Lamborghini και Audi κουνάνε επίσημα το… μαντήλι στον θρυλικό V10 κινητήρα 5,2 λίτρων που χρησιμοποιούσαν από κοινού, αλλά γιατί;
Με το τελευταίο R8 να βγαίνει από το εργοστάσιο τον Μάρτιο, Lamborghini και Audi γυρίζουν επίσημα σελίδα, αποχαιρετώντας έναν κινητήρα που χρησιμοποιήθηκε (με κάποιες διαφορές) από κοινού και αγαπήθηκε όσο λίγοι. Αυτό χάρη στην απόδοση, αλλά και τον αξέχαστό του ήχο που τον έκανε να ξεχωρίζει, ξυπνώντας μνήμες από τις θρυλικές V10 εποχές της Φόρμουλα 1.
Η ιστορία του Audi R8 έφτασε στο τέλος της, όπως και αυτή της Lamborghini Huracan, με την ιταλική μάρκα να στρέφεται σε έναν υβριδικό V8 για την αντικαταστάτριά της, Temerario.
Σε συνέντευξή του στο περιοδικό Top Gear, ο Τεχνικός Διευθυντής της Lamborghini, Rouven Mohr, εξήγησε τους λόγους που ανάγκασαν τους μηχανικούς να βάλουν τέλος στον V10 κινητήρα. Μεταξύ άλλων, ο Mohr είπε πως η απόδοση του εν λόγω κινητήρα θα έπρεπε να μειωθεί έως και 20% για να είναι συμβατός με τους -όλο και πιο αυστηρούς- κανονισμούς. Αυτό σημαίνει πως η ιπποδύναμη της νέας Temerario θα έφτανε με το ζόρι τους 500 ίππους, δηλαδή περίπου όσους διέθετε η Lamborghini Gallardo, ένα μοντέλο που κυκλοφόρησε πριν περισσότερα από 20 χρόνια.
Στη Lamborghini αρχικά σκεφτόντουσαν σοβαρά το ενδεχόμενο να μειώσουν τον αριθμό των κυλίνδρων από 10 σε… 6, καταλήγοντας σε έναν V6 κινητήρα για την αντικαταστάτρια της Huracan. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δε συνέβη, με την ιταλική μάρκα τελικά να μειώνει τους κυλίνδρους του νέου κινητήρα από 10 σε 8.
Ο Mohr λέει πως στη Lamborghini θα μπορούσαν να αναπτύξουν έναν V6 κινητήρα με την ίδια απόδοση, αλλά το αναμενόμενο «στραβομουτσούνιασμα» των επίδοξων αγοραστών τους απέτρεψε. «Δεν πιστεύουμε πως ένας V6 κινητήρα ταιριάζει στη μάρκα μας», είπε ο Mohr. Ο Τεχνικός Διευθυντής της Lamborghini αποκάλυψε επίσης πως για την ανάπτυξη του νέου V8 κινητήρα της Temerario χρειάστηκαν 5 χρόνια, ενώ η όλη διαδικασία κόστισε στην ιταλική μάρκα «δεκάδες εκατομμύρια».
Ωστόσο, η Lamborghini διανύει ίσως την πιο επιτυχημένη περίοδο της ιστορίας της, κάτι που σημαίνει πως είχε την οικονομική ευχέρεια να αναπτύξει έναν νέο κινητήρα από το μηδέν. Το αποτέλεσμα τελικά σίγουρα δεν απογοήτευσε κανέναν, αφού ο νέος V8 κινητήρας, σε συνδυασμό με τους ηλεκτροκινητήρες, επιτρέπει στο υβριδικό σύστημα της Temerario να αποδίδει 789 ίππους, ενώ ο Mohr είπε πως με τα κατάλληλα «μαγικά», η συνδυαστική ισχύς μπορεί να ανέβει και σε τετραψήφια επίπεδα.
Η νέα Lamborghini Temerario μπορεί να μην διαθέτει τον V10 κινητήρα που τόσο αγαπήθηκε, αλλά οι πρώτες ενδείξεις είναι άκρως ενθαρρυντικές.
Πηγή: Motor1.com
Όλες οι ειδήσεις
Tα «κουμπιά» του χειμώνα: Ποια είναι τα σύμβολα τους στο αυτοκίνητο και τι σημαίνουν
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάνουν ευκολότερα την αξία τους απ’ ότι τα θερμικά
Πρώτες εντυπώσεις από το τετρακίνητο υβριδικό Jeep Avenger 4xe