Η Goodyear θέλει να κάνει την οδήγηση σε κακοκαιρία πιο ασφαλή, παρουσιάζοντας ένα νέο «κόλπο» στα ελαστικά της, το οποίο μπορεί να αναλύσει τις συνθήκες του οδοστρώματος και τις πληροφορίες για τα ίδια τα ελαστικά, έτσι ώστε να ενεργοποιήσει το σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης (AEB) νωρίτερα από το συνηθισμένο.
Αυτή η τεχνολογία μπορεί να παίξει έναν σημαντικό ρόλο στο να βοηθήσει πολλά μοντέλα να βελτιώσουν τη βαθμολογία τους στις ολοένα και αυστηρότερες δοκιμασίες ασφαλείας.
Πως δουλεύει;
Μέχρι στιγμής, τα περισσότερα συστήματα ΑΕΒ έχουν ρυθμιστεί έτσι ώστε να λειτουργούν σωστά σε επιφάνειες με υψηλή πρόσφυση -όπως ένα στεγνό οδόστρωμα- και δεν λειτουργούν εξίσου καλά στη βροχή ή σε μια χιονισμένη επιφάνεια, καθώς σε αυτές τις περιπτώσεις, η απόσταση που χρειάζεται για να ακινητοποιηθεί ένα όχημα είναι σαφώς μεγαλύτερη. Σε συνεργασία με τον Ολλανδικό ερευνητικό οργανισμό ΤΝΟ, η Goodyear μπορεί να χρησιμοποιήσει δεδομένα που αντλεί από τις εμπρός και πίσω κάμερες παρκαρίσματος του αυτοκινήτου, από δελτία καιρού και πληροφορίες για την κατάσταση και τη παλαιότητα του ελαστικού, για να καθορίσει το πότε είναι η ιδανική στιγμή για να ενεργοποιηθεί στο σύστημα ΑΕΒ.
Αλλά δεν σταματά εκεί: Τα ελαστικά που υποστηρίζουν τις τεχνολογίες SightLine της Goodyear, μπορούν να υπολογίσουν ακριβώς τη πρόσφυση τους με την επιφάνεια του δρόμου, τη πίεση του αέρα και πιο σημαντικά, το πότε το ελαστικό έχει φθορές και πρέπει να αντικατασταθεί, καθορίζοντας με ακρίβεια τη δύναμη που χρειάζεται να εφαρμοστεί από το σύστημα ΑΕΒ για το πιο αποτελεσματικό φρενάρισμα.
Η ίδια η Goodyear δήλωσε πως οι δοκιμές τις σε βρεγμένο οδόστρωμα ήδη δείχνουν πως ένα σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης που χρησιμοποιεί τη τεχνολογία SightLine μπορεί να διαχειριστεί ταχύτητες μέχρι και 80 χλμ./ώρα, φρενάροντας το αυτοκίνητο αρκετά νωρίτερα από ότι θα έκανε σε έναν στεγνό δρόμο. «Η ασφάλεια είναι o ακρογωνιαίος λίθος της υπόσχεσης για εξέλιξη που έχουμε κάνει στη Goodyear», δήλωσε ο ανώτερος αντιπρόεδρος και επικεφαλής τεχνολογίας της Goodyear, Chris Helsel.
«Παρέχοντας κρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες ελαστικών και δρόμου στα συστήματα AEB, βοηθάμε τους κατασκευαστές και τους πελάτες τους να κάνουν ένα άλμα προς τα εμπρός στην ασφάλεια, πολύ πριν από την εντολή της Εθνικής Υπηρεσίας Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA) το 2029 για την απαραίτητη τοποθέτηση συστημάτων AEB σε επιβατικά οχήματα. Πέρα από αυτήν την εντολή, τα συστήματα AEB θα διαδραματίσουν κρίσιμο ρόλο στην αυτόνομη οδήγηση, συμβάλλοντας στην παροχή μιας ολοκληρωμένης λύσης ασφάλειας ανά πάσα στιγμή.»
Όλες οι ειδήσεις
Πήγαμε σε χιονοδρομικό με ηλεκτρικό αυτοκίνητο… και δεν μείναμε!
Η ιστορία του WD-40, του χημικού που έχει «μυστική συνταγή» σαν την Coca-Cola