EDITOR'S PICK

Έρχονται οι διαφημίσεις στα αυτοκίνητα: Θα οδηγάς και θα ακούς σποτάκια!

erchontai-oi-diafimiseis-sta-aftokinita-tha-odigas-kai-tha-akous-spotakia-729363

Το infotainment σε ρόλο «ντελάλη» αλλά και… cookie για να καταγράφει συνομιλίες, προορισμούς, διαδρομές και συνήθειες

Η διασυνδεσιμότητα των αυτοκινήτων με κινητές συσκευές αλλά και με το διαδίκτυο είναι πλέον δεδομένη και αυτή είναι μια θετική εξέλιξη, μέσα από την οποία έχουν προκύψει εκατοντάδες χρήσιμες και πρακτικές εφαρμογές. Αναπόφευκτα όμως, μαζί με τα θετικά πάνε «πακέτο» και τα αρνητικά οπότε ήταν απλά θέμα χρόνου να κάνουν την εμφάνιση τους και αυτά.

Διαφημίσεις λοιπόν, με την Ford να δείχνει το δρόμο, αφού πρόσφατα κατοχύρωσε μια σουίτα λογισμικού για τα αυτοκίνητα, η οποία θα προσφέρει ναι μεν μια πλουραλιστική σε όλα της εμπειρία αλλά με… αστερίσκο*.

Συγκεκριμένα, το σύστημα αυτό θα καταγράφει σε πραγματικό χρόνο τον προορισμό, την διαδρομή, την ταχύτητα κίνησης του οχήματος και την κίνηση, προσαρμοζόμενο άμεσα και αλγοριθμικά στα στοιχεία αυτά, ώστε να προσφέρει στον οδηγό και στους επιβάτες χρήσιμες πληροφορίες. Για  παράδειγμα, αν υπάρχει αυξημένη κίνηση θα προβάλλονται στις οθόνες εναλλακτικές διαδρομές ακόμα και να δεν έχει ζητήσει κάτι τέτοιο ο οδηγός.

Σε άλλη περίπτωση, όταν όχημα διασχίζει μια περιοχή με ιστορικό ή περιβαλλοντικό / φυσικό ενδιαφέρον, οι συνεπιβάτες θα λαμβάνουν σχετική πληροφόρηση για το τι βλέπουν και συναντούν στη διαδρομή. Εν ολίγοις, το σύστημα αυτό, θα σκέφτεται πριν από εμάς, για εμάς.

Όλα καλά μέχρι εδώ αλλά ο αστερίσκος που αναφέρθηκε πιο πάνω αφορά στο ότι τα στοιχεία που θα συλλέγει το σύστημα, θα χρησιμοποιούνται επίσης ώστε μέσα σε όλες αυτές τις χρήσιμες πληροφορίες, να μπαίνουν «σφήνα» και διαφημίσεις. Προφανώς πρόκειται για ηχητικά σποτάκια, για μην υπάρχει απόσπαση προσοχής, του οδηγού τουλάχιστον, και το τι θα ακούνε οι επιβάτες, θα καθορίζεται εν πολλοίς με τρόπο αντίστοιχο αυτού που ισχύει και κατά την περιήγηση μας στο διαδίκτυο: παρακολουθώντας τις συνήθειες μας δηλαδή.

Το σύστημα θα παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο και το αν πραγματοποιούνται συζητήσεις στο αυτοκίνητο μεταξύ των επιβαινόντων, με την επίσημη «δικαιολογία» για αυτό να είναι η ρύθμιση της παρέμβασης του, δηλαδή να μην πετάει διαφήμιση «Ταβέρνα ο Μητσάρας στην Κάτω Κερασιά» ενώ συζητάς για κάτι σημαντικό. Από την άλλη, επειδή λίγο υποψιασμένοι είμαστε είναι η αλήθεια, μάλλον το «αυτί» που θα στήνει το σύστημα,  δεν θα έχει να κάνει με το ευγενικό του θέματος αλλά με το «ψάρεμα» keywords…Ενδέχεται λοιπόν όταν πει κάποιος στο αυτοκίνητο «πεινάω, δεν σταματάμε να τσιμπήσουμε τίποτα;» να σκάσει στα καπάκια… η διαφήμιση της ταβέρνας του Μητσάρα.

Δεν ξέρουμε πως σας ακούγονται όλα αυτά, αλλά με τούτα και με ‘κείνα, οδεύουμε σε μια εποχή όπου θα μπαίνουμε στο αυτοκίνητο και πριν το ξεκινήσουμε θα αποδεχόμαστε πρώτα τα cookies…

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο