EDITOR'S PICK

Και επίσημα, η παρουσίαση της νέας Porsche 911 Dakar στις ΗΠΑ

kai-episima-i-parousiasi-tis-neas-porsche-911-dakar-stis-ipa-647732

Το νέο “all-terrain” 911 Dakar του 2023 μπορεί να κινηθεί με την ίδια ευκολία σε άσφαλτο, χώμα, χιόνι, ή ότι άλλο τραβάει η όρεξη του οδηγού.

Για όσους πίστευαν ότι ο πίνακας προκλήσεων της Porsche έχει αδειάσει, η Γερμανική εταιρεία απαντά με τον πλέον εμφατικό τρόπο, δηλώνοντας έτοιμη να δαμάσει και τα εκτός δρόμου τερέν με τη νέα 911 Dakar.

Όσον αφορά τον χαρακτήρα της, η νέα 911 Dakar συνδυάζεται αρμονικά με το πακέτο Rally Design. Το εν λόγω πακέτο πήρε την έμπνευσή του από το αυτοκίνητο που κέρδισε το Paris-Dakar το 1984, ανοίγοντας τον δρόμο για το υπεραυτοκίνητο της εποχής, την Porsche 959.

Κεντρικό στοιχείο του χαρακτήρα της νέας Dakar είναι η αυξημένη απόσταση κατά 5 εκ. από το έδαφος σε σχέση με την απλή 911, απόσταση που μπορεί να αυξηθεί κατά 3 εκ. ακόμα. Η Porsche λέει ότι η λειτουργία εκτός δρόμου “High Level” δίνει στην Dakar απόσταση από το έδαφος παρόμοια με ενός  SUV, ενώ είναι διαθέσιμη σε ταχύτητες έως και 170 χλμ./ώρα, μετά την οποία το αυτοκίνητο επιστρέφει στο κανονικό του ύψος.

Η έκδοση εκτός δρόμου έχει επίσης σχεδιαστεί για να μεγιστοποιεί την πρόσφυση σε ολισθηρό έδαφος, ενώ στην λειτουργία που η Porsche αποκαλεί «Rally» έχει ρυθμιστεί για χαλαρές, ανώμαλες επιφάνειες, στέλνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ισχύος στον πίσω άξονα. Και τα δύο mode διαθέτουν το σύστημα Rally Launch Control, το οποίο επιτρέπει 20% ολίσθηση τροχού για γρήγορες εκκινήσεις σε χαλαρές επιφάνειες, αξιοποιώντας τα ελαστικά παντός εδάφους, Pirelli Scorpion, 245/45 ZR19 μπροστά και 295/40 ZR20 πίσω.

Αυτά ακριβώς τα ελαστικά ανάγκασαν από την άλλη την Porsche, να περιορίσει την τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου στα 240 χλμ./ώρα, καθιστώντας την Dakar  την …πιο αργή Porsche παραγωγής. Ωστόσο, ο twin-turbo flat-six κινητήρας 3,0 λίτρων (από την Carrera 4 GTS) είναι ικανός να φτάσει την τελική ταχύτητα των 309 χλμ./ώρα, ενώ στέλνει τους 473 ίππους σε όλους τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK) 8 σχέσεων.

Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 3,4 δευτερολέπτων είναι μονάχα ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργή από την αντίστοιχο της GTS των 149.900 δολαρίων (περίπου 145.000 ευρώ). Κάτι άκρως εντυπωσιακό, αν λάβουμε υπόψη τη χρήση ελαστικών εκτός δρόμου, τα οποία δεν έχουν σχεδιαστεί ακριβώς για αυτή τη δουλειά. Επίσης εντυπωσιακό είναι το συνολικό βάρος των 1.611 κιλών, αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για ένα αυτοκίνητο φορτωμένο με τετραδιεύθυνση και ενισχυμένες βάσεις για τον κινητήρα. Συγκριτικά, η GTS είναι μόλις 7,3 κιλά ελαφρύτερη χωρίς τα προαναφερθέντα εξαρτήματα.

Η Γερμανική εταιρεία εργάστηκε σκληρά για να μειώσει το βάρος της Dakar, αντικαθιστώντας την ηλεκτρική πίσω αεροτομή με μια σταθερή, το καπό με το ελαφρύτερο πλαστικό καπό από την GT3, λεπτότερα τζάμια, bucket καθίσματα μπροστά και καθόλου καθίσματα πίσω.

Η Porsche πρόκειται να κατασκευάσει μόλις 2.500 Dakar, αν και πιθανώς το μοντέλο θα επιστρέψει ξανά με την επόμενη γενιά της 911. Η ευελιξία του μοντέλου, καθώς και το γεγονός ότι είναι η πρώτη πραγματικά διαφορετική 911 εδώ και πολύ καιρό, σημαίνει ότι η απόκτηση ενός Dakar δε θα είναι απλή ιστορία.

Αν έχετε να διαθέσετε γύρω στα 213.000 ευρώ (στην Γερμανία) για μία 911, καλείστε να επιλέξετε μεταξύ της Dakar και κάποιων πιο «κλασσικών» Porsche, όπως η GT3 RS ή η Turbo S, που κοστίζουν περίπου το ίδιο. Ωστόσο, οι διαφορές είναι ριζικές τόσο σε χαρακτήρα όσο και σε δυνατότητες.

https://www.youtube.com/watch?v=zmADLllSxOE

 

Όλες οι ειδήσεις

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο