Το ολοκαίνουργιο Nissan Z κάνει το ντεμπούτο του στους αγώνες drift, με τον κινητήρα του VR38DETT να αποδίδει 1.300 ίππους!
Ένα αυτοκίνητο που θέλει να συμμετάσχει στη Formula Drift εν έτει 2022, πρέπει να έχει περισσότερη ιπποδύναμη από …λογική. Οτιδήποτε κάτω από τους 1.000 ίππους θα χαθεί μέσα στους καπνούς από τα ελαστικά των ισχυρότερων ανταγωνιστών. Για αυτό το λόγο δεν μας φάνηκε περίεργο όταν μάθαμε πως το Nissan Z με το οποίο θα διαγωνιστεί ο Chris Forsberg αποδίδει 1.300 ίππους και 1.762Νm ροπής! Την ίδια στιγμή, η παραπάνω δύναμη δεν είναι πρωτόγνωρη για τον κινητήρα που βρίσκεται κάτω από το καπώ ανθρακονημάτων, καθώς πρόκεται για τον VR38DETT. Το Z του Forsberg θα είναι το πρώτο Nissan Z που συμμετέχει σε αγώνες, προλαβαίνοντας ακόμη και την ομάδα Super GT της ίδιας της Nissan, η οποία θα ξεκινήσει να αγωνίζεται σε περίπου δύο εβδομάδες.
Πολύ λάτρεις της αυτοκίνησης θεωρούν πως το νέο Z είναι μια ακόμη …ανακύκλωση του πατώματος Ζ34, το οποίο είναι πλέον 13 χρονών και πως αυτό είναι κακό, ενώ στην πραγματικότητα, για τους αγωνιζόμενους αλλά και τους κατασκευαστές των αγωνιστικών για drift, είναι κάτι πολύ θετικό. Το σασί έχει αποδείξει την αξία του, ενώ η πληθώρα ανταλλακτικών που διατίθενται από την πρώτη στιγμή στην αγορά και η εξοικείωση των κατασκευαστών με αυτά, κάνουν την αναβάμιση του αυτοκινήτου ευκολότερη.
Το πιο κλασσικό εξάρτημα στο Nissan Z του Forsberg είναι ο κινητήρας. Αντί να χρησιμοποιήσει τον VR30DDTT με τον οποίο συνοδεύεται εργοστασιακά το νέο Ζ, το αγωνιστικό αυτοκίνητο χρησιμοποιεί τον θρυλικό VR38DETT. Πρόκειται για έναν δοκιμασμένο κινητήρα ο οποίος αντέχει να φτάσει με άνεση πάνω από τους 1.000 ίππους. Ο κινητήρας αναβαθμίστηκε από την BoostLogic, με σφυρήλατο μπλοκ 3,8 λίτρων από την Sunny Bryant και τα custom πιστόνια της BoostLogic, με βραχίονες της Manley, έχοντας σχέση συμπίεσης 9 προς 1. Η πίεση των δύο G30-770 turbo της Garrett ελέγχεται από δύο σκάστρες Turbosmart Hypergate 45, οι οποίες διώχνουν τον αέρα πάνω από το καπώ. Η εξάτμιση φτιάχνεται από την Magnaflow.
Το «γραφείο» ενός οδηγού αγώνων είναι χρηστικό αποκλειστικά για τον σκοπό για τον οποίο σχεδιάστηκε. Καθώς πρόκειται για ένα αυτοκίνητο drift, ο οδηγός πρέπει να είναι άνετος και ασφαλής, με τον λεβιέ ταχυτήτων και το χειρόφρενο να είναι κοντά και εύκολα στη χρήση. Ο Forsberg χρησιμοποιεί για πρώτη φορά υδραυλικό χειρόφρενο στο αυτοκίνητο του, και πιο συγκεκριμένα ένα πακέτο της Wilwood, το οποίο προσθέτει ένα δεύτερο σετ από δαγκάνες στους πίσω τροχούς.
Γύρω από τον οδηγό – και μερικές φορές το συνοδηγό – είναι ένα custom roll cage, ενώ κάθονται στα αγωνιστικά καθίσματα Recaro Pro Racer, με ζώνες ασφαλείας της Takata. Στην καμπίνα υπάρχει και μία ακόμη προσθήκη από τον κόσμο του off-road, με το Rugged Radios “Parker Pumper” να φιλτράρει τον άερα που μπαίνει μέσα στο κράνος και τον Forsberg να εξασφαλίζει πως δεν θα αναπνέει μονίμως …καμμένο λάστιχο (ακόμη και όταν ηγείται στον αγώνα, καθώς καπνός από τα δικά του ελαστικά μπαίνει μέσα στην καμπίνα).
Το αμάξωμα είναι φαρδύτερο και έχει σχεδιαστεί από την Streethunter Designs, ενώ την εμφάνιση ολοκληρώνουν οι 18άρες ζάντες της Rotiform. Η επιθετική στάση είναι αποτέλεσμα των ειδικά σχεδιασμένων αναρτήσεων της BC Racing, ενώ η κλίση των εμπρός τροχών μεγιστοποιείται με το Z34 Super Angle Kit της Parts Shop Max.
Το πρώτο Nissan Z που συμμετέχει σε αγώνες
Όταν ο Chris Forsberg ντρίφταρει το Nissan Z του στους δρόμους του Long Beach για τον πρώτο γύρο του πρωταθλήματος Formula Drift 2022, το αυτοκίνητο του έγινε το πρώτο Z που διαγωνίστηκε σε πρωτάθλημα παγκοσμίως. Πρόλαβε ακόμη και την αγωνιστική ομάδα της Nissan και τη Nismo, όπου ετοιμάζονται να συμμετάσχουν στη κατηγορία Super GT σε λίγο καιρό. Είναι εντυπωσιακό το γεγονός ότι η ομάδα του Forsberg είχε μόλις 6 εβδομάδες για να αναβαθμίσει εξ’ολοκλήρου το νέο Nissan Z.
Ο Forsberg με το νέο Ζ κατάφερε να προκριθεί στην όγδοη θέση, δείχνοντας την εμπειρία της συγκεκριμένης αγωνιστικής ομάδας.