Plug-in υβριδικά: Ο διάλογος μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της αυτοκινητοβιομηχανίας θα μπορούσε να τελειώσει με πολλές παραχωρήσεις, συμπεριλαμβανομένης της τροποποίησης του τρέχοντος κανονισμού για τις εκπομπές ρύπων, ο οποίος στην πραγματικότητα επιβάλλει τη διακοπή της πώλησης νέων θερμικών μοντέλων το 2035.
του Rosario Murgida, απόδοση: Autotypos Team
Σύμφωνα με την εφημερίδα Der Spiegel, οι Βρυξέλλες στην πραγματικότητα εξετάζουν την πιθανότητα να επιτραπεί η πώληση plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών εξοπλισμένων με range extenders, ακόμη και μετά την εφαρμογή της απαγόρευσης πώλησης θερμικών, το 2035.
Οι πιέσεις του κλάδου
Συγκεκριμένα, το γερμανικό περιοδικό περιγράφει το έντονο lobbying από τους κατασκευαστές που βρίσκεται σε εξέλιξη στις Βρυξέλλες και κάνει λόγο για τα πρώτα σημάδια μιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής έτοιμης να ανταποκριθεί θετικά στα αιτήματα του κλάδου, ο οποίος εδώ και καιρό είναι ενάντια στην απαγόρευση πώλησης θερμικών και πιέζει να επιτύχει την αναστολή του καθεστώτος κυρώσεων που συνδέεται με τα νέα όρια ρυπογόνων εκπομπών. Ως εκ τούτου, ο διάλογος θα μπορούσε επίσης να αποδειχθεί επιτυχής: επιπλέον, η ίδια η Επιτροπή δημοσίευσε στον ιστότοπό της ένα εκτενές έγγραφο που επιβεβαιώνει όσα έχει δηλώσει πολλές φορές τους τελευταίους μήνες η Πρόεδρος Ursula von der Leyen και επιβεβαιώνει την πρόθεσή της για «μια πιθανή ελαστικότητα για να διασφαλίσει ότι ο τομέας παραμένει ανταγωνιστικός χωρίς να μειώνει τη γενική φιλοδοξία για μηδενικές εκπομπές».
Οι πιθανές αλλαγές
Ως εκ τούτου, οι Βρυξέλλες είναι προστεθειμένες να δεχτούν τα αιτήματα των κατασκευαστών. Από την άποψη αυτή, το Der Spiegel αναφέρει τον Eckart von Klaeden, έναν πρώην Γερμανό πολιτικό σήμερα υπεύθυνο για τις θεσμικές σχέσεις της Mercedes-Benz, ο οποίος επανέλαβε την πρόσκληση του προέδρου της Acea και του διευθύνοντος συμβούλου του, Ola Källenius, να επιδιώξουν μια μετάβαση «οδηγούμενη από την αγορά και όχι από τις κυρώσεις». Η Mercedes – πρόσθεσε ο von Klaeden – ασχολείται με την απαλλαγή από τις εκπομπές άνθρακα και δεν θέλει «να επιστρέψει στο παρελθόν», αλλά πιστεύει ότι «οι κανονισμοί πρέπει να είναι μόνιμα ανοιχτοί προς την τεχνολογία, ώστε να συνεχίσουν να επιτρέπουν την έγκριση προϊόντων φιλικών προς το περιβάλλον, όπως τα plug-in υβριδικά και τα ηλεκτρικά με range extenders».
Πρόκειται για έναν συμβιβασμό που μπορεί να έχει ήδη επιτευχθεί σε καθαρά ανεπίσημο επίπεδο. Σε αυτήν την πρόταση, το Spiegel υπογραμμίζει ένα σημείο του εγγράφου της Επιτροπής: «Στο πλαίσιο του διαλόγου, θα βρούμε άμεσες λύσεις για να εγγυηθούμε την ικανότητα του κλάδου να επενδύει εξετάζοντας πιθανή ελαστικότητα». Αυτό από μόνο του γεννά αρκετά σενάρια: από την αναβολή των κυρώσεων μέχρι την μελλοντική μείωση των στόχων, μέχρι τη χαλάρωσή τους για τα Plug-in υβριδικά. Πολλά εξαρτώνται, ωστόσο, από το πώς θα γίνει δυνατή η εισαγωγή τέτοιων αλλαγών στους ισχύοντες κανονισμούς, δεδομένου του πόσο άκαμπτες είναι οι διαδικασίες σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Ασφαλώς, το σχέδιο δράσης που υποσχέθηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τις 5 Μαρτίου θα πρέπει να δώσει ακριβείς απαντήσεις.
Πηγή: Quattroruote.it
Όλες οι ειδήσεις
Έρχεται το πιο φθηνό ηλεκτρικό VW – Πόσο θα κοστίζει, πότε αναμένεται στην αγορά