Εκεί στο τμήμα M της BMW μερικές φορές τους… ξεφεύγουν μερικά αλογάκια δεξιά κι αριστερά. Ισχύει αυτό όμως και για τη νέα BMW M5;
Η απάντηση έρχεται μετά τη δυναμομέτρηση μιας νέα BMW M5, με τα αποτελέσματα να μην ξαφνιάζουν μάλλον κανέναν. Πως θα μπορούσε άραγε η νέα M5 να κοιτάξει στα μάτια τη νέα Mercedes-AMG GT63 S E Performance των 800+ ίππων ενώ διαθέτει… «μόνο» 727; Η απάντηση γνωστή: Τα… άλογα της BMW μάλλον τρώνε καλύτερα!
Τι λέει η BMW
Η νέα M5 λοιπόν, σύμφωνα με τον γερμανικό οίκο, διαθέτει ισχύ 727 ίππων με 1.000 Nm ροπής, τα οποία προέρχονται από τον συνδυασμό ενός V8 twin-turbo κινητήρα 4,4 λίτρων και ενός ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί στο αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αυτό της επιτρέπει, πάντα σύμφωνα με την BMW, να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3,4 δευτερόλεπτα. Άκρως εντυπωσιακό, ειδικά αν σκεφτούμε πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο που το τρώει όλο το… φαΐ του, αφού ο συνδυασμός πολυτέλειας, συστημάτων ασφαλείας, τετρακίνησης και η παρουσία ηλεκτροκινητήρα και μπαταρίας έχουν «εκτοξεύσει» το βάρος στους σχεδόν 2,5 τόνους!
Τι λέει το δυναμόμετρο
Λίγο μετά την κυκλοφορία της νέας BMW M5, τα παιδιά του IND Distribution, μη χάνοντας χρόνο, έβαλαν αυτό το γκρι παράδειγμα πάνω στα «φρένα», για να δουν πόσο… έξω έχει πέσει αυτή τη φορά το τμήμα Μ. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως το αυτοκίνητο διαθέτει ισχύ 696 ίππων και 988 Nm ροπής στους τροχούς, αλλά αυτοί οι αριθμοί δεν λένε όλη την αλήθεια. Στην πραγματικότητα, πολλά είναι τα «άλογα» που… δραπετεύουν στον δρόμο για τους τροχούς, οπότε η ισχύς του κινητήρα είναι πάντοτε μεγαλύτερη. Η εν λόγω απώλεια ισχύς είναι -συνήθως- κοντά στο 15%, κάτι που είναι σχεδόν αμελητέο για συμβατικά αυτοκίνητα. Ωστόσο, για αυτοκίνητα με τεράστιες ιπποδυνάμεις, όπως η νέα BMW M5 για παράδειγμα, τα πράγματα αλλάζουν.
Παίρνοντας την απώλεια ισχύος της τάξης του 15% ως δεδομένη, οι 696 ίπποι γίνονται στην πραγματικότητα… πάνω από 800!
Για δείτε λοιπόν διαβολική λεπτομέρεια: Αν ισχύει η απώλεια 15%, η πραγματική ιπποδύναμη του κινητήρα της νέας BMW M5 είναι σχεδόν η ίδια με αυτή της άμεσης ανταγωνίστριάς της, δηλαδή της Mercedes-AMG GT63 S E Performance.
Σύμπτωση; Μπορεί και όχι…
Πηγή: Carscoops
Όλες οι ειδήσεις
Φερστάπεν: «Και με McLaren ή Ferrari πάλι πρωταθλητής θα ήμουν»
Αποστολή στην Ιταλία – Ferrari 296 GTS: Με το Manettino στο Wet!