ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

Αυτό είναι το «πρωτόγονο» υλικό που χρησιμοποιείται στην εξέλιξη των αυτοκινήτων

afto-einai-to-protogono-yliko-pou-chrisimopoieitai-stin-exelixi-ton-aftokiniton-746617

Αν πιστεύετε ότι το αυτοκίνητο σας είναι απλά το αποτέλεσμα πανίσχυρης υπολογιστικής επεξεργασίας, κάνετε λάθος

Η συντριπτική πλειοψηφία του προωθητικού υλικού για τα νέα μοντέλα αυτοκινήτων, πάντοτε έχει μια εκτενή αναφορά στην τεχνολογία που αυτά φέρουν. Aνέκαθεν είχε, μιας και το αυτοκίνητο αποτέλεσε από την γένεση του, ένα πεδίο τεχνολογικών εφαρμογών. Πόσο μάλλον σήμερα, όπου η λειτουργία και τα επί μέρους συστήματα των τετράτροχων, έχουν απεμπολήσει το «αναλογικό» και το μηχανικό και έχουν αγκαλιάσει το «ψηφιακό».

Σε ότι αφορά δε στη διαδικασία της εξέλιξης και της σχεδίασης των αυτοκινήτων, οι Η/Υ και το λογισμικό, αποτελούν εδώ και χρόνια τα βασικά εργαλεία των κατασκευαστών. Κι όμως, υπάρχει ένας τομέας, όπου ακόμα και σήμερα, χρησιμοποιείται μια τεχνική και ένα υλικό που δεν έχει καμία σχέση με όλα αυτά.

Ο λόγος για την μοντελοποίηση των αυτοκινήτων με τη χρήση πηλού, αυτό που στην αυτοκινητοβιομηχανία ονομάζεται «clay modeling». Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό στάδιο, όπου το αυτοκίνητο δημιουργείται σε 2:1 ή ακόμα και σε 1:1 κλίμακα, αποτελώντας ένα ακριβές, «γλυπτό» αντίγραφο αυτού που οι σχεδιαστές έχουν συλλάβει και εμπνευστεί.

Θα περίμενε κανείς, ότι με τα σχεδιαστικά προγράμματα και τις δυνατότητες φωτορεαλισμού που προσφέρουν οι Η/Υ, η διαδικασία αυτή θα έπρεπε να έχει εκλείψει εδώ και δεκαετίες, όμως δεν συμβαίνει. Υπάρχουν δε, πολλοί λόγοι για αυτό.

Όσο «ρεαλιστικό» και αν μοιάζει ένα αυτοκίνητο στην οθόνη ενός υπολογιστή, ακόμα και αν ένα λογισμικό έχει προσδώσει «βάθος» και φωτοσκιάσεις, δεν παύει να αποτελεί μια δισδιάστατη απεικόνιση.

Η μοντελοποίηση με πηλό, προσφέρει στους σχεδιαστές και στους μηχανικούς τη δυνατότητα να αλληλεπιδρούν με την φυσική, απτή μορφή του αυτοκινήτου και να κάνουν άμεσες τροποποιήσεις με προσθαφαίρεση υλικού και «σμίλευση».

Η διαδικασία της δημιουργίας ενός μοντέλου αυτοκινήτου από πηλό είναι πολύπλοκη και απαιτεί εξαιρετική δεξιοτεχνία. Ως βάση χρησιμοποιείται ένας απλός μεταλλικός σκελετός ο οποίος μπορεί να ρυθμιστεί, προκειμένου οι διαστάσεις του μήκους, του μεταξόνιου και των μετατρόχιων, να συμπίπτουν με αυτές του αυτοκινήτου που πρόκειται να παραχθεί.

Στη συνέχεια, ο «κενός» χώρος γεμίζεται με αφρολέξ ώστε να δημιουργηθεί ένα συμπαγές σώμα και στο υλικό αυτό δίνεται ένα πρωταρχικό σχήμα. Ύστερα, με διαδοχικές στρώσεις πηλού ξεκινά η λεπτομερής μοντελοποίηση και κατά τη διαδικασία αυτή, χρησιμοποιείται πληθώρα εργαλείων, με την τεχνική, να μην διαφέρει σε τίποτα από αυτό που ονομάζουμε «γλυπτική».

Όταν πλέον το αντίγραφο του αυτοκινήτου δημιουργηθεί με τον πηλό, οι σχεδιαστές έχουν τη δυνατότητα να το δουν και να το «αγγίξουν» σε φυσική κλίμακα, επιτρέποντας τους να κάνουν γρήγορα και άμεσα αλλαγές και βελτιώσεις στο σχήμα του. Πρόκειται επίσης για μια διαδικασία στην οποία ενέχονται ισότιμα και οι μηχανικοί, αφού μπορούν να εξετάσουν με τη σειρά τους, την χωροταξία των διατάξεων και των στοιχείων που φέρει ένα νέο μοντέλο αυτοκινήτου και το πώς αυτά μπορούν να «χωρέσουν» και να ενσωματωθούν στο σχεδιαστικό καλούπι.

Τέλος, το μοντέλο πηλού χρησιμοποιείται σε αεροδυναμικές δοκιμές και είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν αλλαγές σε αυτό, σε σχέση με την λαμαρίνα, ώστε να επιτευχθεί ένας χαμηλός συντελεστής αντίστασης και να γίνουν βελτιώσεις.

Όλες οι ειδήσεις

Πωλήσεις ηλεκτρικών: Αυτή είναι η εταιρεία που έχει πλησιάσει την Tesla σε απόσταση αναπνοής

Όλες οι «επέτειοι» της αυτοκινητοβιομηχανίας για το 2025

Ο κίνδυνος για να πάρει φωτιά ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μικρότερος σε σχέση με ένα βενζινοκίνητο όχημα

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο