EDITOR'S PICK

Ανεβάζει στροφές το αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας με προδιαγραφές F1

anevazei-strofes-to-aftokinitodromio-patras-me-prodiagrafes-f1-632341

Βγαίνει από τη ναφθαλίνη το αυτοκινητοδρόμιο Πατρών. Πρόκειται για το μεγαλεπήβολο έργο υποδομών που αναμένεται να δώσει πνοή στην ασθμαίνουσα τις τελευταίες δεκαετίες επιχειρηματικότητα της Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα της αποβιομηχανοποιημένης Αχαΐας.

Με συντονισμένες ενέργειες της Πολιτείας και του Επιμελητηρίου Αχαΐας η επένδυση δείχνει να τροχοδρομεί στις ράγες της υλοποίησης. Ηδη καταγράφεται ιδιαίτερη σπουδή για την πραγμάτωση του έργου, τόσο από Ευρωπαίους όσο και Αραβες επενδυτές, ενώ operators από την Ισπανία και την Ιταλία φέρονται να ερίζουν για την ανάληψη του δαπάνης 73 εκατ. ευρώ project.

Στην ίδια κατεύθυνση επενδυτικού ενδιαφέροντος λέγεται ότι βρίσκονται και δύο Ελληνες developers-επενδυτές, γεγονός που προσδίδει πρόσθετη επιχειρηματική προσοχή.

Επιδότηση

Αρωγός στο ενδιαφέρον των επενδυτών είναι το δεδομένο ότι η επένδυση είχε υπαχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου, με επιδότηση ανερχόμενη στο 31,29% του προϋπολογισμού του έργου. Η πιο πάνω έγκριση παρετάθη από το υπουργείο Ανάπτυξης, λόγω ανωτέρας βίας, μέχρι 31-10-2023 για την ολοκλήρωση της επένδυσης. Μάλιστα πρόσφατα, με τη συμβολή της KPMG, επικαιροποιήθηκε το επιχειρηματικό σχέδιο, αφαιρώντας ένα μέρος κατασκευών -που αφορούν F1, όπως έναν αριθμό pits και μία αερογέφυρα- έργα που δύναται να γίνουν στο μέλλον όταν το αυτοκινητοδρόμιο ενεργοποιήσει αυτήν τη λειτουργία.

Οπως αναφέρει στον «Ε.Τ.» της Κυριακής ο αντιπρόεδρος της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., κ. Πλάτων Μαρλαφέκας, «η Ελλάδα είναι, ίσως, η μοναδική ευρωπαϊκή χώρα που δεν έχει αυτοκινητοδρόμιο σύγχρονων προδιαγραφών για διεθνείς αγώνες».

Ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει ότι η περιοχή που έχει επιλεχθεί για να κατασκευαστεί το αυτοκινητοδρόμιο είναι ένας χώρος που είχαν ανακαλύψει έπειτα από ενδελεχή έρευνα εξειδικευμένοι άνθρωποι της Pirelli. Προσθέτει, δε, ότι η πολυεθνική εταιρία κατασκευής ελαστικών μέχρι το 1985 είχε εργοστάσιο παραγωγής στην Πάτρα και ήθελε να το συνδυάσει με δοκιμές εξέλιξης, ενώ ισχυρό πλεονέκτημα του project είναι ότι, με βάση την άδεια σκοπιμότητας που διαθέτει το έργο, εξασφαλίζονται η μοναδικότητα και η αποκλειστικότητά του στην Ελλάδα.

 Η επένδυση

Επισημαίνεται ότι η Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε. είναι μία πολυμετοχική εταιρία την οποία ίδρυσαν 429 μέτοχοι το έτος 1995.

Μεταξύ των μετόχων ιδιαίτερη θέση έχουν οι φορείς του νομού με συνολικό ποσοστό 36,93%. (Επιμελητήριο Αχαΐας 10,25%, Περιφέρεια Δυτ. Ελλάδος 5,28%, Περιφερειακή Ενωση Δήμων Αχαΐας 5,26%, Δήμος Πατρέων 7,69%, Δήμος Ερυμάνθου 3,84%, ΔΕΥΑΠ 3,11%, Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου Χαλανδρίτσας 1,51%). Η εταιρία είναι ιδιόκτητης έκτασης 1.148 στρεμμάτων (18 χιλιόμετρα από την πόλη της Πάτρας), στη θέση «Ρέντες» του Δημ. Διαμερίσματος Χαλανδρίτσας του Δήμου Ερυμάνθου, στην οποία έχει προγραμματιστεί η κατασκευή αυτοκινητοδρομίου προδιαγραφών F1 και πίστας kart διεθνών προδιαγραφών. Η εταιρία έχει ήδη εξασφαλίσει: «καθαρούς» τίτλους ιδιοκτησίας, άδεια σκοπιμότητας από το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης, άδεια κατασκευής από την Πολεοδομία της Νομαρχίας Αχαΐας, έγκριση καταλληλότητας της πίστας και των εγκαταστάσεων από τις Παγκόσμιες Ομοσπονδίες Αυτοκινήτου και Μοτοσικλέτας (FIA & FIM) και ολοκληρωμένα υποστηρικτικά έργα οδικής επικοινωνίας με το εθνικό και το επαρχιακό οδικό δίκτυο.

Σκοπιμότητα

Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της Αυτοκινητοδρόμιο Πάτρας Α.Ε., κ. Μαρλαφέκα, που διατελεί και πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αχαΐας, η καρδιά της αυτοκίνησης βρίσκεται στην Κεντρική Ευρώπη σε μια γεωγραφική περιοχή από το Μιλάνο έως το Μόναχο όπου ανθεί και ο μηχανοκίνητος αθλητισμός.

Αναφερόμενος στη σκοπιμότητα του έργου και στις σημαντικές προοπτικές κερδοφορίας του υποστηρίζει ότι: «Οι εταιρίες που κατασκευάζουν αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, λάστιχα, αμορτισέρ, φρένα, εξαρτήματα για αυτοκίνητα και μοτοσικλέτες χρειάζονται πίστες για εξέλιξη και δοκιμές όλο τον χρόνο. Στην Ευρώπη υπάρχουν πολλές πίστες, όμως η λειτουργία τους είναι περιορισμένη, λόγω καιρού, στις 100 - 150 μέρες τον χρόνο. Γι’ αυτόν τον λόγο απέκτησαν πολύ μεγάλο ανταγωνισμό την τελευταία δεκαετία από πίστες που αναπτύχθηκαν στη λεκάνη της Μεσογείου, σε Ισπανία και Πορτογαλία. Βασικό τους πλεονέκτημα οι μέρες ηλιοφάνειας σε σχέση με τις πίστες της Κεντρικής Ευρώπης. Ολες οι εταιρίες θέλουν μέρες εξέλιξης σε στεγνές πίστες με αντιπροσωπευτικές θερμοκρασίες. Εύκολα μπορείς με σύστημα άρδευσης να βρέξεις μια στεγνή πίστα, αλλά είναι αδύνατον να στεγνώσεις μια πίστα ενόσω βρέχει. Η περιοχή της Πάτρας έχει το ίδιο πλεονέκτημα καιρικών συνθηκών με τις πίστες της Νότιας Ισπανίας. Διαφοροποιείται όμως χάρη στην πολύ γρήγορη και εύκολη πρόσβαση από την Κεντρική Ευρώπη προς το λιμάνι της Πάτρας αλλά και το αεροδρόμιο του Αράξου».

Και συμπληρώνει: «Οι ομάδες δοκιμών χρησιμοποιούν για τη μεταφορά τους ειδικά διαμορφωμένες νταλίκες. Από τη Γερμανία για να πάει στη Νότια Ισπανία, π.χ. στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο στη Βαλένθια, θέλει περίπου 2-3 μέρες οδικώς. Αυτό ενέχει ρίσκο για μια νταλίκα που κοστίζει κάποια εκατομμύρια ευρώ μαζί με το περιεχόμενο και την τεχνολογία που κουβαλάει σ’ ένα μεγάλο οδικό ταξίδι».

Καταλήγοντας για τη σκοπιμότητα και τη δυναμική της επένδυσης ο κ. Μαρλαφέκας σημειώνει: «Το πλεονέκτημα της Πάτρας είναι πως μια νταλίκα θέλει μέσο όρο 6 με 8 ώρες να φτάσει σε ένα από τα λιμάνια της Ιταλίας, να επιβιβαστεί σε ένα καράβι και να φτάσει ύστερα από περίπου μία μέρα στο λιμάνι της Πάτρας που απέχει μισή ώρα από την πίστα της Χαλανδρίτσας. Επίσης, το αεροδρόμιο του Αράξου απέχει 50 km από την πίστα.

Ενα ακόμα πλεονέκτημα του αυτοκινητοδρομίου Πατρών είναι ότι μπορεί εύκολα να συνδυαστεί με διακοπές στη Δυτική Ελλάδα, καθώς πολύ κοντά υπάρχουν εξαιρετικοί καλοκαιρινοί προορισμοί. Ενδεικτικά αναφέρουμε σε απόσταση 50 km τη διάσημη παραλία της Καλόγριας στον υδροβιότοπο της Στροφυλιάς. Οι επισκέπτες μπορούν να συνδυάσουν τους αγώνες αυτοκινήτου και μοτοσικλέτας με πολλές επιλογές, αντίθετα με την Κεντρική Ευρώπη».

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο