To νέο μικρομεσαίο μοντέλο της DS κλείνει πονηρά το μάτι στα μοντέλα crossover έχοντας και το κατάλληλο ποιοτικό και τεχνολογικό dress code για κονταροχτυπηθεί με τις premium προτάσεις του ανταγωνισμού.
Του Φώτη Ραΐση – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Άλλο ένα νέο μοντέλο της γαλλικής DS, εταιρείας που προέκυψε πριν από περίπου 12 χρόνια από τα σπλάχνα της Citroen ως το πολυτελές brand στο μέχρι πρότινος ευρωπαϊκό όμιλο PSA και εσχάτως στο διεθνή γκρουπ Stellantis που αυτή τη στιγμή διαθέτει υπό την σκέπη του συνολικά 18 αυτοκινητοβιομηχανίες. Το νέο DS4 έχει ήδη στις αποσκευές του βραβεία σχεδιασμού και έρχεται να καλύψει εμπορικά το κενό που έχει δημιουργηθεί από την κατάργηση των μοντέλων DS3 και DS5, αλλά και από εκείνη του πρώτου DS4 που κυκλοφόρησε από το 2011 έως το 2015. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα μικρομεσαίο αυτοκίνητο με χαρακτηριστικά hatchback και στιλ από SUV που θέλει να ονομάζεται Crossover.
Η καινούργια σειρά 4 της DS, αναζητεί πελάτες από την δεξαμενή των Audi A3, BMW σειρά 1 και Mercedes A–Class. Δηλαδή των premium μοντέλων με αμάξωμα hatchback παρότι διαθέτει εκείνο το ανάστημα – 19 εκατοστά απόσταση από το έδαφος – που θα του επέτρεπε να αντιπαρατεθεί με πολλά μοντέλα SUV που έχουν μήκος έως 4,5 μ. και logo υψηλής αποτίμησης. Είναι γεγονός πως το σουλούπι του νέου DS4 μπερδεύει σχετικά με το που εμπορικά τοποθετείται. Με τιμοκατάλογο που έχει διαμορφωθεί αλλά δεν έχει ακόμα ανακοινωθεί, η βασική έκδοση θα ξεκινά κάτω από τα 30.000 ευρώ – με τα περισσότερα μοντέλα της γκάμας να βρίσκονται μεταξύ 30 – 40 χιλιάδων ευρώ, το DS4 παίζει σίγουρα στην λίγκα των premium μοντέλων. Με αρκετά μεγάλη απόσταση από το έδαφος θα μπορούσε να θεωρηθεί ως ένα ακόμα μικρομεσαίο SUV. Όμως δεν είναι, καθώς το αμάξωμα δεν είναι ιδιαίτερα ψηλό. Η πιο σωστή περιγραφή για το DS4 θα το χαρακτήριζε ως ένα ανασηκωμένο hatchback, με ψαγμένη σχεδίαση και ποιοτικά στοιχεία υλικών κατασκευής.
Μπαίνοντας στην καμπίνα του μικρομεσαίου DS, σίγουρα η εικόνα δεν είναι αναμενόμενη. Η εταιρεία έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στην εμφάνιση των εσωτερικών της και αυτό είναι εμφανές σε όλα τα μ
οντέλα της. Περίεργες φόρμες, ρομβοειδή κουμπιά, ύφασμα στο ταμπλό μαζί με μαλακά πλαστικά, ψηφιακούς πίνακες ενδείξεων αλλά κι ένα νέο σύστημα infotainment με περισσότερες λειτουργίες και νέα γραφικά, δίνουν μια πρώτη γεύση για το περιβάλλον του χρήστη στο DS4. Το ανθρακόνημα, το ξύλο και το δέρμα είναι ακριβά υλικά και η εταιρεία δεν διστάζει να τα επιλέγει στα εσωτερικά των μοντέλων της. Είναι ενδεικτικό πως στη γκάμα DS4 υπάρχει έκδοση με καθίσματα από δέρμα Criollo Brown Nappa και φινίρισμα τμημάτων από ξύλο Brown Ash.
Το DS4 είναι φιλικό προς το περιβάλλον καθότι είναι κατασκευασμένο από 95% επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά και κατά 85% από ανακυκλώσιμα μέρη. Ποσοστό 30% του βάρους του προέρχεται από ανανεώσιμα ή ανακυκλωμένα υλικά. Είναι επίσης φιλικό προς τον οδηγό και τους επιβάτες στον τομέα της χρηστικότητας. Η θέση οδήγησης είναι ανθρωποκεντρικά σχεδιασμένη και πλήρως ρυθμιζόμενη. Η κεντρική κονσόλα διαθέτει δύο αρκετά ευρύχωρα διαμερίσματα εναπόθεσης μικροαντικειμένων ενώ το κατώφλι στο πορτμπαγκάζ των 430 λίτρων, βρίσκεται στο ιδανικό ύψος για φόρτωση αποσκευών με όγκο και περίσσιο βάρος. Από την άλλη, το μεταξόνιο των 2,675 μ. αφήνει προσδοκίες για άπλετους χώρους στα κάτω άκρα των πίσω επιβατών. Κάτι που δεν επιβεβαιώνεται στην πράξη καθώς υψηλόσωμοι επιβάτες, οριακά θα βολέψουν τα πόδια τους εις τα… μετόπισθεν.
Από την άλλη, το νέο σύστημα ψυχαγωγίας που φέρει την ονομασία «DS IRIS SYSTEM» προσφέρει δυνατότητες φωνητικών εντολών, διασύνδεση και απεικόνιση εφαρμογών από smartphones, αλλά και έλεγχο λειτουργιών με χειρονομίες (DS SMART TOUCH). Και όλα αυτά με δυνατότητα παραμετροποίησης των μενού στην αρχική οθόνη που απεικονίζονται σε ένα πάνελ αφής 10 ιντσών.
Η επιλογή του diesel
Το portfolio κινητήρων στο νέο DS4 δεν έχει κάτι καινούργιο να επιδείξει. Υπάρχουν οι γνώριμοι κινητήρες βενζίνης τεχνολογίας PureTech με αποδόσεις 130 και 180 ίππων και ο diesel BlueHDi με ισχύ 130 ίππων. Ο τελευταίος προσφέρει μέγιστη ροπή 300 Nm από τις 1.750 σ.α.λ. και είναι ένας από τους καθαρότερους και πιο οικονομικούς πετρελαιοκινητήρες στην κατηγορία του. Διαθέτει υπερτοφοδότη μεταβλητής γεωμετρίας με άμεσο ψεκασμό και υποτετράγωνες διαστάσεις (διάμετρος 75 χιλ. – διαδρομή 84,8 χιλ.) στα 1,5 λίτρα. Για τον περιορισμό των ρύπων υπάρχει και τεχνολογία ψεκασμού ουρίας (AdBlue).
Με σχετικά μικρό ενεργειακό αποτύπωμα ο diesel κινητήρας προσφέρει τις υπηρεσίες του στο βάρους 1.489 κιλών αμάξωμα του DS4, παρουσιάζοντας μέση κατανάλωση γύρω στα 6 λίτρα/100 χλμ. και ρύπους CO2, στα 126 γρ./χλμ. που μεταφράζεται σε ετήσια τέλη κυκλοφορίας 80 ευρώ. Σε ότι αφορά τις επιδόσεις τα στοιχεία είναι αρκετά ικανοποιητικά με την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα να πραγματοποιείται σε χρόνο 10,9’’ και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 200 χλμ./ώρα με την καλή αεροδυναμική του αυτοκινήτου να περιορίζει τους ενοχλητικούς θορύβους στο ταξίδι.
Παρά το σχετικά μεγάλο ίχνος του αυτοκινήτου για τα μέτρα και τα σταθμά της κατηγορίας (μεταξόνιο 2,675 μ. μετατρόχια 1,600-1,605 μ.), το DS4 είναι αρκετά ευκίνητο στους επιτόπου ελιγμούς. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση και ικανοποιητική υποβοήθηση (ηλεκτρική). Το σετάρισμα των αναρτήσεων είναι σχετικά σφικτό – όπως συμβαίνει σε όλα τα DS – και σίγουρα δεν παραπέμπει στα αντίστοιχα μοντέλα της Citroen και της Peugeot που προσφέρουν μεγαλύτερη άνεση. Από την άλλη, οι ταλαντώσεις του αμαξώματος στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης είναι πιο ελεγχόμενες στο DS4 προσδίδοντας περισσότερη σιγουριά στο χρήστη που θα θέλει να κινηθεί πιο επιθετικά σε δρόμους με συνεχόμενες καμπές. Παράλληλα ο χρήστης του DS4 Diesel μπορεί να επιλέξει μέσω ειδικού κομβίου στο ανορθωμένο δάπεδο της κεντρικής κονσόλας ένα εκ των τριών προγραμμάτων λειτουργίας του κινητήρα και του κιβωτίου (Sport – Comfort – Eco) ανάλογα με τις ανάγκες οδήγησης.
Τέλος, ενισχυμένο είναι και το πακέτο τεχνολογιών ADAS, δηλαδή εκείνων των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης και ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, το μενού των τεχνολογιών περιλαμβάνει τα νέα «Radar Corners» που επιτρέπουν λειτουργίες, όπως παρακολούθηση τυφλού σημείου μεγάλων αποστάσεων (με εμβέλεια 75 μ.) και προειδοποίηση για κινητικότητα στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, με στόχο την αποφυγή σύγκρουσης με πλήρη έλεγχο του «τυφλού σημείου». Γενικώς το DS4 διαθέτει συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2 έχοντας παράλληλα περασμένη στο λειτουργικό του την ενημέρωση DS DRIVE ASSIST 2.0. Σύμφωνα με αυτή, το cruise control προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με τη ροή της κυκλοφορίας, με τη δυνατότητα διακοπής και επανεκκίνησης σε μποτιλιαρίσματα. Το σύστημα διασφαλίζει επίσης την ακριβή τοποθέτηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα της επιλογής του οδηγού.