EDITOR'S PICK

«Στίγματα» στο πίσω παράθυρο: Αυτός είναι ο λόγος που σας φαίνεται… πουά

stigmata-sto-piso-parathyro-aftos-einai-o-logos-pou-sas-fainetai-poua-725589

Ένα χαρακτηριστικό που μπορεί για πολλούς να θεωρηθεί «ελάττωμα» του παραθύρου, είναι όμως έτσι τα πράγματα;

Σίγουρα θα το έχετε δει όλοι, στο δικό σας ή σε κάποιο άλλο αυτοκίνητο. Μιλάμε για αυτές τις «βούλες» στο πίσω παράθυρο, σαν σημεία περιορισμένης διαφάνειας, που διακρίνονται έντονα όταν το φως πέφτει υπό συγκεκριμένες γωνίες.

Το φαινόμενο το συναντά κανείς ακόμα και σε ολοκαίνουργια αυτοκίνητα και τα σημάδια αυτά δεν φεύγουν, όσο και αν τρίβει κανείς ή ρίχνει νερό με πίεση στο πλύσιμο. Σε μερικές περιπτώσεις η διάταξη και το μέγεθος των σημαδιών φαίνεται να ακολουθούν ένα μοτίβο, ενώ σε άλλες, είναι τελείως χαοτικά, θυμίζοντας… σκύλο Δαλματίας.

Πολλοί είναι αυτοί λοιπόν που πιστεύουν ότι πρόκειται για ελαττωματικά ή χαμηλής ποιότητας τζάμια, όμως όπως θα δούμε στη συνέχεια,  δεν πρόκειται για κάτι τέτοιο και τα σημάδια αυτά είναι το φυσικό επακόλουθο της κατασκευαστικής διαδικασίας.

Συγκεκριμένα πρόκειται για περιοχές με διαφορετική πυκνότητα και δομή υλικού, όπου το φως διαθλάται διαφορετικά σε σχέση με την υπόλοιπη επιφάνεια, δημιουργώντας αυτό το φαινόμενο των «σημαδιών».

photo: researhgate.com

Το γεγονός δεν επηρεάζει την αντοχή της εκάστοτε μονάδος ούτε και υποβαθμίζει την λειτουργικότητας της, αφού εμφανίζεται σε πολύ συγκεκριμένες συνθήκες που έχουν να κάνουν με την προσπίπτουσα γωνία του φωτός.

Η δημιουργία αυτών των περιοχών, προκύπτει από την διαδικασία θερμικής σκλήρυνσης των τζαμιών (tempered) όπου το υλικό εκτίθεται σε θερμοκρασίες που μπορεί να υπερβαίνει τους 600 βαθμούς κελσίου και στην συνέχεια ψύχεται απότομα.

Τα ακροφύσια μέσω των οποίων γίνεται η διαδικασία ψύξης δεν είναι δυνατόν να έχουν ομοιόμορφη κατανομή σε ότι αφορά στη μείωση της θερμοκρασίας επάνω στην επιφάνεια του τζαμιού και ως αποτέλεσμα, έχουμε αυτές τις περιοχές – σημάδια όπου το υλικό κρυώνει πιο γρήγορα σε σχέση με τη υπόλοιπη επιφάνεια.  Πρόκειται λοιπόν για κάτι «φυσιολογικό» και επακόλουθο της κατασκευαστικής διαδικασίας.

Όλες οι ειδήσεις

Autotypos Weekend – Τα καλύτερα της εβδομάδας 29/07-02/08

Δοκιμή Volkswagen Taigo 1.5 TSI 150 PS DSG: Η αρχή της υπεροχής

Θα είναι έτσι το νέο υβριδικό Mazda CX-5;

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο