Με τη τεράστια και ασταμάτητη εξάπλωση των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ακόμη και στη χώρα μας, έχουν αρχίσει σιγά-σιγά, να εμφανίζονται και τα πρώτα… περίεργα περιστατικά.
Ακόμη και αν οι αυστηρότεροι κανονισμοί της Ε.Ε. μας έχουν «προστατεύσει» από την πλήρως αυτόνομη οδήγηση, για την οποία συχνά διαβάζουμε μακάβρια πρωτοσέλιδα στον διεθνή τύπο, εμφανίζονται διαφορετικά και πρωτόγνωρα προβλήματα. Φαίνεται πως τώρα αρχίζουν τα δύσκολα για όσους «τόλμησαν» και έκαναν τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση. Μετά το …τυράκι της επιδότησης, σειρά έχει η φάκα.
Φυσικά, αναφέρομαι στις νέες, κατευθυντήριες οδηγίες από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, που προτείνουν την απαγόρευση εισόδου σε επαρκώς φορτισμένα ηλεκτρικά αυτοκινήτα στα καράβια της γραμμής. Δηλαδή, εάν το ηλεκτρικό σου όχημα ελεγχθεί από το πλήρωμα και διαπιστωθεί πως το ποσοστό φόρτισης είναι πάνω από 40%, μπορούν να μην επιτρέψουν την είσοδο στο καράβι, επικαλούμενοι την ασφάλεια των επιβατών και τον αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς.
Άρα, ένας οδηγός EV που θα φτάσει στο λιμάνι με 42% φόρτιση, θα πρέπει να κάνει μερικούς… κύκλους στη προβλήτα με τον κλιματισμό στο φουλ, για να φτάσει το επιθυμητό 40%, ενώ κάποιος με γεμάτη μπαταρία, μάλλον θα χρειαστεί να αναβάλλει τις διακοπές του. Και για όσους καταφέρουν και μπουν στο καράβι, όταν αποβιβαστούν, θα πρέπει αμέσως να αναζητήσουν σταθμούς φόρτισης, που στα περισσότερα νησιά της χώρας μας, είναι ελάχιστοι, αργοί και συνήθως, ιδιωτικοί, τοποθετημένοι μέσα στο χώρο στάθμευσης κάποιου μεγάλου ξενοδοχείου. Προφανώς, απαγορεύεται και η φόρτιση των οχημάτων όσο αυτά βρίσκονται στο καράβι και ταξιδεύουν. Όχι ότι στη χώρα μας αυτό είναι εφικτό δηλαδή: αν τα καράβια μας ήταν αρκετά καινούργια για να υποστηρίξουν σταθμούς φόρτισης EV, όπως βλέπουμε σε πολλά λιμάνια της Ευρώπης, σίγουρα θα είχαν και τα κατάλληλα συστήματα έτσι ώστε οι χώροι στάθμευσης οχημάτων να μην γίνονται αποπνικτηκοί «φούρνοι» κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Και όλα αυτά μονάχα για το ταξίδι! Κάτι που επίσης έχω παρατηρήσει στη χώρα μας, είναι η πλήρης έλειψη εκπαίδευσης σχετικά με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Με εξαίρεση το Πυροσβεστικό Σώμα, που έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για τον απεγκλωβισμό και τις φωτιές σε ηλεκτρικά οχήματα, οι υπόλοιποι άνθρωποι που πιθανώς θα χρειαστείς, δεν γνωρίζουν τίποτα και μάλιστα, ούτε θέλουν να μάθουν! Όταν ένας φίλος μου «έμεινε» με το ηλεκτρικό SUV του στο δρόμο (επειδή άδειασε η μπαταρία του), ο πρώτος υπάλληλος οδικής βοήθειας που ήρθε να μαζέψει το αυτοκίνητο, είδε πως πρόκειται για ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αρνήθηκε να βοηθήσει και απλώς έφυγε. Έτσι ανταμοίβει μια κοινωνία τους early adopters; Που βοηθούν με το τρόπο τους στη μετάβαση προς μια νέα και πιο καθαρή τεχνολογία κίνησης;
Τι να περιμένουν οι ιδιοκτήτες EV στη συνέχεια; Αν έπρεπε να μαντέψω, θα έλεγα πως το επόμενο «χτύπημα» θα είναι τα τέλη κυκλοφορίας για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Το είδαμε και με τα υβριδικά αυτοκίνητα πριν από περίπου 15 χρόνια, όπου τα τέλη κυκλοφορίας τους διπλασιάστηκαν μέσα σε μια νύχτα. Δεν μπορώ να φανταστώ έναν λογαριασμό ηλεκτρικού ρεύματος να γράφει σε μια γωνία «Τέλη φόρτισης ηλεκτρικού οχήματος». Τουλάχιστον, όχι ακόμα!
Όλες οι ειδήσεις
O όμιλος Stellantis αναδιαρθρώνεται και ετοιμάζεται για μάχη με την Κίνα