Αναβαθμίσεις σε έναν από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αττικής με τοποθέτηση Rolling barriers, για βελτίωση της ασφάλειας και μείωση των ατυχημάτων
Του Ελευθέριου Γριμπάπη
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Νίκος Χαρδαλιάς ανακοίνωσε πρόγραμμα αναβάθμισης του οδικού δικτύου. Στο επίκεντρο βρίσκεται ο Κηφισός, όπου θα τοποθετηθούν Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων (ΣΑΟ) τόσο πλευρικά όσο και στις κεντρικές νησίδες.
Το μήκος των έργων θα φτάσει τα 55 χλμ, από το Σ.Ε.Φ. στο Φάληρο μέχρι τη Νέα Φιλαδέλφεια στο ύψος της Αττικής Οδού. Εκτός από τις κλασικές μπαριέρες τύπου New Jersey, θα εγκατασταθούν rolling barriers που προσφέρουν σημαντικά πλεονεκτήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
Τι είναι τα Rolling Barriers;
Τα rolling barriers διαθέτουν περιστρεφόμενους κυλίνδρους χαμηλής τριβής, που απορροφούν την ενέργεια της πρόσκρουσης. Επιπλέον, επαναφέρουν ομαλά το όχημα στη λωρίδα κυκλοφορίας, περιορίζοντας τον κίνδυνο εμπλοκής πολλαπλών οχημάτων. Επίσης, μειώνουν τη δύναμη της σύγκρουσης και προστατεύουν
τους επιβάτες από απότομη καταπόνηση.
Τα θετικά όμως δεν σταματούν εδώ. Είναι ικανά να περιορίσουν τις υλικές ζημιές στα οχήματα και στο ίδιο το σύστημα αναχαίτισης, αποτρέποντας την αποκόλληση εξαρτημάτων ώστε να μην εισέρχονται στο όχημα.
Με τους πεζούς να μην μένουν έξω από την εξίσωση, οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν αντικατάσταση των παλαιών φωτιστικών σωμάτων, με νέας LED τεχνολογίας σε υπόγειες διαβάσεις του οδικού δικτύου. Επίσης, η κατασκευή τουλάχιστον πέντε νέων πεζογεφυρών σε επικίνδυνα σημεία κεντρικών λεωφόρων της Αττικής, θα
κάνουν τη διέλευση των πεζών ασφαλέστερη. Η μελέτη για τις ακριβείς τοποθεσίες θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Μάρτιο του 2025.
Να σημειωθεί ότι η ΛΕ.ΜΟΤ. (Λέσχης Ελλήνων Μοτοσυκλετιστών) καθώς και άλλοι μοτοσυκλετιστικοί σύλλογοι, έχουν υποβάλλει αιτήματα εδώ και δύο δεκαετίες για την αντικατάσταση ή ενίσχυση των μπαριέρων στους δρόμους. Οι υπάρχουσες μπαριέρες είναι σχεδιασμένες για αυτοκίνητα, χωρίς να προσφέρουν επαρκή προστασία στους μοτοσυκλετιστές. Σε περίπτωση ατυχήματος, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος ακρωτηριασμού του αναβάτη. Ελπίζουμε ότι το συγκεκριμένο έργο θα επεκταθεί σε περισσότερα σημεία του οδικού άξονα.
Όλες οι ειδήσεις
Αυτό είναι το επίσημο τρέιλερ της «F1 ταινίας» με τον Mπραντ Πιτ
Alfa Romeo Arna: Mια παραδοξότητα ιταλικής και ιαπωνικής σύμπραξης που απέτυχε παταγωδώς
Που πήγε το εργοστάσιο της VW; To πήρανε φαντάρο…