ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Γιατί η Porsche «μισεί» τη Singer;

giati-i-porsche-misei-ti-singer-747267

Τα επανασχεδιασμένα 911 της Singer έχουν μετατρέψει το restomod σε μια νέα μορφή τέχνης, γεννώντας μια λεγεώνα μιμητών και κερδίζοντας ακόμη και υψηλόβαθμα στελέχη της Porsche.

Αλλά πόσο βαριά μπορεί να τροποποιηθεί μια 911 πριν πάψει να είναι… 911; Αυτή ήταν η ουσία μιας νέας και πρόσφατα διευθετηθείσας νομικής διαμάχης του 2024 μεταξύ της Porsche και της Singer, η οποία θα μπορούσε να έχει επιπτώσεις και σε άλλους κατασκευαστές της κατηγορίας.

Στο παρελθόν, η Porsche είχε αντιταχθεί στη χρήση της επωνυμίας της από τη Singer στο μοντέλο της ACS (All-Terrain Competition Study), μιας ριζοσπαστικής 964 σε στυλ ράλι που είχε παραγγείλει πελάτης της Singer. Το ACS είχε τα γράμματα «Porsche» στο κάλυμμα του κινητήρα ενώ επίσης είχε ανάγλυφο το όνομα της γερμανικής μάρκας στα ανθρακονημάτινα πάνελ, με τη Singer να αναγκάζεται να αφαιρέσει τις εικόνες του αυτοκινήτου από τον ιστότοπό της μέχρι να μπορέσει να το φωτογραφίσει το μοντέλο χωρίς τα σήματα της Porsche.

Η Porsche ανησυχούσε ότι οι άνθρωποι μπορεί να πιστεύουν ότι είχε κάποια συμμετοχή στην ανάπτυξη της ACS  -κάτι που δεν ισχύει- ή το ενέκρινε με κάποιο τρόπο. Και η κατάσταση έγινε ακόμη πιο άβολη από το γεγονός ότι την εποχή που αποκαλύφθηκε η ACS, η Porsche έβγαζε τη δική της 911 σε στυλ ράλι, την …λιγότερο επική 911 Dakar.

Νέα αγωγή το 2024

Έτσι, όταν μερικά φόρουμ θαυμαστών έμαθαν την είδηση ​​ότι η Porsche είχε υποβάλει καταγγελία –το πρώτο βήμα όταν ετοιμάζεις μια μήνυση– εναντίον της Singer τον Φεβρουάριο του 2024 και στη συνέχεια έλυσε το ζήτημα μέσα στον επόμενο μήνα, οι περισσότεροι υπέθεσαν ότι η υπόθεση ήταν σχετικά με την ACS. Αλλά μερικά δικαστικά έγγραφα αποκαλύπτουν ότι το beef της Porsche με τη Singer είναι πολύ πιο περίπλοκο.

Μυστική συμφωνία

Ωστόσο, πριν μπούμε στις συγκεκριμένες νομικές διενέξεις της Porsche με τη Singer, πρέπει να μιλήσουμε για μια συναρπαστική αποκάλυψη που περιέχεται στο αρχείο και είναι το κλειδί για την ιστορία. Τον Απρίλιο του 2012, μόλις τρία χρόνια μετά τη γέννηση της Singer, η Porsche «ανησυχούσε» αρκετά για τον αντίκτυπο της, ώστε πίεσε τη Singer σε ένα «δεσμευτικό και εκτελεστό συμβόλαιο» που καθόριζε τα πράγματα που η Καλιφόρνια  -όπου η εταιρεία που εδρεύει- μπορούσε και δεν μπορούσε να κάνει αν ήθελε να κρατήσει καλές σχέσεις με τους δικηγόρους της Porsche.

Απογοητευτικά, οι ακριβείς όροι αυτής της «Συμφωνίας Διακανονισμού» έχουν διατυπωθεί στα τελευταία δικαστικά έγγραφα, αλλά η Porsche έγραψε ότι «καθορίζει τα όρια στη χρήση των διάσημων [εμπορικών] σημάτων της Porsche από τη Singer». Εάν ήθελε να συνεχίσει να χρησιμοποιεί το σήμα της Porsche, όπως το σήμα του καπό ή τα γράμματα Porsche, στις κατασκευές της, τα αυτοκίνητα έπρεπε να τηρούν μερικές προδιαγραφές: Να είναι αυτοκίνητα δρόμου της Porsche, να διατηρούν ένα ορισμένο μέρος του μηχανικού συνόλου της Porsche, αλλά και τη Singer να έχει άδεια για να επαναφέρει μόνο υπάρχοντα αυτοκίνητα και όχι να κατασκευάζει μια σειρά από νέα μοντέλα.

Η καταγγελία υποδηλώνει ότι η Singer συμμορφώθηκε ευχαρίστως με αυτή τη συμφωνία στα μέσα της δεκαετίας του 2010, όταν αναλάμβανε δεκάδες Classic αποκαταστάσεις, οι οποίες διέθεταν πάνελ από ανθρακονήματα, αλλά εξακολουθούσαν να είναι, κατά βάθος, Porsche 911. Ακούγεται ότι υπήρξαν «ορισμένα περιστατικά» όπου η Porsche έπρεπε να υπενθυμίσει στον Singer τη συμφωνία τους σχετικά με τη χρήση της πνευματικής ιδιοκτησίας της, αλλά ότι η Singer πάντα συνθηκολογούσε. Γενικά, λοιπόν, η δεκαετία του 2010 δείχνει να πέρασε… χαρούμενα.

Δεν είναι πλέον 911;

Μετά όμως ήρθε το DLS, ένα αυτοκίνητο που τρέλανε εσάς, εμένα και τη νομική ομάδα της Porsche, για εντελώς διαφορετικούς λόγους. Ένα αμάξωμα φτιαγμένο από ανθρακονήματα, ένας κινητήρας της Williams που φτάνει τις 9.300 στροφές ανά λεπτό και μια εντελώς νέα διάταξη στο σύστημα αναρτήσεων, δημιούργησαν μια από τις πιο εντυπωσιακές 911 όλων των εποχών.

Όταν όμως οι δικηγόροι της Porsche εξέτασαν το μοντέλο, θεώρησαν πως δεν έχουν μείνει… πολλά πράγματα από το αρχικό αυτοκίνητο και για αυτό, δεν πρόκειται για μια Porsche 911.

Η Porsche υποστήριξε ότι η DLS των 500 ίππων δεν ήταν απλώς ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο που φορούσε «λανθασμένα» το VIN ενός υπάρχοντος αυτοκινήτου Porsche, αλλά ουσιαστικά ένα νέο μοντέλο περιορισμένης παραγωγής και όχι το αποτέλεσμα μιας παραγγελίας από έναν πελάτη. Ωστόσο, όταν η DLS εμφανίστηκε στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood το 2018, παρουσιάστηκε φορώντας ένα σήμα της Porsche στο καπό αλλά και γράμματα Porsche στις πόρτες και την ουρά της, ενώ αυτά ήταν ακόμα εκεί όταν έγιναν οι πρώτες δημοσιογραφικές δοκιμές και παραδόσεις στους πελάτες, το 2021.

Αυτό ήταν ένα πρόβλημα για την Porsche, και ένα πρόβλημα που διογκωνόταν. Επειδή σύμφωνα με το κείμενο της νομικής καταγγελίας, αυτή τη φορά η Singer αρνήθηκε να συμμορφωθεί με τα αιτήματα για την αφαίρεση της επωνυμίας Porsche τόσο από τη DLS όσο και από το εμπνευσμένο από την 935 DLS Turbo των 700 ίππων που ακολούθησε το 2023. Έχοντας αντιταχθεί στη DLS Turbo αφού πρώτα το έμαθε τον Δεκέμβριο του 2022 και στη συνέχεια παρακολουθώντας το αυτοκίνητο να δέχεται μια ενθουσιώδη υποδοχή στο Φεστιβάλ Ταχύτητας του Goodwood τον επόμενο Ιούλιο, η νομική ομάδα της Porsche σοβαρεύτηκε, καταλήγοντας στην επίσημη καταγγελία του Φεβρουαρίου.

Η Porsche προσπάθησε να κλείσει τη παραγωγή DLS

Τα κύρια επιχειρήματα της Porsche ήταν ότι, βγαίνοντας από τα όρια της αρχικής συμφωνίας του 2012, η Singer ήταν ένοχη για τη παραβίαση της σύμβασης και χρησιμοποιούσε παράνομα τα εμπορικά σήματα της Porsche (το σήμα και το όνομά της) και το «Εμπορικό Φόρεμα» της (το σχήμα κατατεθέν της 911).

Ισχυρίστηκε ότι η Singer ουσιαστικά προωθούσε τα μοντέλα της DLS ως γνήσια προϊόντα Porsche και επωφελήθηκε από τη φήμη της ίδιας, προκαλώντας σύγχυση στους αγοραστές και «λασπώνοντας» τη μάρκα της Porsche. Έχοντας αναφέρει όλα τα παραπάνω στη νομική καταγγελία τους, οι δικηγόροι της Porsche στράφηκαν στα αιτήματά τους: Ζήτησαν από τη Singer «να τερματίσει αμέσως οποιαδήποτε περαιτέρω παραγωγή των DLS και DLS Turbo, να καταστρέψει τυχόν διαφημίσεις, φυλλάδια και προωθητικό υλικό που έφεραν τα εμπορικά σήματα της Porsche και να σταματήσει να τα χρησιμοποιεί.

Ζήτησαν επίσης οικονομική αποζημίωση από τα κέρδη και τις ζημιές της Singer και το ακριβές ποσό θα αποφασιστεί στη δίκη. Μια δίκη που η Porsche, με τα απύθμενα αποθέματα μετρητών της και τις στρατιές δικηγόρων της, θα μπορούσε να αντέξει οικονομικά να συνεχίσει για μήνες, αλλά που ένας ανεξάρτητος κατασκευαστής όπως ο Singer –ακόμη και ένας του οποίου τα αυτοκίνητα πωλούνται σε τιμές που η ίδια η Porsche περιέγραψε ως «εξωφρενικές»– πιθανότατα δεν θα μπορούσε να ακολουθήσει.

Πιθανός εφιάλτης δημοσίων σχέσεων

Δεν αμφιβάλλουμε ότι η Porsche είναι έτοιμη να πάει σε δίκη, αλλά θα ήθελε πολύ να την αποφύγει. Η Porsche δικαιούται νομικά και ηθικά να προστατεύει τα περιουσιακά της στοιχεία και αυτή η νομική καταγγελία και απειλή δράσης είναι απλώς ένας τρόπος για να υπενθυμίσει στη Singer ποιός δημιουργεί τις 911, ακόμη και αυτές που είχαν καταχωρηθεί πριν από 30 χρόνια. Αλλά μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να κάνει ζημιά στην εικόνα της Porsche, καθώς η Singer έχει κερδίσει τις καρδιές της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Και ενώ η Porsche ισχυρίζεται ότι η Singer επωφελείται από τη φήμη της μάρκας, αδυνατεί να αναγνωρίσει ότι η ίδια επωφελείται επίσης από την αντανακλώμενη δόξα της Singer. Η Singer μπορεί να μην κατασκευάζει πολλά αυτοκίνητα, αλλά δημιουργεί έναν τόνο δημοσιότητας τόσο για τον εαυτό της όσο και για την Porsche. Και τα έργα της έχουν σίγουρα παίξει κάποιο ρόλο στην ώθηση της Porsche για να αναπτύξει τα δικά της ρετρό αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής.

Αποφεύχθηκε η κρίση

Ευτυχώς, δεν θα υπάρξει δίκη και κανένα αυτοκίνητο δεν θα χαθεί. Το τι ακριβώς συμφώνησαν από κοινού η Singer και η Porsche για την επίλυση της διαφοράς δεν ανακοινώθηκε δημόσια, επειδή ο φάκελος έχει σφραγιστεί και καμία πλευρά δεν είναι πρόθυμη ή νομικά σε θέση να αποκαλύψει τους όρους της τελικής συμφωνίας. Η Singer δεν επιβεβαίωσε ή αρνήθηκε ότι έχει συνάψει μια αναθεωρημένη έκδοση του συμβολαίου του 2012 με νέους όρους –αν και σίγουρα έχει– και δεν γνωρίζουμε αν πληρώθηκε κάποιο πρόστιμο.

Αλλά γνωρίζουμε με βεβαιότητα ότι καθένας από τους πελάτες της Singer που πλήρωσε περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια για μια DLS, μπορεί να είναι ήσυχος. Επίσης, οι υπόλοιπες DLS Turbo θα ολοκληρωθούν όπως είχε προγραμματιστεί και η Singer θα συνεχίσει να επαναπροσδιορίζει το πιο εμβληματικό μοντέλο της Porsche στο μέλλον.

Η Singer κάνει ό,τι δεν μπορεί η Porsche

Πολύ θα θέλαμε να δούμε ένα κλασσικό restomod από την ίδια τη Porsche, αλλά όλοι γνωρίζουμε πως αυτό δεν είναι εφικτό. Οι κανονισμοί σχετικά με την ασφάλεια ή τους ρύπους των νέων μοντέλων είναι αυστηρότατοι για τους κατασκευαστές και ένα αυτοκίνητο χωρίς ψεκασμό καυσίμου, ή με τόσο μικρές διαστάσεις και χαμηλό βάρος, δεν θα πέρναγε κανένα test για να μπορέσει να κυκλοφορήσει στους δημόσιους δρόμους. Θα ήταν λοιπόν ένα… track special, χάνοντας το νόημα της οδήγησης ενός τέτοιου αυτοκινήτου. Για αυτό λοιπόν, μάρκες όπως η Singer ή ακόμη και η RWB είναι απαραίτητες στο κόσμο της αυτοκίνησης, έστω και αν είναι μονάχα για να ικανοποιούν μια niche αγορά σοβαρά πλούσιων νοσταλγών μιας άλλης δεκαετίας.

Πηγή: Carscoops.com

Όλες οι ειδήσεις

Το νέο Renault 5 E-Tech electric είναι το Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2025!

Νέο Tesla Model Y: Το παγκόσμιο best-seller επιστρέφει δριμύτερο

BYD ATTO 2: Ήρθε για να κατακτήσει τη Ευρώπη

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο