‘Ενας τομέας που βρισκόταν σε άνθηση μόλις πριν λίγα χρόνια τώρα κατακρημνίζεται και… φταίνε οι μπαταρίες της Κίνας για αυτό
Το 2024 ήταν εφιαλτικό για την αγορά των ορυκτών μετάλλων όπως το το νικέλιο και το κοβάλτιο. Μετά από την κατάρρευση των τιμών που σημειώθηκε το 2023, η χρόνια που μας πέρασε βύθισε ακόμη περισσότερο τις τιμές, με την πλειονότητα των εταιρειών που δραστηριοποιούνταν στον χώρο να παύουν τη λειτουργία τους ή να εγκλωβίζονται σε μια ιδιαίτερα δυσχερή οικονομική κατάσταση.
Γιατί όμως συνέβη αυτό; Η «ηλεκτρική επανάσταση» στα αυτοκίνητα ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς και αρχικά, οι μπαταρίες που χρησιμοποιούντα στα αυτοκίνητα αυτά ήταν οι NMC τύπου, όπου το NMC σημαίνει Nickel, Manganese, Cobalt, δηλαδή Νικέλιo, Μαγγάνιο και Κοβάλτιο, τα υλικά δηλαδή που χρησιμοποιούνται στη κάθοδο.
Το ενθουσιώδες ξεκίνημα και οι επιδοτήσεις για την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, οδήγησε πολλές εταιρείες εξόρυξης να κάνουν τεράστιες επενδύσεις, ενώ δημιουργήθηκαν επίσης νέες που πίστευαν ότι μπορούν να αποκτήσουν μερίδιο σε μια αγορά που προβλεπόταν ότι θα ακμάσει. Όλο αυτό δημιούργησε μια μεγάλη δυναμική προσφοράς, με αποτέλεσμα οι τιμές να πέσουν και σαν μην έφτανε ετούτο, το «φρένο» στις πωλήσεις ηλεκτρικών που παρατηρείται εδώ και μήνες, μείωσε και τη ζήτηση.
Θα περίμενα κανείς ότι η Κίνα, η οποία πλέον παράγει το 60% των ηλεκτρικών οχημάτων που κατασκευάζονται συνολικά στον κόσμο, θα μπορούσε να απορροφήσει το πλεόνασμα της προσφοράς, ωστόσο συνέβη και κάτι άλλο. Η Κίνα, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους κατασκευαστές, επένδυσε στις μπαταρίες LFP τύπου, που χρησιμοποιούν φοσφωρικό σίδηρο λιθίου για την κάθοδο.
Οι μπαταρίες αυτού του τύπου έχουν φθηνότερο κόστος κατασκευής σε σχέση με τις NMC, και επίσης έχουν κάποια μειονεκτήματα συγκριτικά με αυτές, ωστόσο οι Κινέζοι κατάφεραν να τις εξελίξουν αρκετά, σε βαθμό τέτοιο μάλιστα που πλέον θεωρούνται αν όχι «καλύτερες», τουλάχιστον ισάξιες σε απόδοση.
Με βάση αυτές τις εξελίξεις, το λίθιο παραμένει ο «βασιλίας» των ορυκτών μετάλλων, σε ότι αφορά στα υλικά που χρησιμοποιούνται στην κατασκευή μπαταριών, ωστόσο Νικέλιο, Κοβάλτιο και Μαγγάνιο έχουν πάρει την κατιούσα.
Όλες οι ειδήσεις
Κι όμως, υπάρχει κέντρο έρευνας και ανάπτυξης της Tesla στην Eλλάδα!
Νέα Porsche 911 Carrera S: Πιο γρήγορη και πιο δυναμική από ποτέ!
Honda «0 Series»: Αυτά τα μοντέλα αλλάζουν τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε το αυτοκίνητο