Ο επιμένων νικά; Κάποιες φορές ναι. Και σε αυτό ποντάρει προφανώς η Volkswagen με την δεύτερη «ανοιχτή» έκδοση του T-Roc, η οποία βασίζεται στην δεύτερη γενιά του επιτυχημένου μικρού SUV. Η πρώτη προσπάθεια παντρέματος των δύο κόσμων, πάντως, δεν… έσπασε τα ταμεία της εταιρείας.
Της Χριστίνας Μυρτώ Σταθάκη – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Η ιδέα να συνδυάσει ένα αυτοκίνητο δύο διαφορετικούς κα επιτυχημένους κόσμους είναι, τουλάχιστον στα χαρτιά, πολύ καλή. Τα SUV είναι εξαιρετικά δημοφιλή και τα cabrio δεν φεύγουν ποτέ από τη μόδα. Επιπλέον οι petrolheads θα χαρούν γιατί το T-Roc Cabriolet, κόντρα στην τάση της εποχής, αποποιείται τον εξηλεκτρισμό. Αποποιείται και την ιδέα των «σκληρών οροφών» όπως την χορτάσαμε τα παλιότερα χρόνια με τα CC (Coupe Cabriolet) και δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην παραδοσιακή υφασμάτινη οροφή. Όμως σε αντίθεση με ό,τι μπορεί να νομίζουμε, αυτή η οροφή δεν έχει τα παραδοσιακά μειονεκτήματα του παρελθόντος. Χάρη στην ποιότητα των υλικών της δεν αφήνει τους ενοχλητικούς ήχους να φτάνουν μέσα στην καμπίνα των επιβατών, ακόμα και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε μεγάλες ταχύτητες σε αυτοκινητόδρομο. Η οροφή ανοίγει σε 9 δευτερόλεπτα, με το πάτημα ενός κουμπιού στην κεντρική κονσόλα, ακόμα και όταν κινούμαστε με μικρές ταχύτητες, έως 30 χλμ./ώρα.
Μικρή ανανέωση
Οι αισθητικές αλλαγές περιορίζονται στην επανασχεδιασμένη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα και τις ασημί λεπτομέρειες. Αλλά το βασισμένο στην πλατφόρμα MQB μοντέλο έχει μη ορατές διαφορές από τον πρόγονο του, όπως οι ενισχύσεις στο πλαίσιο, το πάτωμα και τις κολώνες. Το συνολικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 3,4 εκατοστά και είναι πλέον 4,27 μέτρα ενώ το μεταξόνιο είναι κατά 3,7 εκατοστά μεγαλύτερο, φτάνοντας στα 2,63 μέτρα, αλλαγές που αξιοποιήθηκαν στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Όπως είναι λογικό, η Cabrio έκδοση του T-Roc δεν έχει μόνο πλεονεκτήματα. Η έλλειψη πίσω θυρών και οι σχεδιαστικές διαφοροποιήσεις, κάνουν τις δύο πίσω θέσεις άνετες μόνο για μικρόσωμους επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι μικρός, με περιορισμένο και καθόλου πρακτικό άνοιγμα. Στην ουσία νιώθεις σαν να «φουρνίζεις» αντικείμενα στο πορτμπαγκάζ, προσπαθώντας παράλληλα να μην χτυπήσεις το κεφάλι σου στην πόρτα του. Βέβαια το πιθανότερο είναι πως ο αγοραστής ενός τέτοιου, ιδιαίτερου μοντέλου, δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για αυτά, όσο για την εμπρός αριστερή θέση και την αίσθηση οδήγησης που προσφέρει ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Τα υλικά μέσα στην καμπίνα είναι ποιοτικά και αντιστοίχως άξια του σήματος που φέρει το μοντέλο. Το νέο σύστημα infotainment 9,2 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 8 ιντσών είναι πολύ όμορφα και πρακτικά, ενώ τα καθίσματα είναι άνετα, ακόμα και για μεγάλα ταξίδια. Εκτός της οθόνης και με φυσικά χειριστήρια έχουν μείνει το ηχοσύστημα και ο κλιματισμός, κάτι που εκτιμούμε ιδιαίτερα, αφού η ιδέα να χρειάζεται να ψαχουλεύουμε την οθόνη για να χαμηλώσουμε το ραδιόφωνό ή να ανοίξουμε τον κλιματισμό την ώρα που οδηγούμε, δεν μας αρέσει καθόλου. Βέβαια θα προτιμούσαμε μια κάμερα οπισθοπορείας αντί για τους περιμετρικούς αισθητήρες. Οι θήκες μέσα στην καμπίνα είναι πολλές και πρακτικές, με δυνατότητα να φιλοξενήσουν πολλά, διαφόρων μεγεθών πράγματα με ασφάλεια.
Πρεμιέρα για τον κινητήρα
Στο νέο T-Roc Cabriolet συναντάμε για πρώτη φορά την επόμενη γενιά (EVO2), του κινητήρα 1.500 κ.εκ TSI, ο οποίος είναι κατά 21 κιλά ελαφρύτερος από τον προηγούμενο και εξελιγμένος σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμου, τις εκπομπές ρύπων και την αποτελεσματικότητα. Διαθέτει ένα βελτιωμένο σύστημα Ενεργής Διαχείρισης Κυλίνδρων (ACTplus) το οποίο απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους όταν οι συνθήκες το επιτρέπουν. Διαθέτει ακόμα τουρμπίνα μεταβλητής γεωμετρίας, ψεκασμό 350 bar, κυλίνδρους με ειδική επίστρωση που μειώνει μας τριβές και πιστόνια με αγωγούς ψύξης για καλύτερη και αποδοτικότερη καύση.
Ο κινητήρας αποδίδει ισχύ 150 ίππων και σε συνδυασμό με το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων κάνει την οδήγηση ξεκούραστη και απροβλημάτιστη. Για να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα χρειάζεται 9,6 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα του είναι τα 205 χλμ./ώρα. Βεβαίως υπάρχει και η επιλογή του κινητήρα 1.000 κ.εκ με ισχύ 110 ίππων.
Οδηγώντας το στον Ομφαλό της γης.
Επιλέξαμε να κάνουμε μια μικρή εξόρμηση με το ανοιχτό T-Roc γύρω από τον Παρνασσό. Περάσαμε από την Αράχωβα, τη Μύκονο του χειμώνα (αν και καλοκαίρι) συνεχίσαμε προς τους Δελφούς και ύστερα κατευθυνθήκαμε προς το Γαλαξίδι. Για την επιστροφή επιλέξαμε τη διαδρομή που περνά από τη Δεσφίνα. Μας γοήτευσε η ιδέα να οδηγήσουμε ένα ανοιχτό αυτοκίνητο μέσα από χειμερινούς προορισμούς με απολαυστικούς φιδίσιους δρόμους και έντονη εσάνς Ράλλυ Ακρόπολις. Διότι σε όλη τη διαδρομή οι μπλε ταμπέλες έδειχναν δεξιά και αριστερά ονομασίες χωριών που φιλοξενούσαν παλιές ειδικές διαδρομές, στις οποίες μπορεί η Ακροπολική σκόνη να έχει κατακάτσει, αλλά στην ψυχή μας μυρίζουν ακόμα χώμα, βενζίνη και λάστιχο. Μάλιστα μπήκαμε στον πειρασμό να κινηθούμε προς την αειθαλή διαδρομή των Βωξιτών, η οποία υπάρχει στο πρόγραμμα και του εφετινού αγώνα, αλλά η λογική υπερίσχυσε του συναισθήματος. Τουλάχιστον για αυτή τη φορά.
Το T-Roc Cabriolet δεν είχε κανένα πρόβλημα να προσαρμοστεί από τις υψηλές ταχύτητες του αυτοκινητοδρόμου, στις ανηφορικές φουρκέτες πάνω από την Ιτέα και στους μέτριας ποιότητας και ταχύτητας επαρχιακούς δρόμους της διαδρομής μας. Ούτε μια στιγμή δεν προβληματιστήκαμε από την οδική συμπεριφορά του, που δεν έχει να ζηλέψει κάτι από άλλα SUV. Βέβαια ο καύσωνας μας υποχρέωσε να επιλέξουμε να μην ανοίξουμε την οροφή, παρά μόνο όταν ο ήλιος έδυσε και η ζέστη έπαψε να είναι αφόρητη. Η κατανάλωση κατά την διαδρομή μας ήταν στα 6,5 λίτρα/100 χλμ.
Πλούσιος εξοπλισμός ασφαλείας
Η λίστα του στάνταρ εξοπλισμού περιλαμβάνει τα Front Assist και Lane Assist ενώ προαιρετικά το T-Roc Cabriolet μπορεί να εφοδιαστεί με το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης IQ.DRIVE travel Assist το οποίο λειτουργεί έως την ταχύτητα των 210 χλμ./ώρα. Επιπλέον η Volkswagen δίνει την δυνατότητα εξοπλισμού του μοντέλου με IQ.LIGHT, με προβολείς LED matrix για την καλύτερη δυνατή ορατότητα, ακόμα και σε δύσκολες συνθήκες.