Η BMW δημιουργεί τη νέα γενιά του μοντέλου-ναυαρχίδας της. Μιλάμε φυσικά για τη Σειρά 7, η οποία πλέον διαθέτει νέα αισθητική προσέγγιση, μεγαλύτερες διαστάσεις, με την γκάμα να περιλαμβάνει πλέον και μία αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Επίσημο λανσάρισμα τον προσεχή Νοέμβριο.
Του Andrea Stassano
Βρισκόμαστε στο Μόναχο, στην Οlympia Halle, όπου και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά η νέα Σειρά 7 της BMW. Με μία πλήρη γκάμα, που περιλαμβάνει την ηλεκτρική i7, τις βενζινοκίνητες και πετρελαιοκίνητες εκδόσεις με ήπιο υβριδικό σύστημα (για την ευρωπαϊκή αγορά), όπως και επαναφορτιζόμενες plug-in. Εν ολίγοις, η 7η γενιά της βαυαρικής λιμουζίνας που συμπληρώνει 45 χρόνια παρουσίας στους δρόμους, είναι πλήρης. Διατηρώντας την ίδια στιγμή όλες τις πιθανές επιλογές κινητήρων, χάρη στην αρθρωτή πλατφόρμα CLAR. Αυτός είναι και ο ιδανικός τρόπος για να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μιας εξειδικευμένης αλλά ενεργά διαφοροποιημένης πελατείας. Ταυτόχρονα για να είναι εφικτή η αναδιαμόρφωση της προσφοράς στην καθόλου απίθανη περίπτωση –δεδομένης της εποχής– στην οποία οι απαιτήσεις της αγοράς πρέπει να αλλάξουν. Σε κάθε περίπτωση, στην γκάμα της νέας ναυαρχίδας του Μονάχου, σημαντικό ρόλο θα παίξει η i7 xDrive60 – η ηλεκτρική δηλαδή. Δευτερευόντως θα υπάρχουν και άλλες εναλλακτικές, συμπεριλαμβανομένης της κορυφαίας M70 xDrive. Η σημασία του συγκεκριμένου μοντέλου υπογραμμίζεται από το γεγονός ότι τον Νοέμβριο που θα λανσαριστεί η εν λόγω έκδοση, θα είναι και η μόνη διαθέσιμη στην Ευρώπη. Όμως, ας μην αγχώνονται οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Και αυτό διότι κατά τη διάρκεια του 2023 η οικογένεια θα αποκτήσει νέα μέλη. Ξεκινώντας την άνοιξη, με την 740d xDrive (με τον εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα των 3,0 λίτρων που συνδυάζεται με 48 V υβριδικό σύστημα), ενώ θα ακολουθήσουν οι υβριδικές plug-in 750e xDrive και M760e xDrive (αμφότερες με τον τρίλιτρο εξακύλινδρο σε σειρά). Η ατζέντα περιλαμβάνει επίσης τόσο τις 735i και 740i, με την ίδια αρχιτεκτονική, όπως και την 760i xDrive, με τον V8 των 4,4 λίτρων, πάντα σε συνδυασμό με σύστημα 48V.
Σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά, η νέα «7άρα» που θα συναρμολογείται στο εργοστάσιο του Dingolfing, φέρει αρκετές καινοτομίες. Καταρχάς, θα κατασκευαστεί αποκλειστικά στην έκδοση με το μακρύ μεταξόνιο (3,22 μέτρα), το οποίο είναι αυξημένο κατά 5 εκατοστά σε σχέση με το αντίστοιχο του τρέχοντος μοντέλου. Επιπλέον, «αυξητικές τάσεις» έχουν και οι υπόλοιπες διαστάσεις, όπως το μήκος με τα +13 εκατοστά (5,39 μέτρα), το πλάτος των 1,95 μ. (+4,8 εκατοστά), αλλά και το ύψος που έχει «σκαρφαλώσει» στα 1,54 μ., όντας αυξημένο κατά 5,1 εκ. Όσο για τα χρώματα, η νέα BMW 7 για πρώτη φορά θα προσφερθεί και με διχρωμία. Η Σειρά 7 πάντως κάνει σημαντικά βήματα εξέλιξης σε κάθε τομέα, υιοθετώντας νέο στυλ για την εταιρεία, κυρίως στην σχεδίαση. Μερικά παραδείγματα, όπως τα εμπρός φωτιστικά σώματα με τους πολύ λεπτούς LED προβολείς, αντιπροσωπεύουν μία επική αλλαγή εποχής για την BMW. Προορίζονται επίσης και για μελλοντικά μοντέλα, αν και ήδη τοποθετούνται στην ανανεωμένη X7. Σε αυτούς τους νέους προσαρμοζόμενους προβολείς LED, το επάνω τμήμα φιλοξενεί τα φώτα ημέρας, ενώ το κάτω τα κλασσικά φώτα πορείας. Επίσης, κατόπιν παραγγελίας, βρίσκουμε την φωτιζόμενη γρίλια Iconic Glow με λαμπτήρες από κρύσταλλο Swarovski. Παρατηρώντας το προφίλ, η νέα Σειρά 7 δείχνει σαφέστατα πιο καλαίσθητη, χωρίς να χάσει καμία από τις αναλογίες της, συνδυάζοντας με επιτυχία το μακρύ καπό και την τοποθετημένη πιο πίσω καμπίνα. Διακριτικότερες είναι οι αναβαθμίσεις στο πίσω τμήμα, που δεν χάνει σε καμία περίπτωση την δυναμική εικόνα του.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ
Η εντυπωσιακή εξωτερική εμφάνιση συνοδεύεται με τις καινοτομίες που προσφέρονται στην καμπίνα των επιβατών. Ευρύχωρη και εκλεπτυσμένη, έχει τα στοιχεία αυτά που θα καλύψουν τις ανάγκες μίας μερίδας πελατών που αρέσκεται τόσο στην κομψότητα, όσο και στη σπορ φιλοσοφία. Ειδικά για το τελευταίο, αναμένουμε με ανυπομονησία την «καυτή» έκδοση M. Όμως η σχεδιαστική αλλαγή στο εσωτερικό δεν σταματά εκεί, καθώς υπάρχει επίσης μία νέα διάταξη των χειριστηρίων και της διεπαφής ανάμεσα στον οδηγό και το αυτοκίνητο. Στην πρώτη περίπτωση, η μείωση των φυσικών πλήκτρων είναι δραστική. Πλέον είναι συγκεντρωμένα πάνω από την κεντρική κονσόλα, εκεί όπου ένας μοχλός έχει αντικαταστήσει τον αυτόματο επιλογέα ταχυτήτων. Όσο για το δεύτερο, κυριαρχεί η κυρτή (προσανατολισμένη προς τον οδηγό) οθόνη Curved Display, χωρισμένη σε δύο επιμέρους οθόνες. Μία 12,3" για τα όργανα και μία συμπληρωματική 14,9" για το infotainment, ενώ δεν λείπει το σύστημα iDrive, με την τελευταία γενιά του BMW Operating System 8. Μία ακόμα καινοτομία αποτελεί η μπάρα αλληλεπίδρασης ελέγχου, που καλύπτεται από μια διαφανή επιφάνεια, η οποία «τρέχει» κάτω από τη μεγάλη οθόνη έως και τις πόρτες. Σημαντική είναι και η επιλογή των υλικών. Τα καθίσματα έχουν επένδυση από κασμίρι, σε συνδυασμό με τις προαιρετικές κρυστάλλινες επιφάνειες ορισμένων χειριστηρίων και τα ραφιναρισμένα ξύλινα ένθετα. Εάν επιπροσθέτως επιθυμείτε το μέγιστο της άνεσης, υπάρχουν μεγάλα καθίσματα-πολυθρόνες με πολλαπλές λειτουργίες, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο φροντίζει για άπλετο χώρο. Τέλος, δεκάδες είναι οι επιλογές του προαιρετικού εξοπλισμού, όπως οι οθόνες αφής στα πλαϊνά των πίσω θυρών, που διαχειρίζονται αρκετές λειτουργίες (καθίσματα, κλιματισμός κ.ά.).
ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ MAXIMUM
Τα αυξημένα μετατρόχια, το extra large μεταξόνιο και το διαθέσιμο (κατόπιν παραγγελίας) σύστημα τετραδιεύθυνσης, εμπλουτίζουν μία προηγμένη τεχνική βάση. Σε αυτή προσθέστε τη στάνταρ προσαρμοζόμενη αερανάρτηση (με αυτόματη ρύθμιση ύψους και ηλεκτρονικό έλεγχο των αμορτισέρ) αλλά και τη σοφιστικέ διάταξη των διπλών ψαλιδιών εμπρός και πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Η ικανότητα διαχείρισης της ανάρτησης σε κάθε τροχό ξεχωριστά, επιτρέπει την διατήρηση της βέλτιστης οδικής συμπεριφοράς, σε όλες τις ταχύτητες, εξασφαλίζοντας τον καλύτερο συμβιβασμό μεταξύ απόδοσης και άνεσης. Το καινοτόμο σύστημα ανάρτησης Executive Drive Pro προσφέρει επίσης τη δυνατότητα βελτιστοποίησης της ευελιξίας και της ακρίβειας οδήγησης του αυτοκινήτου. Ενεργές αντιστρεπτικές μπάρες ελαχιστοποιούν τις κλίσεις του αμαξώματος, ενώ το σύστημα συνεργάζεται με ελαστικά υψηλών επιδόσεων, τοποθετημένα σε αποκλειστικές ζάντες αλουμινίου Μ, 20 ιντσών. Επίσης, τα φρένα M Sport περιλαμβάνουν μπλε ή μαύρες δαγκάνες, και τροχούς 21" (με το πακέτο M Sport Pro). Τέλος, η i7 εξοπλίζεται με το 5ης γενιάς ηλεκτρικό σύστημα eDrive που διαθέτει δύο σύγχρονους ηλεκτρικούς κινητήρες. Ένα για κάθε άξονα, 258 ίππων εμπρός και 313 ίππων πίσω (συνδυαστική ισχύς 544 ίπποι), που προσφέρουν μία «έξυπνη» τετρακίνηση. Η μπαταρία ιόντων-λιθίου (τοποθετημένη στο πάτωμα) έχει ύψος μόλις 11 εκατοστά και χωρητικότητα 101,7 kWh, εξασφαλίζοντας παράλληλα και βέλτιστο κέντρο βάρους. Τέλος, η διαδικασία του 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί μόλις 4,7 δευτερόλεπτα.