EDITOR'S PICK

Alfa Romeo Tonale: Με μοναδικό χαρακτήρα

alfa-romeo-tonale-me-monadiko-charaktira-640615

Η Alfa Romeo εξηλεκτρίζεται με τον πλέον εντυπωσιακό τρόπο, παρουσιάζοντας την Tonale, ένα στιλάτο crossover με μία… ελληνική πινελιά

Του Θέμη Θεοδωρόπουλου – Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Η Alfa Romeo είχε πάντοτε μία μοναδική προσέγγιση σε ό,τι έκανε. Οι ολοένα και αυστηρότεροι κανονισμοί της Ε.Ε. περί εκπομπών ρύπων, έκαναν τις περισσότερες εταιρείες να προσθέσουν υβριδικές εκδόσεις στα υπάρχοντα μοντέλα της γκάμας τους. Η Alfa όμως, προτίμησε να μην «ξεμπερδέψει» με μια υβριδική Giulia ή Stelvio. Αντίθετα, παρουσίασε την Tonale, η οποία διατίθεται αποκλειστικά σε υβριδικές εκδόσεις, ήπιες αλλά και επαναφορτιζόμενες. Με εντυπωσιακό σχεδιασμό και αρκετές επιλογές κινητήρων και εκδόσεων, είμαστε σχεδόν βέβαιοι πως το νέο crossover θα βοηθήσει σημαντικά στην αύξηση των πωλήσεων της Ιταλικής φίρμας.

Όμορφη, μέσα-έξω

Τα πρώτα σκίτσα της Tonale έγιναν από το μολύβι του Αλέξανδρου Λιώκη, Senior Exterior Designer της Alfa Romeo. Ο έλληνας σχεδιαστής ήταν από νεαρή ηλικία λάτρης της μάρκας και οι επιρροές από τα μοντέλα με τα οποία μεγάλωσε είναι εμφανείς. Στο εμπρός μέρος, τα φώτα με τις τρεις μικρές καμπύλες για φώτα ημέρας μας θυμίζουν την SZ ή και την Brera, ενώ προφανώς, η μάσκα έχει τριγωνικό σχεδιασμό για την εισαγωγή του αέρα, «σπρώχνοντας» την πινακίδα κυκλοφορίας στο πλάι του προφυλακτήρα. Η ίδια λογική συνεχίζεται και στο πίσω μέρος, όπου τα φώτα ακολουθούν τον σχεδιασμό, αλλά ενώνονται με μία LED μπάρα, δίνοντας έναν πολύ εντυπωσιακό και μοντέρνο χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Αντίθετα με το -σχεδιαστικά- επιθετικό εμπρός και πίσω μέρος, το προφίλ της Tonale είναι αρκετά απλοϊκό, χωρίς έντονες γραμμές, διαγράφοντας όμως μία μοναδική, όμορφη σιλουέτα που την κάνει άμεσα αναγνωρίσιμη, από κάθε γωνία. Τιμώντας την πατρίδα της, η Alfa «έκρυψε» μέσα στους πλαϊνούς καθρέπτες της, μία μικρή Ιταλική σημαία. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με το πακέτο εξοπλισμού «Speciale», ξεχωρίζουν οι χαρακτηριστικές ζάντες 20 ιντσών με τα κυκλικά στοιχεία και οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα.

Το εσωτερικό της είναι αδιαμφισβήτητα «Alfa», έχοντας όμως έναν αρκετά μοντέρνο χαρακτήρα και μία special αίσθηση. Η διαμόρφωσή του είναι ξεκάθαρα οδηγοκεντρική, καθώς ακόμη και η οθόνη του συστήματος infotainment, έχει μία μικρή κλίση προς το μέρος του οδηγού. Τα υλικά της καμπίνας δίνουν έναν premium χαρακτήρα, ενώ λεπτομέρειες όπως τα μεγάλα paddles από αλουμίνιο πίσω από το τιμόνι και οι κόκκινες ραφές, αναβαθμίζουν την σπορ αίσθηση. Ο περιστροφικός επιλογέας προγραμμάτων οδήγησης «DNA» βρίσκεται ακριβώς πάνω από μοχλό των ταχυτήτων, ενώ το γεγονός ότι οι χειρισμοί για το σύστημα κλιματισμού γίνονται από φυσικά κουμπιά και όχι μέσω του infotainment, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο. Αυτά βέβαια, αποτελούν χαρακτηριστικά σχεδόν όλων των σύγχρονων Alfa. Η μεγάλη αλλαγή, βρίσκεται στον μεγάλο, ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι, ο οποίος παρέχει μια πληθώρα πληροφοριών στον οδηγό, ενώ ταυτόχρονα έχει εντυπωσιακά γραφικά και animations για την εκκίνηση ή το σβήσιμο του αυτοκινήτου.

Ο δυναμικός σχεδιασμός δεν αρκεί για μία καλή Alfa Romeo. Όσο όμορφη και αν είναι, το δυνατό σημείο της Tonale δείχνει να είναι ο οδηγικός της χαρακτήρας. Οδηγήσαμε την εισαγωγική έκδοση με τον βενζινοκινητήρα των 130 ίππων (με 20 επιπλέον ίππους από έναν ηλεκτροκινητήρα), οι οποίοι ακούγονται λίγοι για μία Alfa, αλλά η αλήθεια είναι πως όλα τα premium crossover της κατηγορίας ξεκινούν από αυτή την απόδοση, με τα περισσότερα να αισθάνονται αρκετά …αργά. Η Tonale όμως, χάρη στο εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων της αλλά και την υποβοήθηση του ηλεκτρικού κινητήρα (ο οποίος δίνει μία μικρή ώθηση όταν ξεκινάμε να επιταχύνουμε αλλά και στις αλλαγές των ταχυτήτων) είναι ιδιαίτερα γοργή και καταφέρνει να έχει μία ευχάριστη αίσθηση, χωρίς να αισθάνεσαι το βάρος της. Ακόμη και αν χαρακτηρίζεται ως ήπιο υβριδικό αυτοκίνητο, ο μικρός ηλεκτροκινητήρας μπορεί να κινήσει την Tonale αθόρυβα για μικρές αποστάσεις σε χαμηλές ταχύτητες, όπως για παράδειγμα όταν παρκάρουμε ή ξεπαρκάρουμε.

Το στήσιμο της ανάρτησης και η αίσθηση του τιμονιού όμως, απογειώνουν την οδηγική εμπειρία. Το τιμόνι είναι ακριβές και δίνει ένα ξεκάθαρο feedback για την θέση των τροχών στο δρόμο, ενώ ο μηχανικός ήχος των paddles πίσω από το τιμόνι -όταν αλλάζουμε ταχύτητες- προσθέτει στην αίσθηση. Από την άλλη, το σύστημα των αναρτήσεων μας άφησε άφωνους: πως κατάφεραν οι Ιταλοί να στήσουν ένα τόσο άνετο αυτοκίνητο, το οποίο έχει ταυτόχρονα μια πολύ δυναμική, σπορ αίσθηση; Η Tonale καταφέρνει να διαχειριστεί το βάρος της με έναν μοναδικό τρόπο, καθώς μπορεί να αποσβένει τους κραδασμούς από λακκούβες και κακοτεχνίες του δρόμου με ιδιαίτερη χάρη, αλλά την ίδια στιγμή έχει εξαιρετικά κρατήματα, μεγιστοποιώντας την πρόσφυση. Όταν νομίζαμε ότι πλησιάζαμε τα όρια της -εκεί που θα περιμέναμε δηλαδή, να ξεκινήσει να υποστρέφει- η Tonale δεν …σκόρπιζε. Αντίθετα, ακολουθούσε ακριβώς τις προσθήκες του τιμονιού μας, χωρίς να χάσει ούτε πόντο από την πορεία της.

Με μία τόσο θετική εικόνα για την εισαγωγική έκδοση της, πρέπει να παραδεχτούμε πως δεν βλέπουμε την ώρα να οδηγήσουμε την κορυφαία, plug-in υβριδική, τετρακίνητη έκδοση που αναμένεται στην χώρα μας στις αρχές του 2023. Πιο συγκεκριμένα, θέλουμε να μάθουμε αν τα παραπανίσια κιλά του πιο περίπλοκου συστήματος κίνησης, θα επηρεάσουν την μοναδική αίσθηση της.

Ανταγωνιστική τιμολόγηση

Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι από την αρχή: Ναι, είναι …ακριβούτσικη, αλλά την ίδια στιγμή, έχει κοστολογηθεί εύστοχα. Δεν πρόκειται για μία πιο οικονομική εναλλακτική λύση για τον γερμανικό premium ανταγωνισμό, αλλά για μία πολύ στιλάτη και οδηγικά ευχάριστη επιλογή, για αυτούς που θέλουν να ξεχωρίσουν στο δρόμο. Η έκδοση Speciale αποτελεί ουσιαστικά την έκδοση λανσαρίσματος («Launch Edition» όπως τις αποκαλούν άλλοι κατασκευαστές) και διαθέτει σχεδόν όλα τα extra του προαιρετικού εξοπλισμού, κάτι που αυξάνει την τιμή της σχεδόν κατά 6.000€ σε σχέση με το βασικό πακέτο.

Μην συγκρίνετε όμως την τιμή της με αυτές που βλέπατε στα crossover της κατηγορίας τα παλαιότερα χρόνια. Από το 2020 και μετά, όλες οι εταιρείες έχουν αυξήσει τις τιμές τους, λόγω της περίεργης αύξησης του πληθωρισμού και της αδυναμίας παραγωγής που βιώνουμε τελευταία. Ρίχνοντας μια ματιά στους τιμοκαταλόγους ολόκληρου του ανταγωνισμού, θα καταλάβετε πως όσον αφορά την τιμή, η Tonale τοποθετείται άριστα στην ελληνική αγορά.

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο