ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Αποστολή στην Κίνα: Όμιλος Chery – Wuhu Express

apostoli-stin-kina-omilos-chery-wuhu-express-743504

Ένα καραβάνι από επαναφορτιζόμενα Jaecoo 7 κάνει 1.300 χιλιόμετρα στην Κίνα για να φτάσει μέχρι το αρχηγείο της Chery. Εκεί σχεδιάζεται, αυτή την εποχή, ολοκληρωτική επίθεση στην Ευρωπαϊκή αγορά. Είμαστε κι εμείς εκεί και βλέπουμε με τα μάτια μας ότι ο κινεζικός αυτός όμιλος είναι ένα τρένο που τρέχει με 300.

του Fabio Sciarra απόδοση: Άκης Τεμπερίδης, Lexartis 

Μη γελάτε με το όνομα Γουχού, δεν το ήξερα ούτε εγώ μέχρι πρότινος. Το έμαθα με την ευκαιρία αυτής της αποστολής. Άλλη μία «ανώνυμη» πόλη από το πουθενά. Πόσους κατοίκους να έχει; Πέντε, δέκα εκατομμύρια; Πόσες ευρωπαϊκές μητροπόλεις ξεπερνά άραγε σε πληθυσμό; Και πού οφείλει την όποια φήμη της; 

Τέτοια ερωτήματα έχουμε θέσει στους εαυτούς μας και στο παρελθόν. Είτε μας αρέσει είτε όχι, θα τα επαναλάβουμε και στο μέλλον, όσο οι εμπορικοί δεσμοί με τις πόλεις-ατμομηχανές της κινεζικής βιομηχανίας γίνονται πιο στενοί. Εφόσον το επιτρέψουν οι δασμοί της Ε.Ε., η Κίνα μέλλει να γίνει βασικός προμηθευτής των αυτοκινήτων μας, όπως κάνει εδώ και χρόνια στους τομείς των επώνυμων sneaker και των smartphones. Έτσι θα μαθαίνουμε κάθε τόσο, εμείς οι δυτικοί, όλο και περισσότερα τοπωνύμια, πέρα από τα σημαντικότατα του Πεκίνου και της Σανγκάης.  

Ένα άνετο και οικονομικό SUV, το plug-in υβριδικό Jaecoo 7. Στην Ευρώπη αναμένεται το πρώτο εξάμηνο του 2025.

Omoda & Jaecoo

Πρώτα μάθαμε τη Γουχάν για εντελώς λάθος λόγους. Τώρα είναι η σειρά της Γουχού, η οποία βγαίνει στο προσκήνιο χάρη στην αυτοκινητοβιομηχανία της. Εν έτει 1997, το κομμουνιστικό κόμμα της Κίνας έστειλε τον κ. Yin Tongyue να ιδρύσει μία κρατική βιομηχανία ώστε να δώσει μία ώθηση στην τοπική οικονομία. Συγκεκριμένα, στην κομητεία του Ανχούι, μία ώρα με το αυτοκίνητο από τη Ναντσίνγκ και άλλες τέσσερις από τις παρυφές της Σανγκάης. Ακριβώς όπως είχε κάνει μία εικοσαετία πριν ο Deng Xiaoping με την επινόηση της Σενζέν. Η νεοφυής εταιρεία, της οποίας είναι ακόμη πρόεδρος ο Tongyue, ονομάστηκε Chery και βρίσκεται πλέον προ των ευρωπαϊκών πυλών. Από τις μάρκες που διαθέτει ο όμιλος, δύο απευθύνονται στη γηραιά ήπειρο: η Omoda και η Jaecoo.  

Economy Run

Δεν μιλάμε για το συμβολικό αγώνα των Κινέζων κατασκευαστών να κατεβάσουν τις τιμές των αυτοκινήτων, αλλά για τον δικό μας μαραθώνιο οικονομίας των 1.300 χιλιομέτρων στη νοτιοανατολική Κίνα. Επτά Jaecoo 7, plug-in υβριδικά που αναμένονται στην Ευρώπη το πρώτο εξάμηνο του ’25, με πληρώματα δημοσιογράφους αυτοκινήτων από ισάριθμες χώρες (Μ. Βρετανία, Ισπανία, Μεξικό, Μαλαισία, Σαουδική Αραβία, Τουρκία και Ιταλία). Όλα μαζί, εκκίνησαν από την Γκουανγκζού για να φτάσουν στα κεντρικά της Chery στη Γουχού χωρίς ανεφοδιασμό ή φόρτιση της μπαταρίας. Αυτό ήταν το στοίχημα και βλέπετε πώς οι Κινέζοι ρίχνουν το κόστος των δημοσιογραφικών αποστολών;  

Το εγχείρημα των 1.300 χιλιομέτρων ήταν ιδιαίτερα φιλόδοξο αλλά τελικά πέτυχε. Απέδειξε έτσι την τεχνογνωσία των Κινέζων και την ωριμότητα του μεσαίου SUV που θα αντιπαρατεθεί στην αγορά απέναντι στα Hyundai Tucson και Kia Sportage – τα δεδηλωμένα σημεία αναφοράς της Jaecoo. Στη διαδρομή πήραμε και μία πραγματική γεύση από την Κίνα και τα μυρωδάτα πιάτα της, μέσα από καθημερινές εικόνες με ντόπιες οικογένειες και παραδοσιακά τρίκυκλα rickshaw φορτωμένα με τόνους διακοσμητικά. Στον αντίποδα, βιώσαμε τον απίστευτο μοντερνισμό που έχει εισβάλλει σε όλα τα κοινωνικά στρώματα της Κίνας. Κυρίως μέσα από εφαρμογές κινητού, άγνωστες σ’ εμάς τους δυτικούς, οι οποίες κάνουν τα πάντα. «Χρησιμοποιούμε το Alipay για τα πάντα», μου εξηγούσε η ντόπια ξεναγός μας, η Lynn, ενώ κινούμασταν μέσα στην αιθαλομίχλη της Γκουανγκζού. «Πέρα από τις καθημερινές πληρωμές, σου επιτρέπει να αγοράσεις μετοχές, ασφαλιστικά συμβόλαια, εισιτήρια μέσων μαζικής μεταφοράς, λογαριασμούς ρεύματος, φόρους, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, μέχρι και το Didi (το κινεζικό Uber)».  

Μιλάμε για το τελευταίο στάδιο της ψηφιοποίησης, το οποίο πηγαίνει χέρι-χέρι με το λεγόμενο internet of things, ενώ στην Γκουανγκντόνγκ η πυκνή βλάστηση σκαρφαλώνει σε σπίτια και ουρανοξύστες. Ας μην ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε λίγο νοτιότερα του τροπικού του Καρκίνου. Εκεί, η εφαρμογή πλοήγησης στην όρθια οθόνη των 14,8” της Jaecoo μας δείχνει τα δευτερόλεπτα που απομένουν για να γίνουν πράσινοι οι επόμενοι σηματοδότες, οι οποίοι επικοινωνούν απευθείας με τα αυτοκίνητα και τις έξυπνες συσκευές. Είναι σα να πρωταγωνιστούμε σε ένα οργουελιανό σενάριο. Ένα δυστοπικό περιβάλλον, αλλά με τα οφέλη του. Κάμερες υπάρχουν παντού και συχνά πυκνά βλέπουμε φλας να ανάβουν ενώ περνάμε. «Είμαστε συνηθισμένοι», μου λέει με χαμόγελο η Lynn.  

Αρχοντικός χαρακτήρας

Στο τέλος της πρώτης μέρας, τα επτά αυτοκίνητα του Wuhu Express φτάνουν στη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα του νομού Γιανξί. Έχει νυχτώσει όταν μπαίνουμε στην πόλη αυτή της ενδοχώρας με το εντυπωσιακό skyline να αντανακλάται στα γαλήνια νερά του ποταμού Γκαν Γιανγκ, απέναντι από την ξύλινη παγόδα του πρίγκηπα Τενγκ. Η Ναντσάνγκ είναι πανεπιστημιούπολη και σημαντικός σιδηροδρομικός σταθμός. Έχουμε κάνει 770 χιλιόμετρα μέσα στη μέρα χωρίς να το καταλάβουμε. Το Jaecoo 7 μας απέδειξε αυτό που ξέραμε, ότι οι Κινέζοι προτιμούν τις μαλακές αναρτήσεις, ενώ ξέρουν πλέον να φτιάχνουν ποιοτικές καμπίνες που δεν απέχουν από τα ευρωπαϊκά στάνταρ. Όσο για το υβριδικό κινητήριο σύνολο, ταιριάζει απόλυτα με τον ήπιο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, παρά την εντυπωσιακή ισχύ των 347 ίππων και τη ροπή των 525 Nm. Και αποδείχτηκε οικονομικό, τουλάχιστον στους ήρεμους ρυθμούς του ταξιδιού μας (90-100 χλμ./ώρα), αν κρίνουμε από την ένδειξη των 4,5 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα στον υπολογιστή.       

Το τρένο ξεκινά

Τη δεύτερη μέρα, τα 490 χιλιόμετρα που μας χωρίζουν από τη Γουχού θα αποδειχτούν μεγάλη πρόκληση. Όμως οι υπολογισμοί των Κινέζων θα βγουν ρεαλιστικοί, χάρη στους ρυθμούς με τους οποίους θα κινηθούμε – και τα επτά πληρώματα. Αν και με ορατό τον κίνδυνο να μείνουμε χωρίς βενζίνη στη μέση του δρόμου και να αναγκαστούμε να κόψουμε τις σφραγίδες ασφαλείας στην τάπα καυσίμου και στην υποδοχή φόρτισης. Τελικά, θα φέρουμε όλα τα αυτοκίνητα στον προορισμό, χάρη στην ηλεκτρική αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία των 18,3 kWh. Μπροστά από τις εγκαταστάσεις των Omoda και Jaecoo, το δικό μας οδόμετρο θα γράψει 1.252 χιλιόμετρα με εναπομένουσα αυτονομία 31. Το ιταλικό πλήρωμα είναι τέταρτο στην κατάταξη –ένα κλικ από το βάθρο– αλλά θα λάβει το τρόπαιο για την καλύτερη πρόβλεψη κατανάλωσης. Βλέπετε, εκεί φαίνεται η εμπειρία. Στη συνάντηση με τους δημοσιογράφους, ο πρόεδρος Yin Tongyue θα κάνει και τις απαραίτητες ανακοινώσεις: «θα επενδύσουμε 20 δισεκατομμύρια γιουάν (2,6 δισ. ευρώ) ετησίως σε έρευνα και εξέλιξη τα επόμενα πέντε χρόνια. Πολλά από αυτά τα χρήματα θα διοχετευθούν σε προϊόντα για τη βόρεια Αμερική και την Ευρώπη». Το εξπρές της Chery, κυρίες και κύριοι, έχει ήδη ξεκινήσει… 

Road trip 1.300 χιλιομέτρων

Η διαδρομή μας στο νοτιοανατολικό άκρο της Κίνας ξεκίνησε από την Γκουανγκζού, πρωτεύουσα της κομητείας Γκουανγκντόνγκ, μία από τις μεγαλύτερες πόλεις της χώρας με 19 εκατομμύρια κατοίκους. Την πρώτη μέρα διανυκτερεύσαμε στη Ναντσάνγκ, πρωτεύουσα του Γιανγκσί με έξι εκατομμύρια κατοίκους. Από εκεί, το καραβάνι των επαναφορτιζόμενων Jaecoo 7 κατευθύνθηκε προς τον τελικό προορισμό, την πόλη Γουχού της κομητείας Ανχούι. Στις όχθες του Γιανγκτσέ, του τρίτου σε μήκος ποταμού στον κόσμο, ο οποίος διασχίζει το Νανζίνγκ και εκβάλλει στη Σανγκάη. Στη Γουχού ιδρύθηκε το 1997 η Chery και σήμερα, 27 χρόνια μετά, η εταιρεία κατασκευάζει 1,88 εκατομμύρια αυτοκίνητα το χρόνο, ενώ απασχολεί 48.000 εργαζόμενους σε 10 εργοστάσια εκτός Κίνας.  

Συνέντευξη: Shawn Xu, CEO Omoda & Jaecoo –  «Θέλουμε ένα κέντρο R&D στην Ιταλία»

Ο Διευθύνων Σύμβουλος των Omoda και Jaecoo έχει στο μυαλό του ένα αναπτυξιακό σχέδιο για τη Γηραιά Ήπειρο. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία ενός τεχνολογικού κέντρου στην Ιταλία, πιθανότατα με γραμμή παραγωγής. Συγκεκριμένα, όπως μας εξήγησε ο Shawn Xu – σε μία συνάντηση με Ιταλούς δημοσιογράφους στις εγκαταστάσεις της Γουχού, «η Chery είναι στο στάδιο διαπραγμάτευσης για να ανοίξει ένα σχεδιαστικό κέντρο στην Ιταλία».  

Μπορείτε να σχολιάσετε τις φήμες που κυκλοφορούν σχετικά με τα σχέδιά σας για την Ιταλία; 

Θέλουμε να γίνουμε πολύ δυνατοί στην Ευρώπη. Έχουμε ένα εργοστάσιο στην Ισπανία, όπου στα τέλη της χρονιάς θα ξεκινήσει η παραγωγή του Omoda 5. Η ηλεκτρική έκδοση θα μπει στην παραγωγή το 2025, διότι χρειάζεται να κατασκευάσουμε και τις μπαταρίες στην Ευρώπη ώστε να αποφύγουμε τους δασμούς. Όμως οι μονάδες παραγωγής συσσωρευτών απαιτούν μεγάλο διάστημα ετοιμασίας. Σίγουρα, όσα έχουμε κάνει στην Ισπανία δεν επαρκούν, οπότε η Ιταλία είναι μία από τις υποψήφιες χώρες για ένα δεύτερο εργοστάσιο.  

Αληθεύουν οι φήμες περί ενός κέντρου σχεδιασμού στην Ιταλία; 

Ναι, πρόκειται να το ανοίξουμε πολύ σύντομα. Έχουμε σχέδια για μία έδρα με σημαντικό αριθμό υπαλλήλων. Περίπου εκατό στην αρχή και ακόμη περισσότερους στη συνέχεια. Στην Ιταλία βρίσκονται δυνατοί τεχνίτες, κυρίως στον τομέα του design. Είμαστε σε φάση διαπραγματεύσεων τώρα και μπορώ να επιβεβαιώσω ότι ανάμεσα στις επικρατέστερες πόλεις είναι το Τορίνο.  

Θα φτιάξετε ποτέ ένα μικρότερο μοντέλο από το Omoda 5 για την Ευρώπη; 

Ναι, μετά το 5 και το 7, θα παρουσιάσουμε ένα μικρό, το Omoda 3. Ένα μικρότερο crossover από το 5 με πιο επιθετική σχεδίαση, εμπνευσμένη από τα mecha, τα ρομπότ των γιαπωνέζικων manga. Με μήκος 4,30 μέτρα περίπου. Δεν θέλαμε να είναι πολύ μικρό, ώστε να είναι ευρύχωρο, ειδικά στο πίσω κάθισμα. Σε επίπεδο κινητηρίων συνόλων δε, θα είναι υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Προσβλέπουμε να παρουσιαστεί στην αγορά στις αρχές του 2026.  

Τα ηλεκτρικά δείχνουν να υποχωρούν στην Ευρώπη. Ποιες είναι οι προβλέψεις σας;  

Πρέπει να υπακούσουμε στη ζήτηση. Σίγουρα δεν μπορούμε να κατασκευάζουμε μόνο θερμικά μοντέλα λόγω του περιορισμού εκπομπών ρύπων, όμως μπορούμε να έχουμε μία ισορροπημένη γκάμα με υβριδικά, ακόμη και plug-in.  

Σκοπεύετε να μπείτε και στις αγορές της Γερμανίας και της Γαλλίας; 

Στόχος μας είναι οι μάρκες Omoda και Jaecoo να γίνουν οικουμενικές. Αρχικά είχαμε μία πιο επιθετική στρατηγική και θέλαμε να ανοίξουμε θυγατρικές σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές μέσα στο 2024. Όμως μετά καταλάβαμε ότι χρειάζεται χρόνο. Θα αναπτυχθούμε, χωρίς βιασύνη όμως.  

Στο παρασκήνιο της συνόδου Bricks – Chery και Πεκίνο σε φάση επεκτατισμού

Τις ημέρες που εμείς βρισκόμασταν στην Κίνα, ξεκινούσαν στο Καζάν της Ρωσίας οι εργασίες ενόψει της 16ης συνόδου κορυφής των 24 χωρών BRICS. Ένα σημαντικό διπλωματικό γεγονός, στο οποίο για πρώτη φορά συμμετείχαν χώρες όπως η Αίγυπτος, η Αιθιοπία, το Ιράν και τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και καλύφθηκε ιδιαίτερα από τον κινεζικό τύπο. Ο Πρόεδρος Xi Jinping έπαιξε μάλιστα κρίσιμο ρόλο στη σύνοδο, συμμετέχοντας στην πρώτη διμερή συνάντηση με τον Ινδό ομόλογό του – Modi, εδώ και πέντε χρόνια. Από αυτήν προέκυψε μία σημαντική συμφωνία που αφορά αμφισβητούμενα σύνορα των δύο χωρών. Παράλληλα, οι δύο γίγαντες της Ασίας έδωσαν ιδιαίτερη ώθηση στην οικονομική ενσωμάτωση των χωρών-μελών του BRICS, η οποία ήταν και το κύριο θέμα της συνόδου.  

Ο Xi Jinping συνόδευσε την κινεζική αποστολή στη Ρωσία «ώστε να εμβαθύνει τη συνεργασία με στόχο την αναδιάρθρωση της παγκόσμιας οικονομικής αρχιτεκτονικής». Το όραμα του Κινέζου Προέδρου είναι η δημιουργία μίας εναλλακτικής σφαίρας επιρροής, η οποία αντανακλά σε εκπληκτικό βαθμό τη στρατηγική της Chery. Ο κατασκευαστής με έδρα τη Γουχού είναι παρακλάδι της κυβέρνησης του Πεκίνου, οπότε οι σημαντικότερες αγορές της είναι η Ρωσία, η Λατινική Αμερική και η Μέση Ανατολή. Από τέτοια θέση ισχύος πέρα από τα κινεζικά σύνορα, η Chery αποτελεί εξαίρεση σε σχέση με τους Κινέζους ανταγωνιστές της. Σε επίπεδο ομίλων, είναι σήμερα ο υπ’ αριθμόν ένα εξαγωγέας αυτοκινήτων της Κίνας, με 937.148 μονάδες το 2023, αριθμός που αντιστοιχεί στο 52% της παραγωγής της. Μόνο η SAIC τα κατάφερε πέρυσι καλύτερα, εφόσον συμπεριλάβουμε στις εξαγωγές της και την κοινοπραξία της με την GM.  

Η συγκεκριμένη τάση δείχνει να ενισχύεται το 2024. Στο πρώτο εννεάμηνο η Chery εξήγε 829.000 αυτοκίνητα, διπλάσια και άνω από τη δεύτερη κινεζική εταιρεία. Όμως στην αναμέτρηση ανάμεσα στους μεγάλους Κινέζους κατασκευαστές, η εσωτερική αγορά παραμένει κρίσιμη. Γι’ αυτό και η Chery έχει έτοιμη μια αναπτυξιακή στρατηγική με την οποία ελπίζει να ανεβεί στην κατάταξη των «new energy vehicles» (γνωστών και ως NEVs), στα οποία περιλαμβάνονται ηλεκτρικά και επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Σε αυτή την κατηγορία κυριαρχεί η BYD. «Αρχικά κόψαμε το νήμα των 40, μετά των 50 και πρόσφατα των 60.000 μονάδων το μήνα», μας είπε ο Πρόεδρος της Chery, Yin Tongyue. «Αλλά στόχος μας είναι να φτάσουμε τις 100.000». Αυτό μεταφράζεται ως δεύτερη θέση στην εσωτερική αγορά.   

Όλες οι ειδήσεις

Εκστρατεία «Όχι Βενζίνη, αν δεν φοράς Κράνος» από Υπουργείο Υγείας και Βενζινοπώλες

10 χριστουγεννιάτικα δώρα για λάτρεις του αυτοκινήτου

Renault 5 Turbo 3E: Το «τέρας» επιστρέφει ως… ηλεκτρικό

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο