Δύο μοντέλα από διαφορετικούς κόσμους ανανεώθηκαν προσφάτως και έρχονται αντιμέτωπα σε μια συγκριτική αντιπαράθεση που ξεχειλίζει από άνεση και στυλ.
Του Γιάννη Πετρόχειλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος – Μοντάζ: Άγγελος Σκαναβής
Έχουμε αναφέρει αρκετές φορές ότι η κατηγορία των μικρών SUV είναι η πιο «καυτή» των τελευταίων ετών. Δεν χρειάζεται να ανατρέξεις στις πωλήσεις για να επιβεβαιώσεις αυτή τη δυναμική. Αρκεί μια βόλτα στους δρόμους για να καταλάβεις ότι περίπου δύο στα δέκα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν προέρχονται από αυτή την κατηγορία.
Μπορεί το σχεδιαστικό μοτίβο των μοντέλων αυτής της συνομοταξίας να ακολουθεί κάποιες συγκεκριμένες φόρμες όμως τελικά υπάρχουν και διαφορές που ουσιαστικά προσδίδουν και τα μοναδικά στοιχεία ταυτότητας της πρότασης του κάθε κατασκευαστή. Στη συγκεκριμένη συγκριτική δοκιμή συμπεριλάβαμε δύο μοντέλα που προσφάτως αναβαθμίστηκαν. Το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross παρουσιάστηκε πριν από περίπου 8 μήνες ενώ το επίσης ανανεωμένο VW T-Roc, κυκλοφόρησε μόλις πριν από δύο μήνες.
Αρκεί η νέα σχεδιαστική προσέγγιση να βάλει το Citroen σε θέση ισχύος σε μια τόσο δύσκολη κατηγορία; Η απάντηση δεν είναι εύκολη και γίνεται ακόμα πιο περίπλοκη όταν υπάρχουν ανταγωνιστές όπως το VW T-Roc που βρίσκεται σταθερά στις 3 πρώτες θέσεις των πωλήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας τα τελευταία χρόνια. Για το τρέχον έτος η VW αποφάσισε να φρεσκάρει εμφανισιακά το δημοφιλές μοντέλο της το οποίο στην έκδοση R-Line διαθέτει νέα μάσκα εμπρός με επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα LED και το λογότυπο R στις γρίλιες. Στο πίσω μέρος συναντάμε έναν τόνο πιο σκούρα φωτιστικά σώματα LED, μια νέα διακριτική αεροτομή και καινούριο προφυλακτήρα ο οποίος έχει ενσωματωμένες διακοσμητικές απολήξεις εξατμίσεων.
Το C3 Aircross από τη μεριά του έχει επίσης αναβαθμιστεί αισθητικά με την έκδοση C-Series να διαθέτει μια όμορφη και παιχνιδιάρικη διχρωμία με λευκό το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος και κόκκινες πινελιές σε διάφορα σημεία. Η μάσκα είναι πιο επιθετική χάρη στις εκλεπτυσμένες γρίλιες στο κάτω μέρος και τις κόκκινες λεπτομέρειες χαμηλά. Η οροφή είναι βαμμένη σε μαύρο χρώμα, το ίδιο και οι ζάντες, ενώ τα καλύμματα των καθρεπτών είναι βαμμένα στο ανοδιωμένο κόκκινο. Το Citroen στη μάχη της εμφάνισης έχει το πάνω χέρι κυρίως για την αντισυμβατικότητά του σε σχέση με το πιο αυστηρό στις γραμμές τους T-Roc.
Στο εσωτερικό το VW παίρνει το αίμα του πίσω κυρίως χάρη στις σημαντικές αναβαθμίσεις της έκδοσης R-Line. Εκτός από τις ψηφιακές οθόνες πληροφοριών και infotainment, η ποιότητα των υλικών έχει αναβαθμιστεί, ενώ στο τιμόνι τα χειριστήρια είναι αφής δίνοντας μια αίσθηση πολυτέλειας στο μοντέλο. Διαθέτει αρκετά μεγάλους χώρους για τον οδηγό και τους επιβάτες, ενώ είναι εξαιρετικά άνετο. Το Aircross από τη μεριά του συνεχίζει να είναι ευχάριστο και «ριζοσπαστικό» στο εσωτερικό του, με την προσθήκη της νέας infotainment οθόνης να έχει προσθέσει μια Hi-Tech πινελιά. Τα καθίσματα παραμένουν κορυφαία σε άνεση, ενώ είναι ευρύχωρο τόσο για τους επιβάτες μπροστά όσο και πίσω. Ο χώρος αποσκευών του Citroen είναι στα 410 λίτρα, ενώ του VW είναι λίγο μεγαλύτερος, στα 445 λίτρα.
Δυνατά μηχανικά σύνολα
Στον τομέα του κινητήρα τα δύο αυτοκίνητα έχουν ένα κοινό σημείο το οποίο είναι ότι δεν διαθέτουν κανένα είδος ηλεκτροκίνησης. Τόσο το Aircross όσο και το T-Roc είναι εξοπλισμένα με θερμικό κινητήρα, κάτι που αρχίζουμε να ξεχνάμε όσο περνάμε στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Το VW είναι εξοπλισμένο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 1.5 λίτρων TSI ο οποίος με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 150 ίππους και 250Nm ροπής. Το σύνολο συνοδεύεται από αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG 7 σχέσεων. Στη Γαλλική «όχθη» συναντάμε ένα τρικύλινδρο σύνολο 1.2 λίτρων PureTech το οποίο με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 130 ίππους και 230Nm ροπής. Ο κινητήρας συνεργάζεται επίσης με αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων ΕΑΤ.
Οι διαφορές στην απόδοση των δύο κινητήρων είναι μικρές με το T-Roc να έχει ένα μικρό προβάδισμα όχι τόσο στον τομέα των επιδόσεων, αλλά κυρίως στον τομέα της ποιότητας λειτουργίας. Το γερμανικό σύνολο ανεβάζει ομαλά και πολιτισμένα στροφές και αφήνει στον οδηγό μια αίσθηση ποιότητας στη λειτουργία και πιο άμεσης απόκρισης, αντίθετα με το Aircross το οποίο διαθέτει την απαραίτητη ζωηράδα να κινηθεί εξίσου σβέλτα, ωστόσο το κάνει με περισσότερο θόρυβο. Εν μέρει παίζουν ρόλο και τα αυτόματα κιβώτια των δύο αυτοκινήτων όπου το DSG της VW φαίνεται να υπερέχει σε σχέση με εκείνο του Citroen.
Όσον αφορά στην κατανάλωση, το σύνολο της Volkswagen αποδείχτηκε πιο οικονομικό καθώς στη διάρκεια της δοκιμής σημείωσε επίδοση 7,8 λίτρων/100 χιλιόμετρα, αντίθετα με το Citroen το οποίο κυμάνθηκε στα 8,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Και τα δύο αυτοκίνητα διαθέτουν συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης με το T-Roc να είναι ελαφρώς καλύτερα εξοπλισμένο.
Δρόμοι αντίθετοι
Εντελώς διαφορετική είναι η προσέγγιση των δύο αυτοκινήτων όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Το T-Roc είναι ένα αυτοκίνητο με σπορ συμπεριφορά, πιο αιχμηρή αίσθηση από το τιμόνι και κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης. Μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστικό στις στροφές, ενώ η σταθερότητά του είναι απαράμιλλη. Οι αναρτήσεις είναι σφιχτές στη ρύθμισή τους χωρίς όμως να επηρεάζουν την άνεση, ενώ τα φρένα είναι αποτελεσματικά και δεν κουράζονται ακόμα και σε έντονη χρήση. Συνολικά είναι ένα αυτοκίνητο που ευχαριστιέσαι να οδηγείς είτε μέσα στην πόλη, είτε σε μια όμορφη διαδρομή στην επαρχία.
Στην απέναντι πλευρά έχουμε το Citroen το οποίο είναι δομημένο πάνω στους άξονες της άνεσης και της ασφάλειας. Προκύπτει πολύ εύκολο στην οδήγηση και ιδιαίτερα ευέλικτο μέσα στην πόλη. Το δυνατό σημείο του Aircross είναι να σε μεταφέρει ατσαλάκωτο στον προορισμό σου με ευχάριστο, άνετο και ξεκούραστο τρόπο.
Η Citroen έχει επιλέξει το δρόμο της άνεσης, της ευχρηστίας και της ευρυχωρίας στην περίπτωση του Aircross το οποίο εξακολουθεί παρά το γεγονός ότι βρίσκεται 5 χρόνια στην αγορά να είναι ευχάριστο και φρέσκο. Από την άλλη το SUV της Volkswagen είναι πιο σπορτίβ, έχει να προτάξει ένα πολύ καλό στήσιμο στο δρόμο, ενώ παράλληλα έχει αναβαθμιστεί ποιοτικά, ειδικά στην έκδοση R-Line. Η τιμή του Citroen είναι στα 24.800 ευρώ, ενώ εκείνη του T-Roc είναι στα 29.550 ευρώ. Η διαφορά δεν είναι μικρή και ίσως είναι καθοριστική για την τελική επιλογή, αν και ο χαρακτήρας των δύο αυτοκινήτων είναι εκείνος που τελικά θα κρίνει αυτό που θα επιλέξει ο αγοραστής.