ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Έτσι καθαρίζουν στην Ιαπωνία το χιόνι από τους δρόμους, χωρίς αλάτι και μηχανήματα

etsi-katharizoun-stin-iaponia-to-chioni-apo-tous-dromous-choris-alati-kai-michanimata-753543

Πως το έντονο και ιδιαίτερα ενεργό γεωλογικό προφίλ της χώρας βοηθά στο να μένουν οι δρόμοι ανοικτοί τον χειμώνα

Κάτι που ίσως να μην γνωρίζετε για την Ιαπωνία, είναι ότι… χιονίζει πολύ. Για την ακρίβεια, είναι η χώρα που συνολικά δέχεται σε ετήσια βάση τα μεγαλύτερα ποσοστά χιονόπτωσης, στον κόσμο: το 51% της Ιαπωνίας έχει χιονοκάλυψη τον χειμώνα και πόλεις στο βόρειο νησί (Χοκάιντο) μετρούν έως και 8 μέτρα κατά μέσο όρο ύψος χιονιού το χρόνο.

Φύση και θέση μεθοδικός και νοικοκυρεμένος λαός οι Ιάπωνες, δεν θα μπορούσαν φυσικά να αφήσουν στην τύχη τους δρόμους τους και φροντίζουν να τους κρατάνε ανοικτούς παρά το ότι οι σφοδρές χιονοπτώσεις βάζουν τα δυνατά τους για το αντίθετο.

Πέραν των… παραδοσιακών και γνωστών τεχνικών, όπως το «αλάτισμα» των δρόμων και την χρήση μηχανημάτων καθαρισμού, οι Ιάπωνες έχουν επίσης μετατρέψει και κάτι το οποίο θωρείται «κατάρα» προς όφελος τους.

Το ότι η Ιαπωνία είναι από τις πλέον σεισμογενής χώρες στο κόσμο, είναι – σε αντίθεση με το ότι χιονίζει πολύ – ευρέως γνωστό. Βρισκόμενη πάνω στο «δαχτυλίδι της φωτιάς» όπως ονομάζεται, δηλαδή σε ένα από τα σημεία όπου η τεκτονική πλάκα του Ειρηνικού Ωκεανού συναντά τη Ευρασιατική, η γεωλογική δραστηριότητα της περιοχής είναι πολύ μεγάλη.

Το «γεωλογική δραστηριότητα» δεν αφορά μόνο τους σεισμούς, έχει επίσης διάφορα άλλα φαινόμενα και εκδηλώσεις, όπως τα ηφαίστεια και οι γεωθερμικές πηγές. Σε ότι αφορά σε αυτό το τελευταίο , το υπέδαφος της Ιαπωνίας είναι γεμάτο με θερμούς θύλακες νερού και είναι ακριβώς αυτό το γεγονός που έχουν εκμεταλλευτεί για το καθάρισμα του χιονιού.

Mε τα υπόγεια αυτά νερά να βρίσκονται σταθερά σε θερμοκρασίες μέχρι και 20 βαθμούς κελσίου όλο το χρόνο, οι Ιάπωνες έχουν δημιουργήσει ένα εκτεταμένο δίκτυο παροχέτευσης τους στις επιφάνειες τον δρόμων, όπου από μικρά και χωνευτά «συντριβανάκια» στην άσφαλτο, ή από ακροφύσια στα πεζοδρόμια, το θερμό νερό ψεκάζεται στο οδικό δίκτυο, λιώνοντας το χιόνι και αποτρέποντας τον σχηματισμό πάγου.

Σαν ιδέα είναι πολύ απλή και αποδεδειγμένα δουλεύει, από την άλλη βέβαια, δεν πρόκειται για κάτι εύκολο αφού απαιτεί έξτρα υποδομές και έργα στους υπάρχοντες δρόμους ή κατά την κατασκευή νέων αρτηριών.

Σε μήκος χρόνου όμως και δεδομένου του πόσο χιονίζει στην χώρα αυτή, το έργο αποβαίνει το κόστος κατασκευής και συντήρησης του, συγκριτικά με την χρήση μηχανημάτων για τον καθαρισμών των δρόμων.

Όλες οι ειδήσεις

Renault 5 Turbo 3E: Από το… «χρονοντούλαπο» με 540 ίππους!⚡

Για ποιον λόγο τα αυτόματα κιβώτια έχουν «νεκρά» και πότε την χρησιμοποιούμε

Κάν’ το όπως η Honda: Η Ferrari κατοχύρωσε πατέντα για μοτέρ με οβάλ πιστόνια

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο