ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Τα ΤΑΞΙ και οι «εξαιρέσεις» στην ασφάλεια των επιβατών

ta-taxi-kai-oi-exaireseis-stin-asfaleia-ton-epivaton-752422

Η προσωρινή χρονομίσθωση δεν συνεπάγεται «εκπτώσεις» και απαλλαγή από αυτά που επιτάσσουν νόμος και λογική στην ασφάλεια

Αφορμή για το συγκεκριμένο άρθρο αποτέλεσε το τραγικό περιστατικό με το τροχαίο δυστύχημα που συνέβη εχθές (04/03), όταν ΤΑΞΙ «καρφώθηκε» σε κολώνα στην οδό Πειραιώς, με αποτέλεσμα ο οδηγός να χάσει τη ζωή του, ενώ δυστυχώς σήμερα υπέκυψε και η μοναδική επιβάτης η οποία είχε  διακομιστεί σε νοσοκομείο, βαρύτατα τραυματισμένη.

Ο οδηγός του ΤΑΞΙ έχασε τον έλεγχο του οχήματος, με τις πρώτες πληροφορίες να κάνουν λόγο για παθολογικά αίτια, κάτι το οποίο φαίνεται να εξηγεί και το ότι σύμφωνα με τους αυτόπτες μάρτυρες, το όχημα έπεσε «αφρενάριστο» επάνω στην κολώνα.

Τα σωστικά συνεργεία ανέσυραν νεκρό τον οδηγό ενώ η άτυχη συνεπιβάτης είχε προσκρούσει εσωτερικά, στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου με αποτέλεσμα τον βαρύτατο τραυματισμό της και δυστυχώς λίγες ώρες μετά, την κατάληξη της στο νοσοκομείο.

Αν και ακόμα δεν επίσημη ανακοίνωση για το τι προκάλεσε το ατύχημα, κρατάμε το γεγονός ότι η συνεπιβάτης βρέθηκε στο παρμπρίζ, που σημαίνει ότι πιθανότατα δεν φορούσε ζώνη ασφαλείας. Αυτό δεν αποτελεί επ΄ουδενί δικό μας «πόρισμα» αλλά μια υπόθεση, η οποία θίγει όμως ένα πολύ μεγάλο ζήτημα: την ασφάλεια των επιβατών στα ΤΑΞΙ.

Να ξεκαθαρίσουμε εδώ ότι ο ΚΟΚ δεν κάνει εξαιρέσεις. Η υποχρεωτική χρήση των ζωνών ασφαλείας τόσο από τον οδηγό όσο και από τους συνεπιβάτες, ισχύει για όλα τα οχήματα που κινούνται στο δρόμο, συμπεριλαμβανομένων των ΤΑΞΙ.  Αξίζει να τονιστεί αυτό, γιατί είναι διαδεδομένη η άποψη ότι οι οδηγοί ΤΑΞΙ εξαιρούνται από το νόμο, κάτι τον οποίο δεν ισχύει: υποχρεούνται να φορούν ζώνη ασφαλείας και σε έλεγχο μπορεί να τους βεβαιωθεί κλήση και πρόστιμο για την παράβαση αυτή.

Για τον συνοδηγό ή τους συνεπιβάτες που δεν φορούν ζώνη στα ΤΑΞΙ, το πρόστιμο είναι 100 ευρώ και βαραίνει τους ίδιους και όχι τον οδηγό.

Στα ΤΑΞΙ, πολλοί είναι οι πελάτες που δεν φορούν ζώνη, υιοθετώντας μια πιο χαλαρή στάση σε ότι αφορά στην ασφάλεια τους, ακριβώς επειδή έχουν επιβιβαστεί σε ένα όχημα το οποίο έχουν χρονομισθώσει.

Το «προσωρινό» της χρήσης ενός ΤΑΞΙ, φυσικά δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση ότι ελαχιστοποιείται  ο κίνδυνος ενός τροχαίου ατυχήματος ή ότι μειώνονται οι δυνάμεις που αναπτύσσονται σε μια πρόσκρουση.

Οι πελάτες στα ΤΑΞΙ, είτε κάθονται μπροστά, είτε πίσω, πρέπει απαραιτήτως να κάνουν χρήση των ζωνών ασφαλείας, όχι απλά επειδή το ορίζει ο νόμος και κινδυνεύουν με πρόστιμο αλλά επειδή το επιτάσσει η λογική.

Από την άλλη, θα πρέπει και οι οδηγοί των ΤΑΞΙ, να «συνετίζουν» τους πελάτες τους. Μπορεί ο νόμος να μην τους υποχρεώνει για κάτι τέτοιο, ωστόσο πέραν του «my car – my rules», υπάρχει και θέμα δικής στους ασφάλειας, αφού ένας πελάτης που δεν φορά ζώνη και κάθεται πίσω από αυτούς, σε περίπτωση ατυχήματος μετατρέπεται σε ένα σώμα με απίστευτη ορμή, στην πλάτη του καθίσματος τους.

Όλες οι ειδήσεις

Νέο Aprilia Tuono 457 για Α2 κατηγορία διπλώματος

Οδηγούμε το νέο Citroen C3 Aircross στη Βαρκελώνη

Bάζουν σήματα άλλων εταιρειών στα Tesla τους, ποιος είναι ο λόγος

 

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο