EDITOR'S PICK

Renault Austral: Πλήρως εξηλεκτρισμένο, χωρίς ανάγκη για φόρτιση

renault-austral-pliros-exilektrismeno-choris-anagki-gia-fortisi-636254

Το νέο Austral έχει σκοπό να γράψει μία νέα σελίδα σε ότι αφορά τα μεσαία SUV μοντέλα της Renault, ποντάροντας σε κάποιους παράγοντες που μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

Του Roberto Lo Vecchio

Αφήστε στην άκρη τις όποιες συστολές. Αυτό είναι και το μάντρα του Austral, της νέας πρότασης της Renault στην κατηγορία των μεσαίων SUV μοντέλων. Έχει συνολικό μήκος 4,5 μέτρα, το οποίο ήδη από το όνομα του υπογραμμίζει την πρόθεση της γαλλικής φίρμας να αλλάξει σελίδα και να ξεφύγει από την κληρονομιά και τα όποια μειονεκτήματα είχε ο προκάτοχός του Kadjar.

Όχι ότι το τελευταίο αποτέλεσε ένα εμπορικό φιάσκο, έχοντας μία πορεία που άπαντες οι υπεύθυνοι προϊοντικού σχεδιασμού της Renault θέλουν να ξεχάσουν. Στο κάτω κάτω, μέσα σε μία εξαιρετικά ανταγωνιστική κατηγορία, το εν λόγω μοντέλο κατάφερε να πουλήσει σχεδόν 600.000 αντίτυπα στη σύντομη καριέρα του. Περισσότερο από οτιδήποτε άλλο είναι θέμα προσέγγισης. Ενώ το Kadjar ήταν ένα μοντέλο που δεν είχε κάτι το ξεχωριστό σε σχέση με τους ανταγωνιστές του, το Austral θέλει να κερδίσει μία θέση στον ήλιο, ανάμεσα στους βασικούς πρωταγωνιστές της κατηγορίας. Όπως για παράδειγμα τον μακρινό συγγενή του, το νέας γενιάς Nissan Qashqai, με το οποίο μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική πλαισίου CMF-CD, που χρησιμοποιείται για τα μεσαία-μεγάλα αυτοκίνητα της Συμμαχίας Renault-Nissan. Άλλωστε, ο Luca De Meo, ο νέος διευθύνων σύμβουλος του Γάλλου κατασκευαστή, δεν είναι τύπος που ικανοποιείται με μεσοβέζικες λύσεις. Μέχρι στιγμής έχει καταφέρει να δημιουργήσει επιτυχημένα πρότζεκτ, ή τουλάχιστον να βάλει τις σωστές βάσεις για να επιτευχθούν. Σε αυτές τις περιπτώσεις μπαίνουν στο παιχνίδι πολλοί παράγοντες, μερικές φορές απρόβλεπτοι, που επηρεάζουν τη ζήτηση. Το Austral δεν θα αποτελεί εξαίρεση σε αυτή τη λογική, αλλά η όποια πιθανή επιτυχία του στην ευρωπαϊκή αγορά δεν θα έχει αφεθεί στην τύχη του. Πράγματι, το νέο SUV της Renault έχει πάρει «σάρκα και οστά» βάση ενός στρατηγικού σχεδίου και βασίζεται σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και εξοπλισμό. Όπως είναι η πρωτότυπη σχεδίαση, το εξελιγμένο πλαίσιο, η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής, λύσεις που αφορούν το θέμα της πρακτικότητας και τέλος, την γκάμα των προσφερόμενων κινητήρων.

Σχετικά με τον σχεδιασμό, το νέο Austral δεν είναι φτιαγμένο για να καταπλήξει το κοινό και να κάνει τους περαστικούς να γυρίσουν το κεφάλι τους. Σε έναν κλάδο της αγοράς γεμάτο εναλλακτικές προτάσεις, η Renault επιλέγει να μην καταφύγει σε φανταχτερές και ακραίες αισθητικές λύσεις. Το μήνυμα που μεταφέρει μέσα από τη σχεδίαση του αμαξώματος, δεν προδιαθέτει επιθετικότητα ή εκκεντρικότητα, αλλά μάλλον όλα αυτά που επιθυμεί ο σύγχρονος οικογενειάρχης. Στη συνέχεια, αντιλαμβάνεστε ότι η κορυφαία έκδοση αποδίδει 200 ​​ ίππους και μπορεί να υπερηφανεύεται για τις εξαιρετικές τιμές στην επιτάχυνση εν κινήσει, όπως μαρτυρούν τα 5,9 δευτερόλεπτα για το 80-120 χλμ./ώρα. Στυλιστικά, όμως, παραμένει ήρεμο και χαλαρό, ικανό να ανταποκρίνεται στα γούστα ενός ετερόκλιτου κοινού. Αυτό, προσέξτε, δεν το εμποδίζει να έχει μια δυναμική και σταθερή παρουσία στο δρόμο. Χάρη σε ένα ιδιαίτερης σχεδίασης εμπρός τμήμα, στο οποίο κυριαρχεί η μεγάλη γρίλια με καρό μοτίβο και οι γνωστοί μας πλέον προβολείς σε σχήμα C, τα τονισμένα φτερά και μία γεμάτη καμπύλες ουρά με λεπτής σχεδίασης φωτιστικά σώματα (επίσης σε σχήμα C) στο ίδιο επίπεδο με το αμάξωμα. Το μοντέλο δανείζεται επίσης πολλά στιλιστικά στοιχεία από το ηλεκτρικό Megane E-Tech Electric, όπως την ανάγλυφη επιφάνεια του καπό, αλλά και λεπτομέρειες του εσωτερικού, με σημαντικότερη αυτή του OpenR. Μία ενιαία γυάλινη επιφάνεια σχήματος «L» που περιλαμβάνει δύο οθόνες. Η πρώτη έχει το ρόλο του ψηφιακού πίνακα οργάνων (διαγώνιος 12,3 ίντσες), η δεύτερη των 12” στο κέντρο του ταμπλό φέρει το λειτουργικό σύστημα OpenR Link, που «τρέχει» το λογισμικό της Google, ενώ υπάρχουν διαθέσιμες προς τον οδηγό 40 υπηρεσίες και εφαρμογές, μεταξύ αυτών η Google Play και η Google Maps.

Στο κεντρικό τούνελ, μπροστά από το συρόμενο υποβραχιόνιο, υπάρχουν θύρες USB τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η μία από τις εμπρός θύρες επιτρέπει επίσης τη μεταφορά δεδομένων, δίνοντας τη δυνατότητα στους επιβάτες να συνδέουν το τηλέφωνό τους στο σύστημα ψυχαγωγίας του οχήματος, δίνοντας του πρόσβαση σε αρκετές εφαρμογές. Παράλληλα, δε λείπει ο διακόπτης για το άνοιγμα και το κλείσιμο του χώρου αποσκευών, ο οποίος λειτουργεί και ως στήριγμα για τον καρπό του χεριού, διευκολύνοντας την χρήση της οθόνης αφής. Το πίσω κάθισμα μπορεί να μετακινηθεί κατά 16 εκατοστά και είναι διαιρούμενο κατά 60:40. Γεγονός που το κάνει εξαιρετικά πρακτικό και χρήσιμο, ιδίως σε αυτούς που γνωρίζουν την αξία του στην περίπτωση ταξιδιού με την οικογένεια και τις αποσκευές. Σε ότι αφορά τις τεχνολογίες που αφορούν τα μηχανικά μέρη, η Renault μπορεί να καυχηθεί ότι το νέο Austral είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που διαθέτει -στις κορυφαίες εκδόσεις του- ενεργητική τετραδιεύθυνση 4CONTROL Advanced που συνδυάζεται με πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων (ημιάκαμπτος άξονας στις βασικές). Βέβαια για τον Γάλλο κατασκευαστή δεν είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζει τη συγκεκριμένη τεχνολογία. Είχαν προηγηθεί μοντέλα όπως το Laguna GT, το Talisman και το Espace με το Control4. Πλέον, στο Austral τοποθετείται η 3η γενιά του εν λόγω συστήματος, που αυξάνει τη γωνία των πίσω τροχών έως και 5ο (κινούνται αντίθετα από τους εμπρός), σε μεσαίες-υψηλές ταχύτητες, βελτιώνοντας το κράτημα, αλλά και την ευελιξία μέσα στην πόλη. Ντεμπούτο στο Austral κάνει επίσης και η πλήρης υβριδική έκδοση E-TECH Hybrid, με τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1,2 λίτρων (131 ίπποι) να συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα που διαθέτει ισχύ 68 kW και μία μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 1,7 kWh. Διαθέσιμες θα είναι επίσης δύο ήπιες υβριδικές εκδόσεις, οι οποίες εφοδιάζονται με τετρακύλινδρο κινητήρα 1,3 λίτρων επικουρούμενο από ηλεκτρικό κύκλωμα 12 V με απόδοση 140 και 160 ίππων ή 48 V και 130 ίππους. Απούσα δηλώνει η diesel έκδοση, καθώς δεν μπορεί να την υποστηρίξει η πλατφόρμα CMF-CD.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο