Μετά το 1972 και τις Apollo αποστολές, θα επιχειρηθεί και πάλι προσσελήνωση και περίπατος αστροναυτών στο φυσικό δορυφόρο της Γης
Ήταν 13 Δεκεμβρίου του 1972 όταν οι Αμερικανοί αστροναύτες Eugene Cernan και Harrison Schmitt, πραγματοποίησαν τον τελευταίο περίπατο στην επιφάνεια της Σελήνης, κατά την αποστολή Apollo 17, η οποία και ολοκλήρωσε το ομώνυμο πρόγραμμα της NASA, που είχε ξεκινήσει το 1969.
Η αποστολή αυτή, έμελλε να «κλείσει» την πιο ένδοξη μέχρι στιγμής περίοδο στην εξερεύνηση του διαστήματος, με κορυφαία της στιγμή την προσσελήνωση της Apollo 11 αποστολής και το «παρθενικό» βήμα της ανθρωπότητας σε μια επιφάνεια εκτός του μητρικού μας πλανήτη.
Από το 1972 και μετά, δεν υπήρξε άλλη επανδρωμένη αποστολή στην Σελήνη, με τα διαστημικά προγράμματα να αλλάζουν αντικείμενο και σκοπό. Αυτή είναι η «ρομαντική» άποψη, κάποιοι πιο πραγματιστές, ίσως πουν ότι απλά ο ψυχροπολεμικός ανταγωνισμός μεταξύ ΗΠΑ και ΕΣΣΔ έληξε στο συγκεκριμένο πεδίο, με νικητές τους Αμερικάνους.
Άλλοι πάλι ίσως πουν ότι δεν πήγαμε ποτέ στη Σελήνη και το όλο πράγμα ήταν στημένο και σκηνοθετημένο αλλά αυτές οι κουβέντες γίνονται μετά συνοδείας αλκοόλ και φορώντας αυτοσχέδια καπέλα αλουμινόχαρτου στο κεφάλι. Δεν είναι εδώ ο τόπος, ούτε ο χρόνος.
Η αλήθεια είναι πάντως ότι πάει καιρός από τότε που αφήσαμε ίχνη στο φεγγάρι, με το ενδιαφέρον να στρέφεται στον Άρη, που είναι η νέα απόλυτη πρόκληση. Η Κίνα, φαίνεται να διαφωνεί με αυτό και είναι η μοναδική χώρα που το διαστημικό της πρόγραμμα, αφορά σε μεγάλο βαθμό τον δορυφόρο της Γης.
Από το 2007 μέχρι και σήμερα, έχει ολοκληρώσει επιτυχώς 3 φάσεις του προγράμματος αυτού, ξεκινώντας από το να θέσει μη επανδρωμένα σκάφη σε τροχιά γύρω από τη Σελήνη, μέχρι του να συλλέξει δείγματα από την επιφάνεια με τηλεκατευθυνόμενα οχήματα (lunar rover) και να τα επιστρέψει στη Γη για ανάλυση.
To πιο εντυπωσιακό μέχρι στιγμής, ήταν ότι η Κίνα έγινε η πρώτη χώρα που κατάφερε να προσσεληνωθεί στην «σκοτεινή», αθέατη πλευρά της Σελήνης, να συλλέξει δείγματα και να ηχοβολήσει την επιφάνεια, καταγράφοντας σε βάθος 300 μέτρων την διαστρωμάτωση του εδάφους, αποκτώντας πολύτιμές πληροφορίες για την γεωλογική δομή και ιστορία του δορυφόρου μας. (Καπέλο αλουμινόχαρτου ON) Ποιος ξέρει τι άλλα βρήκαν και δεν μας τα λένε….
Η 4η φάση του διαστημικού προγράμματος της Κίνας, περιλαμβάνει την πρώτη της επανδρωμένη αποστολή στο φεγγάρι και τον «περίπατο» δύο αστροναυτών στην επιφάνεια του. Το εγχείρημα αυτό, τοποθετείται χρονικά το 2030 και πριν από λίγες μέρες, έγιναν τα αποκαλυπτήρια των στολών που θα φορούν οι Κινέζοι αστροναύτες. Σε μια επίδειξη μπροστά σε κοινό, οι αστροναύτες Zhai Zhigang και Wang Yaping παρουσίασαν τον βαθμό ελευθερίας των κινήσεων που προσφέρουν οι στολές, εκτελώντας βασικές κινήσεις των άκρων τους, σκύβοντας και κάνοντας ακόμα και βαθύ κάθισμα.
Προφανώς οι στολές δεν έφεραν όλο τον εξοπλισμό υποστήριξης, καθότι θα ήταν ασήκωτες υπό την επίδραση της γήινης βαρύτητας. Εντύπωση πάντως προκαλεί το πανοραμικό εύρος πεδίου που προσφέρει το κράνος, με την «ζελατίνα» (καλά δεν είναι ζελατίνα…) να σχηματίζει έναν ημισφαιρικό θόλο στο μπροστινό μέρος.
Τεχνικά στοιχεία δεν δόθηκαν πολλά, πέραν του ότι –προφανώς- έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά και συνθετικά υφάσματα που προφέρουν προστασία, ότι υπάρχει μια «κονσόλα» ελέγχου των λειτουργιών της στολής και ότι έχουν ενσωματωθεί δύο κάμερες διαφορετικού εστιακού μήκους για λήψη φωτογραφιών και βίντεο κοντά και μακριά.
Από… στιλιστικής άποψης, είναι λίγο «χοντροκοπιά», ειδικά αν συγκριθούν με την κολεξιόν της Space X, που είχαμε παρουσιάσει πρόσφατα ΕΔΩ. Βέβαια οφείλουμε να σημειώσουμε ότι οι στολές της Space Χ είναι σχεδιασμένες για ολιγόλεπτη έκθεση στο διάστημα και όχι για προσσελήνωση και βόλτες σε μια επιφάνεια με πούδρα σκόνη, κρατήρες και τον Έλβις που (Καπέλο αλουμινόχαρτου ON) όπως είναι γνωστό αλλά μας το κρύβουν, δεν πέθανε ποτέ αλλά ζει στο φεγγάρι. Ισχύει, υπάρχει τέτοια θεωρία συνωμοσίας.
Φωτογραφίες: XINHUA (εντάξει, έχει και δικές μας)
Όλες οι ειδήσεις
Nissan: Βαφή αυτοκινήτων αντανακλά το ηλιακό φως στο διάστημα
Κεραμικά δισκόφρενα: Από το διάστημα και τα υπερηχητικά Concorde, σύντομα στα αυτοκίνητα παραγωγής