EΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Η Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής και ο… στοιχειωμένος αυτοκινητόδρομος 13

i-megali-parakampsi-tis-attikis-kai-o-stoicheiomenos-aftokinitodromos-13-695370

Ο Πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θάνος Τσιανός, αναφέρθηκε ξανά στη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής και την ανάγκη υλοποίησής της.

Τα κυκλοφοριακά προβλήματα φαίνεται ότι όχι μόνο μειώνονται αλλά μεγαλώνουν και όπως τονίζουν οι συγκοινωνιολόγοι το πρόβλημα εφέτος θα είναι ακόμη μεγαλύτερο από πέρυσι και ήδη έχει φανεί τις τελευταίες ημέρες καθώς όλοι οι κεντρικοί δρόμοι είναι φρακαρισμένοι.

Ετσι, επανήρθε η συζήτηση για τον περίφημο αυτοκινητόδρομο 13 που μελετάται εδώ και πολλά χρόνια αλλά δεν έχει προχωρήσει. Ο Πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, Θάνος Τσιανός, αναφέρθηκε ξανά στη Μεγάλη Παράκαμψη της Αττικής και την ανάγκη υλοποίησής της κατά τη διάρκεια του συνεδρίου ITC 2024 – 7ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών. «Εάν δεν αναλάβουμε δράση σήμερα, οι καθυστερήσεις στο οδικό δίκτυο της Αττικής θα μπορούσαν να διπλασιαστούν μέσα σε 10 χρόνια», τόνισε.

Επεσήμανε ότι καθώς η οικονομία βελτιώνεται και ο τουρισμός ενισχύεται, η κυκλοφορία των οχημάτων θα αυξάνεται, ενώ το υφιστάμενο οδικό δίκτυο δεν θα είναι σε θέση να εξυπηρετήσει όλες τις μετακινήσεις με ιδιωτικά αυτοκίνητα. Για το λόγο αυτό, υπογράμμισε ότι ένα σημαντικό μέρος της αύξησης των μετακινήσεων θα πρέπει να καλυφθεί από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Και εδώ φτάνουμε στον περίφημο Αυτοκινητόδρομο 13! Ο αρχικός σχεδιασμός περιλάμβανε την κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη, μήκους 53 χλμ., ο οποίος θα ξεκινούσε από την Υλίκη στη Βοιωτία, σε κόμβο με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, και θα κατέληγε στον Άγιο Λουκά, σε κόμβο με την Αττική Οδό, πραγματοποιώντας τη λεγόμενη μεγάλη παράκαμψη, δηλαδή παρακάμπτοντας το οδικό δίκτυο της Αθήνας και κυρίως τον κορεσμένο Κηφισό.

Ο στόχος ήταν το έργο να δημοπρατηθεί ως σύμβαση παραχώρησης, ωστόσο το 2015 ακυρώθηκε, καθώς εκτιμήθηκε ότι η ολοκλήρωσή του θα οδηγούσε σε αξιώσεις αποζημιώσεων από τους παραχωρησιούχους γειτονικών αυτοκινητοδρόμων.

Το έργο έχει επανέλθει στο προσκήνιο τους τελευταίους μήνες, καθώς η κυβέρνηση έχει αναγνωρίσει τη σημασία του για τη μείωση των χρόνων μετακίνησης στο Λεκανοπέδιο.

Ταυτόχρονα, η προώθηση του έργου γίνεται μέσω του μηχανισμού των Πρότυπων Προτάσεων από μια μεγάλη κατασκευαστική εταιρεία. Αυτή προτείνει ότι ο αυτοκινητόδρομος θα έχει μήκος 40 χλμ., με αφετηρία έναν κόμβο κοντά στα Οινοφύτα (αντί για την Υλική) και θα καταλήγει στον Άγιο Λουκά, σε κόμβο με την Αττική Οδό.

Σημειώνεται ότι αν πάρει σάρκα και οστά ο συγκεκριμένος αυτοκινητόδρομος, τα φορτία από το λιμάνι της Ελευσίνας θα μεταφέρονται πιο γρήγορα προς τη Βόρεια Ελλάδα, θα μειωθεί η κυκλοφορία βαρέων οχημάτων στο Θριάσιο πεδίο και στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Αττικής, ενώ θα υπάρξει και αποσυμφόρηση του Κηφισού από τα φορτηγά.

Όλες οι ειδήσεις

Χρειάζονται «στρώσιμο» τα νέα αυτοκίνητα;

Δακτύλιος: Πότε επιστρέφει στην Αθήνα και τι πρέπει να προσέχουμε

Ο Παναγιώτης ”Spinner” Γρηγορίου έχει «χέρια»

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο