ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Πως οι Φινλανδοί χρησιμοποιούν το χιόνι για να βρίσκουν τον δρόμο τους

pos-oi-finlandoi-chrisimopoioun-to-chioni-gia-na-vriskoun-ton-dromo-tous-747778

Μια εξαιρετική ιδέα που αποδεικνύει στην πράξη το πώς λειτουργεί η αντισυμβατική σκέψη και η προσαρμογή στις εκάστοτε συνθήκες

Tι ξέρουμε για την Φινλανδία; Βγάζει οδηγάρες, έχει πολλές λίμνες και κάνει κρύο. Επίσης, είναι σοβαρό κράτος και δομημένο, όχι σαν κάτι άλλα, αρκετά πιο νότια… Το αποτέλεσμα είναι οι Φινλανδοί να απολαμβάνουν ένα υψηλό βιοτικό επίπεδο, μέρος του οποίο αποτελούν φυσικά και οι υποδομές.

Πάμε τώρα στο θέμα μας. Παρά τους δριμείς χειμώνες, οι Φινλανδοί χρησιμοποιούν αρκετά το ποδήλατο ως μεταφορικό μέσο και μάλιστα στην πόλη Όουλου, που βρίσκεται στο κέντρο της χώρας, οι χειμερινές ποδηλατάδες δεν αποτελούν απλώς μια μεταφορική συνήθεια των κατοίκων αλλά και τουριστική ατραξιόν!

Το ότι μια χώρα έχει καταφέρει να προσελκύει τουρίστες για να κάνουν ποδήλατο στους -15 και στους -30 βαθμούς, θα πρέπει να μας προβληματίσει λίγο και να ξεπεράσουμε επιτέλους τη λογική «mousaka-tzatziki-acropolis» αλλά αυτό είναι ένα άλλο τεράστιο θέμα και εδώ δεν είναι ο χώρος για να αναπτυχθεί.

Πως τα κατάφεραν λοιπόν; Με τις υποδομές που αναφέρθηκαν πιο πάνω. Στη Φινλανδία, όλες οι πόλεις έχουν ένα ευρύ δίκτυο ποδηλατόδρομων, οι οποίοι μάλιστα καθαρίζονται καθημερινά και επιμελώς από το χιόνι. Οι οδοί αυτοί, έχουν κατασκευαστεί για να χρησιμοποιούνται από πεζούς και ποδηλάτες αλλά επειδή τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη του, φυσικά και υπάρχει σήμανση, για να καθορίζεται το ποιες είναι οι λωρίδες των πεζών και ποιες των ποδηλατών.

Ο πιο εύκολος τρόπος, θα ήταν να υπάρχουν στην επιφάνεια των «πεζο-ποδηλατόδρομων» τα σήματα που θα καθορίζουν κάτι τέτοιο αλλά υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα σε αυτό, το χιόνι. Μπορεί να καθαρίζεται κάθε μέρα ο κύριος όγκος του αλλά παραμένει μια επίπεδη πυκνή στρώση.

Τι έκαναν λοιπόν στην πόλη Όουλου; Απλά σε μια εξαίρετη επίδειξη προσαρμογής στις συνθήκες, χρησιμοποίησαν το χιόνι ως επιφάνεια προβολής, με «προτζέκτορες» να προβάλουν πάνω σε αυτό, τα σήματα που καθορίζουν τις λωρίδες πεζών και ποδηλατών. Αν το σκεφτεί κανείς, δεδομένου του ότι τον χειμώνα το φως της ημέρας στη Φινλανδία είναι λιγοστό, η ιδέα γίνεται ακόμα καλύτερη, αφού εξασφαλίζεται ότι οι προβολές αυτές θα είναι ευδιάκριτες, χωρίς να χρειάζονται ισχυρά μηχανήματα που καταναλώνουν αρκετή ενέργεια.

Όλες οι ειδήσεις

Γιατί το νέο Tesla Model Υ θα φτάσει στη Κίνα πριν την Ευρώπη;

O πρώτος δρόμος στην Ελλάδα είχε κατασκευαστεί για να τον διασχίζουν… καράβια

Οδήγηση με αέρα: Τι προσέχουμε, πως «διαβάζουμε» τον δρόμο

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο