EDITORIAL

Το μεγάλο δίλημμα στην αγορά αυτοκινήτου: Τι κινητήρα να επιλέξω;

to-megalo-dilimma-stin-agora-aftokinitou-ti-kinitira-na-epilexo-708484

Ο όψιμος πόνος των Δυτικών κυβερνήσεων σχετικά με την ποιότητα του αέρα που αναπνέει το πόπολο, έχουν δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια μεγάλη αναστάτωση στην αγορά αυτοκινήτου και ακόμα μεγαλύτερα ερωτηματικά στις σκέψεις των υποψηφίων αγοραστών.

Οι πολιτικοί «σπρώχνουν» με χέρια και με πόδια τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, απειλώντας με εξοβελισμό εντός ολίγων ετών όλα τα με θερμικούς κινητήρες. Οι σοβαροί ηγέτες της αυτοκινητοβιομηχανίας (βλέπε Άκιο Τογιόντα – Toyota & Κάρλος Ταβάρες – Stellantis) ισχυρίζονται ότι, το μέλλον δεν είναι μόνο ηλεκτρικό αλλά μεγάλο ποσοστό της αυτοκίνησης θα εξυπηρετείται με υδρογόνο, συνθετικά καύσιμα και άλλες μορφές ενέργειας που δεν θα επιβαρύνουν το περιβάλλον. Οι ειδικοί για την αυτοκίνηση δημοσιογράφοι (όταν δεν υπακούουν σε εντολές …άνωθεν), κρατούν επιφυλακτική στάση προσπαθώντας να μην παρασυρθούν από τους μεν ή τους δε, βάζοντας ταυτόχρονα κάτω τα μέχρι στιγμής δεδομένα.

Με αυτές τις τρεις ομάδες να παίζουν σημαντικό ρόλο στα κριτήρια επιλογής για αγορά αυτοκινήτου, ο καταναλωτής βρίσκεται σε απόλυτη σύγχυση όταν χρειαστεί να επιλέξει τι είδους κινητήριο σύστημα πρέπει να έχει το αυτοκίνητο που θα αγοράσει. Η στήλη χωρίς να διεκδικεί το αλάθητο του πάπα, έχει άποψη και αυτή θα καταθέσει στις γραμμές που ακολουθούν.

Η επιλογή αυτοκινήτου γίνεται με βάση τις ανάγκες που καλείται αυτό να καλύψει. Ιεραρχώντας τις ανάγκες μας, καταλήγουμε στο είδος του αυτοκινήτου που μας εξυπηρετεί (sedan, SUV, van, pick-up, κ.ά.) και στη συνέχεια υπολογίζουμε τις οικονομικές μας δυνατότητες ώστε να επιλέξουμε αν θα αγοράσουμε από την Ferrari ή από την… Zing Yong.

Η επιλογή στα κινητήρια συστήματα πρέπει να γίνεται γνωρίζοντας ότι, τα εξηλεκτρισμένα οχήματα είναι από του …ακριβού (full hybrid) έως του πανακρίβου (αμιγώς ηλεκτρικά). Εφόσον οι μετακινήσεις μας γίνονται σε σχετικά μικρές διαδρομές γύρω από την βάση μας και διαθέτουμε μόνιμη θέση στάθμευσης με δυνατότητα ηλεκτροδότησης, τότε μπορούμε να αγοράσουμε (αν η τσέπη μας το αντέχει) ένα αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό (που μπαίνει στην πρίζα) όχημα, έχοντας κατά νου πως αυτό δεν μπορεί να καλύψει – εύκολα – όλες τις ανάγκες μετακίνησής μας και συνεπώς θα χρειαστούμε ένα ακόμα όχημα που μπορεί να πάει στο Πλικάτι (σύνορα με Αλβανία) και να γυρίσει πίσω χωρίς αυτοκινητάμαξα…

Εάν οι μετακινήσεις μας γίνονται κυρίως μέσα στην πόλη, η καλύτερη μέχρι σήμερα επιλογή είναι ένα μικρό σε όγκο όχημα με 3κύλινδρο κινητήρα έως 1.000 κ.εκ. που διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστημα. Ακόμα καλύτερα θα ήταν με πλήρως υβριδικό σύστημα, αλλά αυτά συνήθως κοστίζουν πολύ ακριβότερα οπότε πρέπει να γίνει οικονομοτεχνική μελέτη κόστους ανά χιλιόμετρο για να δούμε τι συμφέρει. Επίσης τα full Hybrid συστήματα (όπως και τα plug-in hybrid) βρίσκονται σε μεγάλα σε όγκο και συνεπώς ακατάλληλα για πόλεις οχήματα.

Τέλος, σε περίπτωση που οι μετακινήσεις μας καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις και πολλές φορές μακριά από την βάση μας, οι κινητήρες πετρελαίου δεν έχουν βρει αντίπαλο (εκτός από αυτούς – τους ελάχιστους – διπλού καυσίμου) σε αυτονομία και κόστος. Ακόμα καλύτερα, οι – δυστυχώς ελάχιστοι – υβριδικοί diesel οι οποίοι κινούνται κυριολεκτικά με …αναθυμιάσεις μειώνοντας τόσο το κόστος όσο και τους εκπεμπόμενους ρύπους. Για την περίπτωση αυτή, πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις των full hybrid (με βενζινοκινητήρα) μοντέλων, που κατά την άποψη μας είναι μέχρι σήμερα η ιδανική λύση για επιλογή του μοναδικού μας αυτοκινήτου.

Σε κάθε περίπτωση, όσοι διαθέτουμε όχημα που δεν επείγει να αντικατασταθεί, καλό θα είναι να περιμένουμε λίγο ακόμα καθώς οι εξελίξεις στην αγορά αυτοκινήτου τρέχουν και σιμά κοντά θα ξέρουμε που θα καθίσει (αν) η μπίλια.

Όλες οι ειδήσεις

Ford Mustang Mach-E: Ταξιδεύουμε από την Αθήνα στην Πρέβεζα

Διόδια: Όλη η αλήθεια – Τι ισχύει στην Ελλάδα και τι στην Ευρώπη

Δοκιμάζουμε το κινέζικο & πολυτελές Seres 5 με τους 585 ίππους

car-prices
google-news

Περισσότερα Βίντεο