Η μακριά ουρά, ο συνδυασμός διαφορετικών στοιχείων, ο χώρος αποσκευών των 510 λίτρων και μία αμιγώς ηλεκτρική εκδοχή. Αυτά είναι ορισμένα από τα βασικά χαρακτηριστικά του νέου Citroën C4 X, το οποίο τοποθετείται ανάμεσα στην hatchback έκδοση και τη ναυαρχίδα C5 X. Στις αγορές αναμένεται το προσεχές φθινόπωρο
Tου Andrea Stassano
Έχετε ένα Citroën C4, επιμηκύνετε το πίσω μέρος και ιδού το C4 X. Όχι, δεν είναι τόσο απλό, γιατί ο νέος εκπρόσωπος του Γάλλου κατασκευαστή στη μεσαία κατηγορία οχημάτων υπόσχεται πολλά περισσότερα. Στην πορεία ερμηνεύει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον ρόλο ενός fastback με βελτιωμένους και παράλληλα πρακτικούς χώρους. Ταυτόχρονα και ενός crossover coupé αισθητικής, που ακολουθεί τις αυξανόμενες πωλήσεις της αγοράς. Με λίγα λόγια, το C4 X υπόσχεται μια πιο δυναμική παρουσία στο δρόμο, συγκριτικά με το απλό C4. Κάτω από το αμάξωμα υπάρχει και εδώ η πλατφόρμα CMP. Ωστόσο, χάρη στο συνολικό μήκος των 4,6 μέτρων, το «X» τοποθετείται στην περιοχή μεταξύ του hatchback C4 (4,36 μ.) και του κορυφαίου C5 X, που αγγίζει τα 4,81 μέτρα. Την ίδια στιγμή, οι τιμές (δεν έχουν ακόμη επισημοποιηθεί) θα είναι πολύ πιο προσιτές από αυτές της ναυαρχίδας.
Επίσης, καλύπτει το κενό που υπάρχει στα μοντέλα της Citroën, με σκοπό να προσελκύσει μια πελατεία που δεν ενδιαφέρεται για την hatchback έκδοση. Πάνω απ’ όλα όμως, τους οικογενειάρχες που χρειάζονται ένα πραγματικά μεγάλο χώρο αποσκευών. Επιπλέον, πέραν των εκδόσεων με τα θερμικά σύνολα, λανσάρεται και ως αμιγώς ηλεκτρικό (ë–C4 X). Αυτό βέβαια ισχύει και για το C4, το οποίο μάλιστα, ειδικά σε χώρες της Β. Ευρώπης, θα είναι το μοναδικό στον τιμοκατάλογο. Πέραν του διαφορετικού αμαξώματος, το μεταξόνιο παραμένει αναλλοίωτο, με μήκος 2,67 μέτρα. Μπαίνοντας όμως στο εσωτερικό, η αίσθηση είναι ότι βρίσκεσαι σε ένα μοντέλο μεγαλύτερων διαστάσεων. Διαπιστώνεις αμέσως τον άπλετο χώρο για το κεφάλι, κάτι που οφείλεται στη διαφορετική σχεδίαση της οροφής, καθώς το ύψος του αυτοκινήτου παραμένει στα 1,57 μέτρα. Ο Γάλλος κατασκευαστής δηλώνει επίσης μεγαλύτερο χώρο για τα γόνατα κατά σχεδόν 20 εκατοστά, καθώς και πίσω θέσεις με πιο κεκλιμένη πλάτη.
MADE IN SPAIN
Το νέο C4 X θα συναρμολογείται αποκλειστικά στις εγκαταστάσεις της Stellantis, στο Βιλαβέρντε της Μαδρίτης και θα κυκλοφορήσει στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο φθινόπωρο. Βασικό του χαρακτηριστικό θα είναι η άνεση στην μετακίνηση, κάτι που αποτελεί πλέον σημείο-κατατεθέν των μοντέλων της γαλλικής φίρμας. Βασικός πρωταγωνιστής στα παραπάνω είναι φυσικά τα καθίσματα Advanced comfort. Είναι κατασκευασμένα με αφρό υψηλής πυκνότητας (στο κεντρικό τμήμα τους), ο οποίος μπορεί να υποστηρίζει αποτελεσματικά τους επιβάτες κατά την διάρκεια μεγάλων διαδρομών. Επίσης, η πίσω σειρά καθισμάτων διαθέτει λειτουργία θέρμανσης, ενώ θα πρέπει να αναφέρουμε ότι σε ορισμένες εκδόσεις κυριαρχεί η επένδυση από alcantara.
Ένα σημαντικό πλεονέκτημα του C4 X, όπως και των άλλων πιο πρόσφατων μοντέλων του κατασκευαστή, είναι αυτό της ανάρτησης Progressive Hydraulic Cushions. Η αρχή λειτουργίας της ανάρτησης είναι απλή. Το σύστημα προσθέτει δύο υδραυλικά στοπ σε κάθε πλευρά, ένα για τη συμπίεση και ένα για την εκτόνωση. Επομένως, η ανάρτηση λειτουργεί σε δύο στάδια. Σε ελαφρά συμπίεση και σταμάτημα, το ελατήριο και το αμορτισέρ ελέγχουν από κοινού τις κάθετες δυνάμεις χωρίς να φορτίζουν τα υδραυλικά στοπ. Αυτό δίνει την εντύπωση ότι το αυτοκίνητο «πετάει» πάνω από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος σαν ένα μαγικό χαλί. Σε έντονη συμπίεση και βίαια φρεναρίσματα, το ελατήριο και το αμορτισέρ λειτουργούν σε συνδυασμό με τα υδραυλικά στοπ. Με αυτόν τον τρόπο επιβραδύνουν σταδιακά την κίνηση, αποφεύγοντας έτσι το απότομο σταμάτημα στο τέλος της διαδρομής τους, ενώ το υδραυλικό στοπ απορροφά την αποθηκευμένη ενέργεια. Δεν υπάρχει επομένως φαινόμενο εκτόνωσης, και οι επιβάτες αισθάνονται εντελώς απομονωμένοι από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος.
ΕΞΕΛΙΓΜΕΝΟ MULTIMEDIA
Επιστρέφοντας στον χώρο επιβατών, οι 16 διαφορετικοί αποθηκευτικοί χώροι προσφέρουν ιδιαίτερη πρακτικότητα και μπορούν να φιλοξενήσουν συνολικά 39 λίτρα. Το C4 X όμως μπορεί να υπερηφανεύεται και για το εξελιγμένο επίπεδο τεχνολογίας. Αντιπροσωπεύεται από το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, που έκανε πρόσφατα το ντεμπούτο του στο C5 X. Με κορυφαία ποιότητα στη χρήση του (ακόμα και αν δεν είναι άμεσα διαισθητική), συνοδεύεται από μία οθόνη αφής 10 ιντσών, της οποίας οι λειτουργίες είναι πλήρως προσαρμόσιμες. Υπάρχει επίσης η φυσική αναγνώριση φωνής, ένας ψηφιακός βοηθός για τις κύριες λειτουργίες του οχήματος, που μπορεί να ενεργοποιηθεί λέγοντας την απλή εντολή «Hello Citroën». Από άποψη διαχείρισης, είναι δυνατή η αποθήκευση έως και οκτώ διαφορετικών προφίλ, καθένα από τα οποία μπορεί να συσχετιστεί με δύο smartphones, με ασύρματη αναγνώριση των διαφόρων συσκευών κατά την επιβίβαση.
Κάτω από την οθόνη, υπάρχει μια επιφάνεια που συγκεντρώνει τα φυσικά χειριστήρια του κλιματισμού. Τα τελευταία είναι εύκολα στην πρόσβαση και, πάνω από όλα, άνετα και πρακτικά στη χρήση. Η συγκεκριμένη επιλογή έρχεται σε αντίθεση με αυτή πολλών άλλων κατασκευαστών, που προτιμούν να τοποθετούν τη διαχείριση του συστήματος μέσα στα μενού του infotainment. Επιπλέον, το σύστημα κλιματισμού εμπλέκει και τους πίσω επιβάτες, οι οποίοι έχουν στη διάθεσή τους ανάλογους αεραγωγούς. Εκτός του εξαιρετικού επιπέδου εξοπλισμού, το νέο C4 X είναι ένα αυτοκίνητο που ξεχωρίζει χάρη και στα συστήματα ασφαλείας ADAS, με έως και 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Κάτω από αυτή την «ομπρέλα» ADAS, του συστήματος που εξελίχθηκε για τη βελτίωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση, τα νέα ë-C4 X και C4 X έρχονται με αυτόματο φρενάρισμα και ειδοποίηση κινδύνου. Επιπλέον, αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με Adaptive Cruise Control. Το σύστημα αναλαμβάνει επίσης τη στάση, αλλά και την επανεκκίνηση του αυτοκινήτου στο μποτιλιάρισμα. Διαθέτει σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση για την ακούσια αλλαγή λωρίδας κυκλοφορίας, έξυπνους προβολείς αυτόματης ενεργοποίησης και όλα όσα περιμένει κανείς από ένα πολυτελές αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Σε ό,τι αφορά στον εξοπλισμό που συμβάλλει στη βελτίωση της άνεσης και της ποιότητας οδήγησης, ξεχωριστή θέση έχουν το έγχρωμο head–up display και η κάμερα οπισθοπορείας.
Όσον αφορά στους κινητήρες, έχουμε ήδη προβλέψει ότι το νέο μοντέλο της Citroën θα προσφέρεται, σε ορισμένες αγορές ως ηλεκτρικό. Σε αυτή την περίπτωση το σύστημα μετάδοσης κίνησης, είναι το γνωστό του ομίλου Stellantis. Με απόδοση 136 ίππους και 260 Nm ροπής, επιτρέπει το 0-100 χλμ./ώρα σε 9,5 δευτερόλεπτα (σε λειτουργία Sport) και μέγιστη ταχύτητα 150 χλμ./ώρα. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου των 50 kWh, που συνοδεύεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 χλμ., σε συνδυασμό με ένα σύστημα 400 V, θα προσφέρει αυτονομία έως και 360 χλμ. (σε κύκλο WLTP). Σίγουρα όχι κάτι το ξεχωριστό, ακόμα και αν το ë-C4 X επιτρέπει το 80% της φόρτισης της μπαταρίας σε μόλις 30 λεπτά της ώρας (χρησιμοποιώντας ταχυφορτιστή DC 100 kW). Αυτό σημαίνει ότι κάθε λεπτό κερδίζονται 10 χλμ. αυτονομίας. Αντίθετα, σε wallbox 32 A η πλήρης φόρτιση διαρκεί 7 ώρες και 30 λεπτά, χρησιμοποιώντας έναν τυπικό μονοφασικό φορτιστή μπαταρίας ή σε 5 ώρες χρησιμοποιώντας το προαιρετικό «τριφασικό» των 11 kW. Εκτός από την έκδοση των μηδενικών ρύπων, η γκάμα του C4 X περιλαμβάνει και κινητήρες βενζίνης. Με τις αντίστοιχες εκδόσεις να προσφέρονται, μεταξύ άλλων, σε διάφορες αγορές της Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Οι επιλογές εδώ αφορούν τον τρικύλινδρο, υπερτροφοδοτούμενο 1.2 PureTech, είτε με τους 100 ίππους και εξάρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, είτε με τους 130 ίππους και το αυτόματο κιβώτιο EAT8. Σε ορισμένες ευρωπαϊκές αγορές, το C4 X είναι διαθέσιμο και με τον diesel κινητήρα BlueHDi 130.