Το νέο δημιούργημα της Maserati, η cabrio έκδοση της MC20, φέρει τον κωδικό «Cielo». Xαρακτηρίζεται από την τεχνολογικά καινοτόμα γυάλινη οροφή, η οποία αναδιπλώνεται ηλεκτρικά, το επιπλέον βάρος των 65 κιλών και τον διάσημο κινητήρα Nettuno.
Του Roberto Lo Vecchio
Τη θέα του ουρανού μπορούν να την απολαύσουν τόσο ο οδηγός, όσο και ο συνοδηγός της νέας Maserati MC20 Cielo, ακόμα και με κλειστή την οροφή. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για μια κλασική οροφή από μαλακή επένδυση, αλλά μία αναδιπλούμενη άκαμπτη γυάλινη οροφή, της οποίας η ηλεκτροχρωματική τεχνολογία PDLC (Polymer dispersed fluid crystal), ή ελληνιστί «προηγμένη τεχνολογία υγρών κρυστάλλων με διασπορά πολυμερών» επιτρέπει την αλλαγή στην πυκνότητά της. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα με ένα απλό πάτημα κουμπιού να γίνεται διαφανής ή μη. Επίσης η οροφή της «ανοικτής» MC20 Cielo είναι η μεγαλύτερη στην κατηγορία της, καθώς έχει διαστάσεις 91x61 εκ. και επιφάνεια μεγαλύτερη από μισό τετραγωνικό μέτρο. Η όλη διαδικασία ανοίγματος/κλεισίματος διαρκεί μόλις 12 δευτερόλεπτα.
Προφανώς η νέα Ιταλίδα ντίβα διαθέτει αυξημένο βάρος σε σχέση με την coupé έκδοση, με τους μηχανικούς της Maserati να καταφέρνουν να το συγκρατούν σε μόλις επιπλέον 65 κιλά. Προς όφελος βέβαια της δυναμικής συμπεριφοράς, αλλά και της αύξησης της στρεπτικής ακαμψίας του monocoque ανθρακονημάτινου πλαισίου – ιδίως στο κεντρικό τμήμα. Μηχανικά, η MC20 Cielo μοιράζεται τα ίδια στοιχεία με την coupé, όπως την ανάρτηση με διπλά ψαλίδια από σφυρηλατημένο αλουμίνιο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα ενεργά αμορτισέρ. Επίσης, την κίνηση στους πίσω τροχούς, το οκτατάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και φυσικά τον τοποθετημένο πίσω από τον οδηγό V6 κινητήρα των 3,0 λίτρων Nettuno, με διπλά turbo και τεχνολογία Twin Combustion. Για κάθε κύλινδρο, ο ψεκασμός καυσίμου μπορεί να διαχωριστεί σε δύο θαλάμους, τον συμβατικό κύριο θάλαμο καύσης και έναν ξεχωριστό μικρό προθάλαμο που βρίσκεται πάνω του. Σε υψηλό φορτίο η ανάφλεξη ξεκινά από τον προθάλαμο.
Καθώς το φλεγόμενο μείγμα αέρα/καυσίμου εξαπλώνεται και διοχετεύεται μέσω ειδικά διαμορφωμένων οπών στον κύριο θάλαμο, αναφλέγει εκεί και το υπόλοιπο μείγμα. Το αποτέλεσμα είναι μια ταχύτερη και αποδοτικότερη καύση. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ο πιεζοπεριστροφικός διακόπτης με touchpad στο κέντρο. Μέσω αυτού, ο οδηγός επιλέγει κάποιο από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, όπως και την ρύθμιση της ανάρτησης. Η σχεδίαση της Cielo είναι εξελιγμένη και ξεχωριστή, με μεγάλη προσοχή στην αεροδυναμική, χαρίζοντας μία διαφορετική προσωπικότητα σε σχέση με την coupé MC20. Τα πτερύγια της οροφής, που λειτουργούν ως roll bars είναι όμορφα. Όταν δε ανυψώνονται, κρύβουν την οροφή η οποία «εξαφανίζεται» πάνω από τα κεφάλια των επιβατών, σε χώρο που έχει δημιουργηθεί στο πίσω μέρος. Η διάθεση της νέας MC20 Cielo αναμένεται στις αρχές του 2023, ενώ νέο είναι το χρώμα λανσαρίσματος Acquamarina, σε μια ειδική βαφή τριών στρώσεων, με γκρι παστέλ βάση.