Στα άδυτα της Pagani: Μοιραζόμαστε μαζί σας ένα μοναδικό και αποκλειστικό project που πραγματοποιήσαμε στα τέλη του περασμένου έτους, όπου είχαμε την ευκαιρία να ανακαλύψουμε τον μαγευτικό κόσμο της Pagani.
Η ιστορία της Pagani:
O Horacio Pagani γεννήθηκε στην Αργεντινή τον Νοέμβριο του 1955. Από μικρή ηλικία έδειξε μεγάλο ενδιαφέρον στη μηχανολογία, αλλά ήξερε πως η μικρή επαρχιακή πόλη στην οποία γεννήθηκε δεν θα μπορούσε να εκπληρώσει τα όνειρά του για μία τέτοια καριέρα. Είχε ανοίξει ένα μικρό μαγαζί όπου εργαζόταν από μικρή ηλικία, αποκτώντας πολύ σημαντική εμπειρία στη δεξιοτεχνία. Όταν ήταν 20 ετών, σχεδίασε και κατασκεύασε το πρώτο του αγωνιστικό αυτοκίνητο για τη Formula 3.
Ένα πολύ σημαντικό σημείο στη ζωή του στην Αργεντινή ήταν όταν τον προσέλαβε η Renault για να αναβαθμίσει το αμάξωμα ενός αγωνιστικού της αυτοκινήτου. Οι βελτιώσεις του Pagani είχαν εντυπωσιακά αποτελέσματα και ο ίδιος κατάφερε να δείξει για πρώτη φορά το ταλέντο του στον έξω κόσμο. Μετά από αυτή την επιτυχία, ο Pagani επισκέφθηκε τη Lamborghini και συναντήθηκε με τον επικεφαλής τεχνικό διευθυντή, Giuulio Alfieri. Το 1982 αποφάσισε να μεταναστεύσει στην Ιταλία και μετά από αρκετές προσπάθειες και πολλή επιμονή κατάφερε να πιάσει δουλειά στη Lamborghini. Αρχικά απλώς σφουγγάριζε τα πατώματα, αλλά με τον καιρό κατάφερε να αναρριχηθεί στις θέσεις της εταιρίας.
Έγινε ο αρχιμηχανικός της Lamborghini και κατασκεύασε την Countach Evoluzione (concept). Προσπάθησε επανειλημμένα να πείσει τη Lamborghini να επενδύσει σε ειδικούς φούρνους για να επεκτείνει τη παραγωγή ανθρακονημάτων για την Evoluzione. Η Lamborghini αρνήθηκε, λέγοντας πως ούτε η Ferrari έχει φούρνο για ανθρακονήματα, άρα δεν τον χρειάζονται.
Ο Horacio τότε πήρε ένα δάνειο και αγόρασε τον δικό του φούρνο στα τέλη του 1987 και στη συνέχεια, το 1991, έφυγε από τη Lamborghini και ξεκίνησε τη δικιά του εταιρία με την ονομασία Modena Design. H Pagani Automobili Modena ιδρύθηκε το 1992. Το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκεύασε ήταν η Zonda, που χρειάστηκε επτά χρόνια για να ολοκληρωθεί. Ο Pagani ήθελε -και κατάφερε- να επικεντρωθεί στην ομορφιά και την αίσθηση του αυτοκινήτου, δημιουργώντας κινούμενα έργα τέχνης.
Έτσι, από τότε, δεν έδινε τόση σημασία στην ονομαστική ιπποδύναμη του κινητήρα όσο στον ήχο του και την αίσθηση που σου δίνει οδηγώντας. Για αυτό, προσέγγισε τη Mercedes-Benz και δεν επέλεξε κάποιον κινητήρα από το τμήμα AMG, αλλά τον Μ120 (που η Mercedes χρησιμοποιούσε στις S 600, CL 600, SL 600), ρυθμίζοντάς τους για μια μεθυστική μελωδία. Προχωρώντας, βέβαια, στο επόμενο μοντέλο, τη Huayra, η συνεργασία μεταξύ των δύο εταιριών αναβαθμίστηκε και πλέον η AMG κατασκευάζει αποκλειστικά για την Pagani έναν twin-turbo V12 60 μοιρών, με τρομακτική ροπή και δύναμη, ωραίο ήχο και καμία απολύτως ηλεκτρική υποβοήθηση.
Το μουσείο
Στο μουσείο της μπορείς, ακόμη και αν δεν γνωρίζεις τη μάρκα, να μάθεις τα πάντα για την πορεία του χαρισματικού Horacio Pagani, αλλά και για την εταιρία του. Προσωπικά όμως, ήταν σαν να βλέπω από κοντά όλα τα αυτοκίνητα που θαύμαζα πριν από πολλά χρόνια στην πιο γνωστή εκπομπή αυτοκινήτου στον κόσμο. Πώς να μη σου έρθουν στο μυαλό ο εκκωφαντικός ήχος της εξάτμισης και ο γνωστός ασπροντυμένος οδηγός όταν αντικρίζεις τη Zonda R;
Η γραμμή παραγωγής
Και αφού δεις από κοντά τους «παιδικούς σου ήρωες», περνάς στη γραμμή παραγωγής. Η περιήγηση στο εργοστάσιο σε ξαφνιάζει με το κορυφαίο επίπεδο ποιότητας και το πάθος για το αντικείμενο. Το επίπεδο δεξιοτεχνίας είναι κορυφαίο, ενώ η διαδικασία κατασκευής των τεράστιων κομματιών από ανθρακονήματα για τα αυτοκίνητα, μια αυτοτελής μορφή τέχνης. Αρκετή εντύπωση μου έκανε και ο χαμηλός μέσος όρος ηλικίας όλων των εργαζομένων και στελεχών.
Συνέντευξη με τον Christopher Pagani
Ο Horacio Pagani ήταν εξαιρετικά απασχολημένος εκείνες τις μέρες, αλλά ο γιός του Christopher, o οποίος είναι επικεφαλής του τμήματος Marketing της Pagani, βρήκε λίγο χρόνο στο εντυπωσιακά πλήρες πρόγραμμα του -και λίγες μέρες πριν φύγει για το μήνα του μέλιτός του- για να μας μιλήσει, όντας εξαιρετικά φιλόξενος και πάντοτε χαμογελαστός.
Η δοκιμή της Huayra Codalunga
Φυσικά, το αποκορύφωμα του ταξιδιού δεν ήταν άλλο από την εμπειρία με την Pagani Huayra Codalunga. Λέω εμπειρία και όχι δοκιμή, γιατί με αυτά τα αυτοκίνητα βιώνεις κάτι παραπάνω με την οδήγησή τους. Ποτέ δεν φανταζόμουν να δω από κοντά αυτό το μοντέλο, πόσω μάλλον να το οδηγήσω. Όσο ενθουσιασμένος και αν ήμουν από την πρώτη κιόλας επικοινωνία με την εταιρία, τίποτα δεν μπορεί να σε ετοιμάσει για αυτή την έκρηξη αισθήσεων που έχεις μέσα σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο.
Όλες οι ειδήσεις
Πήγαμε στο μουσείο της Pagani: Μικρός χώρος, μεγάλη ιστορία – Βίντεο
Maserati GranCabrio: Με άλλο αέρα
Ντεμπούτο για το BYD YangWang U9 των 1.300 ηλεκτρικών ίππων!