοτώνει» τον κινητήρα V10: Η Lamborghini εξηγεί…
Τώρα για να οδηγάς supercar θέλεις και super… δίπλωμα
Η Toyota αποχαιρετά το GR Supra με μια ειδική track-focused έκδοση