Η BMW παραμένει πιστή στην φιλοσοφία και την παράδοσή της με τη νέα, εξακύλινδρη, πισωκίνητη και σκληροπυρηνική M2.
Μακρύ καπό, πολλά κυβικά… λένε. Κάτι που σίγουρα ισχύει για τη νέα M2, η οποία παραμένει πιστή στην ιδεολογία των M μοντέλων και κρατά απόσταση από την τάση του downsizing. Η ουσία παραμένει ίδια λοιπόν, οπότε έχουμε έξι κυλίνδρους εν σειρά, 3.000 κ.εκ. και δύο τούρμπο. Ίδια ουσία, διαφορετική συνταγή όμως. Συνταγή που προέρχεται από τις νεότερες M3/M4 και ακούει στην κωδική ονομασία S58.
Ο διτούρμπινος, 3λιτρος, εξακύλινδρος βενζινοκινητήρας αποδίδει 460 από αυτούς στις 6.250 σ.α.λ., με τη ροπή να αγγίζει τα 550 Nm μόλις στις 2.650 σ.α.λ. και να παραμένει σταθερή μέχρι τις 5.870. Είναι πιο ισχυρή κατά 50 ίππους από την προηγούμενη M2 Competition και κατά 10 από την πιο απόλυτη CS. Βέβαια, για να λέμε όλη την αλήθεια, τα νούμερα που ανακοινώνονται μάλλον αφορούν τη δύναμη στους τροχούς, αφού μια απλή αναζήτηση και μόνο θα αποκαλύψει ότι οι περισσότερες που έχουν δυναμομετρηθεί πλησίασαν πολύ κοντά στο ψυχολογικό όριο των 500 ίππων.
Η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους πίσω τροχούς, μέσω ενός ενισχυμένου αυτόματου κιβωτίου ZF 8 σχέσεων, όπως στο μοντέλο της δοκιμής. Προαιρετικά όμως διατίθεται και με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων, το οποίο κοστίζει επιπλέον.
Το σύνολο είναι κάτι περισσότερο από εκρηκτικό. Μετά τις 3.000 σ.α.λ. ειδικά, απλά «πετάει» και δεν σταματάει να αποδίδει μέχρι τον κόφτη των 7.250 σ.α.λ. Είναι απίστευτο το πώς διψάει για στροφάρισμα σαν ατμοσφαιρικός, όταν ταυτόχρονα έχει τόση δύναμη χαμηλά. Μόνο αν γνωρίζεις τις δυνατότητές του καταλαβαίνεις ότι υπολείπεται σε δύναμη σε σχέση με μια M3/M4, ενώ, αν κοιτάξουμε τις επιδόσεις, οι διαφορές τελικά δεν είναι και τόσο μεγάλες. Με τη βοήθεια του Launch Control, τα 0-100 χλμ./ώρα σε 4,1” δεν είναι δύσκολο να επιτευχθούν, πιο εντυπωσιακά ωστόσο είναι τα 8,5” που χρειάζεται για τα 100-200. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 250 χλμ./ώρα ή «ξεκλειδώνεται» στα 285 με την επιλογή του M Driver’s πακέτου.
Στην M2 κάθεσαι πολύ χαμηλά, κουμπώνεσαι στα μπάκετ καθισματα και συνδέεσαι μαζί της. Ομολογούμε ότι το νέο μοντέλο είναι πολύ καλύτερο στα δύο άκρα σε σχέση με το απερχόμενο. Από τη μια, χάρη στα ηλεκτρονικά αμορτισέρ και τις περισσότερες επιλογές παραμετροποίησης είναι πολύ πιο ευχάριστο και άνετο στην καθημερινότητα. Βάζεις τα πάντα στο Comfort και μεταμορφώνεται σχεδόν σε μια απλή Σειρά 2. Αν όμως τα τοποθετήσεις στο Sport Plus/Sport, τότε ξυπνάει το «τέρας» που κρύβει μέσα της.
Ανακαλύψτε τη νέα BMW M2 στην BMW ΣΠΑΝΟΣ ΑΕ
Όλες οι ειδήσεις
Lamborghini Countach από τη Liberty Walk: Πεντάμορφη ή… τέρας;